Ca urmare a grevei de avertisment a angajaților Metrorex SA, programată pentru ziua de 15.11.2018, între orele 4:00 și 6:00, în vederea asigurării serviciului public de transport la nivelul Capitalei, STB SA va scoate în traseu liniile urbane de tramvai, troleibuz și autobuz începând cu ora 4.00.

Două tramvaie pictate cu elemente culturale din Grecia, Spania, Suedia și România vor circula, începând de luni, 12 noiembrie a.c., pe liniile 1 și 10, în urma unui acord încheiat de Primăria Capitalei, prin PROEDUS, cu STB SA, care au ca parteneri Institutul Cultural Român, Fundația Greacă și ambasadele Spaniei și Suediei la București.

Tramvaiele vor fi pictate de unii dintre cei mai cunoscuți artiști români în domeniul artei urbane: Alexandru Ciubotariu, cunoscut drept Pisica Pătrată, va fi autorul imaginilor reprezentative pentru Grecia și România, în timp ce pentru Spania și Suedia lucrările vor fi realizate de colectivul de artiști urbani Sweet Damage Crew și Ovidiu Mihai, cu numele de artist Obie Platon.

Alegerea tramvaiului ca suport pentru picturi nu este întâmplătoare, unul dintre obiectivele proiectului fiind acela de a încuraja călătoria cu acest vehicul nepoluant și de a aduce arta mai aproape de public. În proiect, elevi ai Liceului de artă „Dimitrie Paciurea” din Capitală vor deprinde tehnica pictării cu graffiti în cadrul atelierelor care se desfășoară pentru decorarea celor două vehicule.

Inițiativa promovează imaginea și patrimoniul cultural al celor patru țări prin intermediul artei urbane și, totodată, își propune să familiarizeze publicul Capitalei cu acest nou fenomen, care contribuie semnificativ la revitalizarea estetică a orașului. Călătorii vor regăsi varietatea culturală a Europei prezentată pe cele două tramvaie, aspectul inedit al acestora fiind rezultatul proiectului „Călători printre culori”, derulat prin clusterul EUNIC România.

Ca urmare a desfășurării pe Stadionul „Arena Națională”, de la ora 21:00, a partidei de fotbal dintre FC DINAMO 1948 - FOTBAL CLUB FCSB, în ziua de 11.11.2018, începând cu ora 19:00, se va restricționa traficul rutier, progresiv, în funcție de numărul suporterilor, pe Bd. Pierre de Coubertin, tronsonul cuprins Str. Vatra Luminoasă și intrarea în stadion. Din această cauză, la dispoziția Brigăzii Rutiere, se vor lua următoarele măsuri:

Liniile 86 și 90 vor funcționa pe traseul de bază între terminalele „Dridu”, respectiv „Valea Argeșului” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă, unde vor întoarce în incinta acestuia.

Ca urmare a desfăşurării pe Stadionul „Arena Naţionalǎ”, de la ora 21:00, a partidei de fotbal dintre FC DINAMO 1948 - FOTBAL CLUB FCSB, în ziua de 11.11.2018, începând cu ora 19:00, se va restricţiona traficul rutier pe Bd. Pierre de Coubertin, tronsonul cuprins între Str. Vatra Luminoasă şi intrarea în stadion.

Având în vedere aceste măsuri, Societatea de Transport Bucureşti S.T.B. S.A. va modifica circulaţia mijloacelor de transport din zonă, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, astfel:

Liniile de troleibuze 86 şi 90 vor funcţiona pe traseul de bază între terminalele ,,Dridu”, respectiv ,,Valea Argesului” şi intersecţia Str. Vatra Luminoasă/Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă, unde vor întoarce.

Societatea de Transport București STB SA (fostă RATB) anunță călătorii că, în acest week-end (începând de  sâmbătă, 10.11.2018, ora 0.30 - până luni, 12.11.2018, ora 4.00), circulația tramvaielor liniei 41 va fi întreruptă pentru executarea unor lucrări complexe la calea de rulare.

Lucrările vor avea loc pe Bd. Mărăști, la intersecția cu Str. Alexandru Constantinescu, unde calea de rulare este uzată și există probleme ale fundației generate de terenul instabil din acea zonă și de faptul că linia de tramvai este traversată intens de autovehicule, inclusiv de autobuzele liniilor 205 și 282.

Pentru preluarea fluxului de călători de pe linia 41, STB SA va înființa linia navetă de autobuze 641. Totodată, autobuzele liniilor 205 și 282 vor circula deviat.

În perioada reviziei anuale a liniei 41, care a avut loc în luna august a.c., a fost refăcută calea de rulare doar pe sensul de circulație auto Arcul de Triumf - Bd. Ion Mihalache, în intervalul de timp alocat atunci neputându-se bloca circulația auto în întreaga intersecție.

STB SA va înlocui șina cu canal pe ambele sensuri și va executa lucrări pentru refacerea fundației căii de rulare. Aceste lucrări nu pot fi executate decât cu întreruperea totală a circulației, perioadă în care STB SA va face verificări și în zona căii de rulare din Pasajul Lujerului și de pe Podul Ciurel, remediind eventualele deficiențe constatate.

STB SA le cere scuze bucureștenilor pentru eventualele neplăceri și precizează că toate aceste eforturi urmăresc ca transportul călătorilor să se desfășoare numai în condiții de siguranță.

Cu ocazia desfăşurării evenimentului sportiv „Bucharest Urban Athletics”, în ziua de 11.11.2018, între orele 5:30 - 14:00, se restricționează traficul rutier pe Şos. Kiseleff, pe tronsonul cuprins între Str. Arh. Ion Mincu şi Piaţa Victoriei.

Având în vedere aceste măsuri, Societatea de Transport Bucureşti S.T.B. S.A. va modifica circulaţia mijloacelor de transport din zonă, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră.

Astfel, liniile 361, 362 şi 783 vor funcționa pe sensul către Piața Presei-Piața Victoriei, de la Piața Arcul de Triumf, pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piața Victoriei, apoi traseele de bază.

Autobuzele liniilor 361, 362 şi 783, pe sensul către Piața Presei-Piața Victoriei, vor opri în staţia ,,Arcul de Triumf”, corespunzătoare liniilor 131, 282, 330, 331, 335, amplasată pe Bd. Constantin Prezan, iar cele ale liniilor 361, 362 şi în staţia ,,Piaţa Victoriei”, amplasată pe Bd. Aviatorilor, înaintea intrării în Piaţa Victoriei.

Începând cu data de 08.11.2018, stația de autobuz ,,Grigore Marin”, corespunzătoare liniilor 402 și 414, situată pe Șos. Olteniței, sens Popești-Leordeni, se va reamplasa cu cca. 60 m spre Piața Sudului, în noua alveolă construită în acest sens, conform avizului Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București.

 

Ca urmare a dezafectării depoului Giuleşti, începând cu data de 02.11.2018, denumirea staţiei STB SA “Depoul Giuleşti”, aferentă liniilor 11, 44, 162, 163, situată pe Calea Giuleşti, în ambele sensuri, se modifică în “Drumul la Roşu”.

Societatea de Transport București (STB SA) anunță închiderea sezonului pentru autobuzele etajate ale liniei turistice cu tarif special Bucharest City Tour, la data de 1 noiembrie 2018.
Totodată, STB SA înființează pe același traseu, începând cu data de 01.11.2018, linia urbană cu tarif normal 361, ca urmare a implementării Programului de Transport atribuit de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov.
Linia Turistică, cu autobuzul etajat, a servit, în anul 2018, un număr de aproximativ 55.000 turiști, din care 48.000 adulți și circa 7.000 copii, suma totală încasată ajungând la peste 1,37 milioane lei, cifrele fiind comparabile cu cele înregistrate în anul 2017.
În anul 2017, STB SA (fostă RATB) a încasat 1,32 milioane de lei, fiind înregistrată o creștere cu 3,5% față de sezonul 2016, când Bucharest City Tour a încasat aproape 1,28 milioane de lei.
Linia turistică Bucharest City Tour a fost inaugurată la 28 iulie 2011, iar de atunci numărul călătorilor a crescut an de an, ajungând la o medie de 55.000 de turiști pe an.
Cele patru autobuze etajate ale acestei linii merg prin principalele zone istorice și de interes ale Capitalei, la un interval de succedare de circa 30 de minute, pe următorul traseu: Piața Presei, Arcul de Triumf, Șoseaua Kiseleff, Piața Victoriei, Calea Victoriei, Palatul CEC, Palatul Parlamentului, cu revenire prin Piața Unirii, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei.
Turiștii pot călători cu autobuzul Bucharest City Tour și prezentând la urcare voucherul primit de la partenerii STB SA: hoteluri și agenții de turism.
Cardul este valabil 24 de ore de la prima validare, oferind flexibilitate în alegerea programului, iar pasagerii având posibilitatea să întrerupă plimbarea, pentru a vizita obiectivele de interes întâlnite pe traseu și să o continue, ulterior, cu alt autobuz, din oricare stație aflată pe traseu.
Turiștii beneficiază și de un ghid audio în limbile română, engleză, franceză și italiană, accesibil cu ajutorul echipamentelor existente în autobuz, precum și prin instalarea unei aplicații pe smartphone, în urma scanării unui cod QR afișat în autobuz.

În vederea executării unor lucrări de modernizare pe Strada Sfântul Gheorghe, oraş Pantelimon, începând cu data de 01.11.2018, linia de autobuz 404 va reveni pe traseul de bază de la intersecţia Str. Tudor Vladimirescu/Str. Mioriţei/Str. Sfântul Gheorghe, cu întoarcere pe Str. Sfântul Gheorghe, Str. Mioriţei, Bd. Biruinţei, apoi pe traseul actual.

Ca urmare a ridicării parțiale a restricțiilor de circulație cauzate de lucrările de la magistrala 5 de metrou, începând cu data de 30.10.2018, stația de autobuz ,,Pod Eroilor” ( Linii 122, 126, 137, 168, 226, 268, 368, 668, 696, 781, N110, N116) situată pe Bd. Eroilor, sens Str. Știrbei Vodă, se va reamplasa temporar cu cca. 50 m spre Str. Dr. Rainer, conform avizului Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București.

 

 

Societatea de Transport București STB SA le oferă bucureștenilor Parada tramvaielor de epocă, eveniment social-cultural organizat în fiecare an cu ocazia sărbătorii Sfântului Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștiului. Vehiculele vor străbate centrul Bucureștiului, fiind însoțite de personaje îmbrăcate în costume de epocă și în remorca unui tramvai va cânta fanfara.

Astfel, în ziua de 28 octombrie 2018, trei tramvaie de epocă vor circula pe traseul Depoul Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Calea Moșilor, Piața Sfântul Gheorghe și retur, în intervalul orar 11.00 – 13.00.

Vehiculele care participă la paradă sunt tramvaie de epocă, modificate în cadrul Uzinei de Reparații a STB SA. Din convoi va face parte tramvaiul tip V056, fabricat în anul 1956 prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Caracteristicile tehnice acestuia sunt: număr de osii – 2; lungime – 10.3 m; lățime – 2.182 m; greutate (gol) – 12.2 t; locuri pe scaune – 13, capacitate – 16 călători. A circulat în București până în anul 1981.

Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparații a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Caracteristicile tehnice sunt: număr de osii – 4; lungime 14.1 m; lățime – 2.27 m; greutate (gol) – 20.4t; locuri pe scaune – 20; capacitate – 156 călători. A circulat în București până în anul 2002.

Cel de al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul STB (fostă RATB) în anul 1999. Caracteristicile tehnice sunt: lungime – 16.7 m; lățimea – 2.35 m; greutate – 23.3 t; locuri pe scaune – 40; capacitate – 151 călători. A circulat în București până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparații a STB.

Societatea de Transport București începe în noaptea de sâmbătă, 27 octombrie 2018 și va finaliza până la 20 decembrie 2018, lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 și 10 de traficul auto general pe cel de al treilea tronson, Obor - Piața Sudului, din cele patru stabilite inițial de Primăria Capitalei.

STB a finalizat deja două tronsoane, în lungime totală de peste 8 km, unul - între Bd. Timișoara și Șos. Viilor și, al doilea - de la Pasajul Obor, până la B-dul Timișoara, pe Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Bd. Vasile Milea.

Gardul a fost montat la limita de protecție dintre calea de rulare a tramvaielor și a doua/ a treia bandă de circulație auto, pe arterele respective rămânând același număr de benzi de circulație, dar, în plus, în cazul apariției ambuteiajelor, vehiculele de urgență (ambulanță, pompieri, poliție, intervenții), precum și autobuzele STB, vor putea utiliza culoarele destinate tramvaielor.

Primăria Capitalei, prin STB, a început, la 7 iulie 2018, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 și 10, prin montarea de stâlpișori și garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul general auto.

Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al orașului este de 21,6 km, lungime împărțită în patru tronsoane, din care 19,6 km sunt delimitați cu gard de protecție, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili. Din această lungime, STB execută lucrări pe trei tronsoane, din care două au fost deja încheiate. Pe tronsonul de pe Șoseaua Olteniței, Șura Mare – Romprim, lucrările vor fi executate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București S.A. până la data de 30.11.2018.

Liniile 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcărești.

După finalizarea lucrărilor, prin soluția propusă, de instituire a benzii proprii pentru liniile 1 și 10, se obține o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră și sens, așa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes.

Astfel, printre beneficiile oferite deja de calea proprie a liniei 21 se numără creșterea ritmicității, precum și posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute. În plus, pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al orașului.

„În conformitate cu Ordonanţa de Guvern nr. 20 din 18 august 1997, privind stabilirea orarului de vară-iarnă, odată cu schimbarea orei pentru programul de iarnă, în noaptea de 27/28.10.2018, ora 04:00 devine ora 03:00.

În acest sens, Societatea de Transport București S.T.B. S.A. a organizat funcționarea liniilor de noapte și a liniei expres 783, astfel încât programul de circulație să nu fie afectat.