Proiectul pilot al traseelor turistice care asigura vizitarea obiectivelor turistice din jurul Bucurestiului, implementat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului si Regia Autonoma de Transport Bucuresti, a cunoscut in acest week-end un aflux crescut de calatori, motiv pentru care a fost suplimentat numarul de autobuze pe doua trasee.

In legatura cu incidentul petrecut in ziua de 08.08.2010, cand doua autobuze RATB s-au tamponat, pe traseul liniei turistice care face legatura intre Bucuresti si Manastirea Caldarusani, ne cerem scuze publicului calator, acesta fiind un eveniment regretabil, care nu caracterizeaza activitatea de zi cu zi a celor 4500 conducatori de vehicule RATB (autobuze, tramvaie, troleibuze), ce asigura mobilitatea a peste 2,2 milioane de calatorii zilnic, in Bucuresti.

Mentionam ca in urma acestui incident s-a accidentat usor a calatoare in varsta de 78 de ani, care a fost transportata la Spitalul Universitar. Dupa ingrijirile medicale, in cursul zilei, doamna a parasit spitalul.

Imediat a fost demarata cercetarea disciplinara a soferului vinovat de aceasta tamponare.

Dorim sa precizam ca proiectul traseelor turistice va continua in fiecare weekend si sarbatori religioase, mai ales ca cererea pentru aceste linii este in crestere.

Ca urmare a finalizarii lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor de pe Calea Grivitei, incepand cu data de 10.08.2010, liniile mijloacelor de transport public din zona vor reveni pe traseele de baza, astfel:

Linia 20 va functiona intre terminalul Laromet şi Bd. Banu Manta, pe traseul: Bd. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Iacob Felix, Sos. Nicolae Titulescu.

Linia 24 va functiona intre Cartier Damaroaia şi Bd. Banu Manta, pe traseul: Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Iacob Felix, Şos. Nicolae Titulescu.

Linia 45 va functiona intre terminalul Mezes şi Bd. Banu Manta, pe traseul: Şos. Chitilei, Bd. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Iacob Felix, Sos. Nicolae Titulescu.

Linia naveta de autobuze 620 va functiona intre Clabucet(cap linie 300) si Cal. Plevnei, pe traseul: Bd. Ion Mihalache, Calea Grivitei, Str. Clabucet, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Str. Berzei, Piata Virgiliu, Str. Stirbei Voda, Cal. Plevnei, cu intoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Cobalcescu, Str. Berzei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache.

Pentru executarea lucrarilor de inlocuire a pieselor de cale de la intersectia Str. 11 Iunie/Str. Dr. Constantin Istrate, incepand cu data de 31.07.2010, liniile de transport public din zona vor functiona pe trasee modificate astfel:

Linia 7 va functiona pe un traseu scurtat intre C.F.R. Progresul si Sura Mare, pe Sos. Giurgiului, Str. Sura Mare.

Linia 19 va reveni pe traseul de baza, intre Complex RATB Titan si Sura Mare, pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Camil Ressu, Sos. M. Bravu, Calea Vitan, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gh. Sincai, Cal. Serban Voda, Str. Sura Mare.

Linia 32 va functiona pe traseul de baza intre terminalul Depoul Alexandria si intersectia Calea Rahovei/Sos. Progresului, apoi pe un traseu modificat in ambele sensuri, pe Sos. Progresului, Bd. Timisoara, pana la cap de linie C.E.T. Vest Militari.

Linia 232 va functiona pe traseul de baza intre terminalul Real Berceni si intersectia Str. Dr. Istrati/Str. 11 Iunie, apoi pe un traseu modificat in ambele sensuri, pe Bd. Marasesti, Bd. Dimitrie Cantemir, Str. Halelor, cu intoarcere prin Str. Bibescu Voda, Bd. Dimitrie Cantemir, apoi traseul de ducere.

Linia 627 va functiona pe traseul de baza intre terminalul Faur Poarta 4 si intersectia Bd. Marasesti/Bd. Dimitrie Cantemir, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Dimitrie Cantemir, Str. Halelor, cu intoarcere prin Str. Bibescu Voda, Bd. Dimitrie Cantemir, apoi traseul de ducere.

Pentru preluarea calatorilor, se infiinteaza linia naveta de autobuze 632, care va functiona intre Depoul Alexandria (cap linie 226) si Piata Unirii pe Sos. Alexandria, Calea Rahovei, Bd. George Cosbuc, Bd. Regina Maria, cu intoarcere prin Str. Bibescu Voda, Bd. Dimitrie Cantemir, Str. Halelor, Bd. Regina Maria.

Abonamentele eliberate pe linia 7 vor fi valabile si pe linia 232, iar cele eliberate pe linia 32 vor fi valabile si pe linia 632.

In vederea executarii lucrarilor de reamplasare a caii de rulare in axul drumului, pe Calea Grivitei, incepand cu data de 31.07.2010, liniile de tramvaie din zona vor functiona pe trasee modificate, astfel:

Linia 24 va functiona pe traseul de baza, intre terminalul Cartier Damaroaia si intersectia Bd. Bucurestii Noi/Sos. Chitilei, apoi pe un traseu modificat in ambele sensuri, pe Sos. Chitilei pana la cap linie, Mezes.

Linia 42 va reveni pe traseul de baza, intre Piata Presei si Bd. Banu Manta, pe Bd. Expozitiei, Str. Av. Popisteanu, Str. Putul lui Craciun (Str. Clabucet), Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Felix, Sos. Nicolae Titulescu.

Linia 45 va functiona pe traseul de baza intre terminalul Mezes si intersectia Sos. Chitilei/Bd. Bucurestii Noi, apoi pe un traseu modificat in ambele sensuri, pe Bd. Bucurestii Noi pana la cap linie Laromet.

Abonamentele eliberate pe liniile 24 si 45 vor fi valabile si pe liniile 42 si 620.

In vederea desfasurarii lucrarilor de remediere a unei surpari la reteaua publica de canalizare din zona caii de rulare de la Piata Unirii, liniile 232 si 627 vor functiona pe trasee modificate de la intersectia Bd. Regina Maria/Str. Bibescu Voda, prin Str. Bibescu Voda, Aleea II, cu intoarcere pe Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. I. C. Bratianu, Str. Halelor, Aleea III, Bd. Regina Maria, apoi pe traseul actual. Linia 117 va functiona pe un traseu modificat de la intersecta Bd. Regina Maria/Str. Bibescu Voda, prin Str. Bibescu Voda, Aleea II, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Unirii, apoi traseul actual.

In vederea executării unor lucrări la calea de rulare a tramvaielor din intersecţia Str. 11 Iunie/Bd. Mărăşeşti, începând cu data de 03.07.2010, linia 23 va funcţiona pe un traseu modificat între terminalele Faur Poarta 4 şi Zetari, astfel:
Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Camil Ressu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gh. Sincai, Cal. Serban Vodă, Sos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru si Str. Zeţarilor.

In vederea executării lucrărilor de remediere a unei avarii la reţeaua publică de canalizare din zona căii de rulare a tramvaielor de la Piaţa Unirii, începând cu data de 30.06.2010, liniile din zonă vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:

Linia 32 va funcţiona pe traseul de bază între Depoul Alexandria şi intersecţia Bd. Regina Maria/Str. 11 Iunie, apoi pe un traseu modificat pe Str. 11 Iunie, Str. Dr. Istrate, Sos. Viilor, Sos. Oltenitei, până la Sura Mare.

Linia 7 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul C.F.R. Progresul şi intersecţia Str. 11 Iunie/Bd. Regina Maria, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Cal. Rahovei, Sos. Alexandriei, până la Depoul Alexandria.

Linia 27 va funcţiona între Complex R.A.T.B. Titan şi Sura Mare, pe urmatorul traseu: Bd. Theodor Pallady, Bd. Camil Ressu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Pod Timpuri Noi, Bd. Gh. Sincai, Calea Serban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei.

Pentru preluarea călătorilor se înfiinţează linia navetă de autobuze 627, care va funcţiona între FAUR Poarta 4 şi Piaţa Unirii pe urmatorul traseu: Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Th. Pallady, Bd. Camil Ressu, Cal. Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria.

Linia 19 va funcţiona între Complex RATB Titan şi Zeţari, pe traseul: Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Camil Ressu, Sos. Mihai Bravu, Cal. Vitan, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gh. Sincai, Cal. Serban Vodă, Sos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zeţari.

Linia 4 se suspendă.

Abonamentele eliberate pe liniile 7, 27 şi 32 vor fi valabile pe linia 627, iar cele eliberate pe linia 4 vor fi valabile şi pe linia 19.

In scopul realizării lucrărilor de modernizare a drumului şi a căii de rulare a tramvaiului, începând cu data de 19.06.2010 se restricţionează circulaţia rutieră pe Bd. Dacia, pe tronsonul cuprins între străzile Alecu Russo şi Vasile Lascăr.

Din această cauză se vor lua urmatoarele măsuri:

Linia 79 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul 'Bd. Basarabia' şi 'Scoala Iancului', apoi pe un traseu modificat, în ambele sensuri, pe Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, Piaţa Universităţii, Bd. Regina Elisabeta, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcanescu, Str. Baldovin Pârcălabu, Str. Gării de Nord, Gara de Nord, cu întoarcere prin Str. Witing, Cal. Plevnei, Str. Vasile Pârvan, Bd. Kogalniceanu, apoi traseul de ducere.

Linia 86 se suspendă.

Linia 133 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Gara de Nord, de la intersecţia Bd. Dacia/ Str. Mihai Eminescu, pe Str. Mihai Eminescu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, apoi traseul actual.
Celalalt sens nu se modifică.

Linia 135 va functiona pe un traseu modificat pe sensul spre terminalul 'C.F.R. Constanta', de la intersectia Bd. Dacia/Str. Mihai Eminescu, pe Str. Mihai Eminescu, Str. Polona, apoi traseul actual.
Celalalt sens nu se modifica.

Incepând cu data de 15.06.2010 se înfiinţează linia de autobuze 303.
Această linie va funcţiona de la Depoul Alexandria, pe Sos. Alexandria, Sos. Bucuresti-Măgurele până la intersecţia cu Str. Pecinisca.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti nu va mai asigura transportul public în judeţul Ilfov, începând de marţi, 15 iunie 2010.

Consiliul Judeţean Ilfov nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată pe care şi le asumase faţă de Consiliul General al Municipiului Bucureşti prin Protocolul privind transportul public de călători, semnat pe 26 noiembrie 2008, aprobat prin Hotărârea de Consiliu General nr. 346/2008.

Astfel, până în prezent, Consiliul Judeţean Ilfov nu a achitat sumele datorate în baza art. 4 alin 7 al Protocolului mai înainte menţionat şi nici nu a constituit garanţia reală imobiliară potrivit art.4 alin. 8 din acelaşi Protocol (Art. 4, alin. 8: "Judeţul Ilfov va constitui în maxim 30 de zile după începerea execuţiei prezentului Protocol, o garanţie reală imobiliară la dispoziţia Muncipiului Bucureşti echivalentă cu valoarea debitului restant şi a prestaţiei pe un trimestru").

Municipalitatea Bucureşti a notificat Consiliul Judeţean Ilfov în două rânduri: mai întâi în data de 10.02.2010 şi apoi din 08.03.2010, fără nici un rezultat. Primaria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti îşi cer scuze celor afectaţi de această decizie, dar nu pot suporta legal cheltuielile aferente transportului public în judeţul Ilfov.

Pentru a veni în sprijinul publicului călător, începând cu data de 11.06.2010 se înfiinţează staţia de autobuze 'Banu Manta'. Aceasta staţie va fi amplasată pe Bd. Ion Mihalache, la intersecţia cu Bd. Banu Manta, pentru liniile 300 şi 620 pe sensul spre Piaţa Clăbucet, respectiv pentru liniile 205, 300 şi 620 pe sensul spre Piaţa Victoriei.
De asemenea, ca urmare avizului Comisiei Tehnice de Circulaţie, staţia de autobuze Piaţa Ion Mihalache, situata pe Bd. Ion Mihalache, de pe sensul spre terminalul Clabucet, va fi reamplasată la cca 60 metri spre acest terminal.

In continuarea lucrărilor de construire a Pasajului Basarab, cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti, se va restricţiona traficul rutier pe Bd. G-ral Vasile Milea la intersectie cu Str. Economu Cezărescu.

Din această cauză, începând cu data de 01.06.2010, linia navetă 607 se suspenda.

Ca urmare a finalizării lucrărilor la calea de rulare a tramvaielor din terminalul Zeţari, începând cu data de 22.05.2010, se reînfiinţează linia 4.

Tramvaiele acestei linii vor circula între terminalele Zeţari şi Sura Mare, pe următorul traseu:
Str. Anghel Alexandru, Sos. Giurgiului, Sos. Olteniţei, Str. Sura Mare.

Ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a carosabilului din terminalul Zeţari, începând din data de 19.05.2010, autobuzele liniilor 139, 141 si 323 revin pe traseele de bază, de la intersecţia Prel. Ferentarilor/Str. Pasunilor, pe artera Prel. Ferentarilor până la capatul de linie Zeţari.