Comunicate
În vederea îmbunătățirii serviciului de transport și a condițiilor de călătorie oferite bucureștenilor, începând cu data de 1 iulie, toate vehiculele Societății de Transport București STB S.A. vor fi igienizate de către operatori privați.
Aceștia își vor desfășura activitatea în cadrul tuturor unităților de exploatare, respectiv în cele 11 depouri (Victoria, Bucureștii Noi, Dudești, Alexandria, Colentina, Giurgiu, Titan, Militari, Vatra Luminoasa, Berceni, Bujoreni) și 8 autobaze (Alexandria, Ferentari, Militari, Nordului, Floreasca, Titan, Obregia, Giurgiului).
Mijloacele de transport ale STB S.A. vor beneficia de un program complex de salubrizare, ce presupune efectuarea a trei tipuri de operații de întreținere după cum urmează:
- Tip 1: Igienizare zilnică la retragerea vehiculelor în autobază/depou;
- Tip 2: Spălare/igienizare la 10 zile sau la comanda unității beneficiare;
- Tip 3: Spălare/igienizare la comanda unității, înainte de a intra în hala de întreținere pentru executarea reviziilor tehnice sau ori de câte ori este necesar.
Aceștia vor realiza toate activitățile necesare pentru ca vehiculele care sunt pe traseu cu călători să îndeplinească, la standarde calitative ridicate, condițiile de curățenie și igienă impuse de legislația în vigoare.
De asemenea, vor fi obligați să verifice și să ia imediat măsuri de ștergere/îndepărtare a GRAFITTI-urilor fără a deteriora aspectul, calitatea stratului de vopsea și amenajările interioare ale vehiculelor.
“Prin decizia de externalizare a unor servicii ce nu țin de obiectul principal de activitate, STB S.A. oferă calitate utilizatorilor serviciului de transport public de călători, păstrarea curățeniei din mijloacele de transport și condițiile în care călătorim depinzând însă de fiecare dintre noi. Păstrarea mijloacelor de transport în comun, a copertinelor din stații în condițiile inițiale, fără a fi vandalizate, e o cerință obligatorie pentru fiecare cetățean al metropolei”, a declarat Adrian Criț, directorul general STB SA.
Începȃnd de duminică, 19.06.2022, circulația rutieră va fi suspendată ȋn Pasajul Unirii, avȃnd ȋn vedere necesitatea executării lucrărilor de consolidare și punere ȋn siguranță a acestuia.
Ca urmare a restricțiilor instituite, pe durata desfășurării lucrărilor, autobuzele liniei 381 vor circula pe ambele sensuri pe deasupra pasajului, prin Piața Unirii, astfel:
- pe sensul spre „Clăbucet”: terminal „Piața Reșița‟, Str. Resița, Str. Izvorul Rece, Str. Sergent Nițu Vasile, Piața Sudului, Calea Văcărești, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir, Piața Unirii, Bd. I. C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. General Gheorghe Magheru, Bd. Lascăr Catargiu, Piața Victoriei, Bd. Ion Mihalache, terminal „Clăbucet”;
- pe sensul spre „Piața Reșița”: terminal „Clăbucet‟, Bd. Ion Mihalache, Calea Griviţei, Str. Clăbucet, Bd. Ion Mihalache, Piața Victoriei, Bd. Lascăr Catargiu, Piața Romană, Bd. General Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I. C. Brătianu, rond Piața Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Tineretului, Calea Văcărești, Piața Sudului, Str. Sergent Nițu Vasile, Str. Izvorul Rece, Str. Resița, terminal „Piața Reșița‟.
În zona Piața Unirii, autobuzele liniei 381 vor efectua opriri suplimentare ȋn stațiile „Piața Unirii 4” (situată pe sensul de mers spre „Clăbucet”, aferentă liniilor de noapte N101, N104, N105, N107, N109, N110, N111, N112, N114, N115 și N118), „Piața Unirii 1” (situată pe sensul de mers spre „Piața Reșița”, aferentă liniilor 104, 116, 117, 123, 312, 313, 323 și 361) și „Piața Unirii” (situată pe Bd. Dimitrie Cantemir, pe sensul de mers spre „Piața Reșița”, aferentă liniilor 76, 116, 313 și 673).
Având în vedere extinderea spaţiilor de recreere şi promenadă prin instituirea unei zone pietonale în cartierul Drumul Taberei, măsură inclusă în proiectul „Străzi Deschise - București Promenadă Urbană”, în perioadele 18.06.2022 (de la ora 11:00) – 19.06.2022 (până la ora 23:00) și 25.06.2022 (de la ora 11:00) – 26.06.2022 (până la ora 23:00), circulația rutieră va fi restricționată pe Drumul Taberei, pe tronsonul cuprins între Str. Valea Ialomiței și Str. Valea Argeșului.
Ca urmare a acestei măsuri, în perioada menționată mai sus, STB SA va modifica traseele liniilor de autobuz 105, 138 și 232, astfel:
Linia 105 va funcţiona pe traseul de bazǎ ȋntre terminalul „Piața Presei‟ și intersecția Drumul Taberei/ Str. Valea Ialomiței, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri, pe Str. Valea Ialomiței, Str. Valea Oltului, terminal „Valea Oltului‟.
Linia 138 va funcţiona pe traseul de bazǎ ȋntre terminalul „Cartier Militari‟ și intersecția Drumul Taberei/ Str. Valea Ialomiței, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri, pe Str. Valea Ialomiței, Str. Valea Oltului, Str. Valea Argeșului, Drumul Taberei, Str. Brașov, Prelungire Str. Brașov, terminal „Dedeman Ghencea‟.
Linia 232 va funcţiona pe traseul de bazǎ ȋntre terminalul „Platforma Comercială Arcade Berceni‟ și intersecția Drumul Taberei/ Str. Valea Argeșului, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri, pe Str. Valea Argeșului, pȃnă la terminalul „Valea Argeșului‟ (pe traseul liniei de troleibuz 80).
Cu ocazia desfăşurării concertului organizat în scop caritabil „Life Will Win” în Piaţa George Enescu, sâmbătă, 18.06.2022, în intervalul orar 16:00-23:00, circulația rutieră va fi restricționată pe Calea Victoriei, pe tronsonul cuprins între Str. Ştirbei Vodă şi Str. Dem I. Dobrescu.
Având în vedere această măsură, în perioada mai sus menționată, STB SA va modifica traseele liniilor de autobuz 122, 137, 168, 226, 361 și 368, astfel:
Linia 122 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Complex Cartier Latin” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/ Str. Luterană/ Str. Ion Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Luterană, Str. General Budişteanu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Piaţa 21 Decembrie 1989. Circulația autobuzelor liniei 122 nu va fi modificată pe sensul opus.
Linia 137 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Carrefour Militari” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/ Str. Luterană/ Str. Ion Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Luterană, Str. General Budişteanu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Piaţa 21 Decembrie 1989. Circulația autobuzelor liniei 137 nu va fi modificată pe sensul opus.
Linia 168 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Cartier Constantin Brâncuşi” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/ Str. Luterană/ Str. Ion Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Luterană, Str. General Budişteanu, Bd. Dacia, Calea Dorobanţi, Piaţa Lahovari, Str. George Enescu, Bd. Gheorghe Magheru, „Piața Romană”. Circulația autobuzelor liniei 168 nu va fi modificată pe sensul opus.
Linia 226 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Depoul Alexandria” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/ Str. Luterană/ Str. Ion Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Luterană, Str. General Budişteanu, Bd. Dacia, Calea Dorobanţi, Piaţa Lahovari, Str. George Enescu, Bd. Gheorghe Magheru, „Piața Romană”. Circulația autobuzelor liniei 226 nu va fi modificată pe sensul opus.
Linia 361 va funcţiona pe traseul de bazǎ ȋntre terminalul „Complex Comercial Bǎneasa” şi Piața Arcul de Triumf, apoi pe un traseu modificat pe sensul de mers spre Piața Unirii, pe Bd. Mareșal Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piața Victoriei, Bd. Lascǎr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bǎlcescu, Bd. I. C. Brătianu, Piața Unirii. Circulația autobuzelor liniei 361 nu va fi modificată pe sensul opus.
Linia 368 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Ghencea” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/ Str. Luterană/ Str. Ion Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Luterană, Str. General Budişteanu, Bd. Dacia, Bd. Gheorghe Magheru, Piața Romană, cu întoarcere pe Bd. Gheorghe Magheru, Str. George Enescu, Str. Nicolae Golescu, după care va urma traseul de bază.
Domnul Adrian Criț, directorul general al Societății de Transport București STB SA, a fost invitat joi, 16 iunie, la evenimentul „Un oraș pentru oameni. Regenerare urbană”, organizat de SMARTiCITY, în parteneriat cu Primăria Sectorului 6.
Dezbaterea a avut ca temă revitalizarea și transformarea spațiilor urbane, respectiv trecerea de la un model de dezvoltare tradițional la un proces de regenerare urbană, cu o infrastructură de transport public activă și atractivă. De asemenea, s-a dorit promovarea unei schimbări durabile și echitabile în raport cu comunitatea locală și mediul, precum și “redarea” orașului către cetățeni.
Prin aceste discuții s-au încurajat proiectele care gândesc orașele pentru oameni, cu spații verzi, cu locuințe moderne, eficiente energetic și la prețuri accesibile, cu o infrastructură de transport public modernizată, care să îmbunătățească calitatea vieții în zonele urbane si să permită oamenilor să locuiască în apropiere sau să aibă acces ușor la scoală, la job, la locurile de socializare.
„Transportul public în zona metropolitană trebuie să fie integrat, verde, astfel încât locuitorii acestui oraș să beneficieze de aer curat, mobilitate și micromobilitate. Ceea ce facem noi, atât prin proiectele de infrastructură demarate în ultimul an, cât și prin achiziția noilor tramvaie care au început deja să vină, este să redăm oamenilor un transport public de suprafață de mare capacitate, cu beneficii imense pentru utilizatori. De asemenea, s-a reluat astăzi procedura de achiziție a celor 100 de autobuze electrice, care sper să fie atribuită de această dată, pentru că trebuie să scăpăm de vehiculele diesel. Cu toții ne dorim să respirăm aer curat. Transportul trebuie modernizat pentru că este cheia viitorului.”, a declarat Adrian Criț, directorul general STB SA.
Societatea de Transport București STB SA se implică și sprijină, prin structurile specializate, beneficiind de echipe de lucru profesioniste, la îndeplinirea obiectivelor autorităților locale.
Recent au fost finalizate documentațiile, faza D.A.L.I., pentru 16 proiecte de modernizare a rețealei de tramvai din Municipiul București, respectiv cei 50 km rămași nemodernizați la nivelul Capitalei. STB S.A., în calitate de proiectant, și P.M.B., în calitate de beneficiar, au obținut finanțare europeană nerambursabilă pentru modernizarea ultimului tronson nereabilitat de pe traseul liniilor 1/10 (1,1 kmcd), lucrare complementară pe B-dul. Vasile Milea ce se află în curs de finalizare.
Ca urmare a întrunirii condițiilor necesare pentru desfășurarea transportului public cu tramvaiul pe Str. Barbu Văcărescu, Str. Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu și Bd. Aerogării, linia de tramvai 5 va fi reînființată începând de vineri, 17.06.2022.
Astfel, tramvaiele liniei 5 vor circula între terminalul „Piața Sf. Gheorghe‟ și staţia „Piața Băneasa” pe următorul traseu:
- pe sensul spre capătul de linie „Piața Băneasa”: terminal „Piața Sf. Gheorghe”, Str. Sf. Gheorghe, Str. Lipscani, Calea Moșilor, Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Bd. Dacia, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Str. Barbu Văcărescu, Str. Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu, Bd. Aerogării, stația „Piața Băneasa”;
- pe sensul spre terminalul „Piața Sf. Gheorghe”: stația „Piața Băneasa”, Bd. Aerogării, Str. Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu, Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Str. Paleologu, Calea Moșilor, Str. Cavafii Vechi, Str. Băniei, Str. Sf. Gheorghe, terminal „Piața Sf. Gheorghe”.
De la aceeași dată, linia navetă de autobuze 605, care a asigurat transportul călătorilor pe traseul cuprins între „Piața Sf. Vineri” și „Complex Comercial Băneasa”, în perioada în care linia 5 nu a funcționat, va fi suspendată.
Societatea de Transport București STB S.A. a finalizat Studiile de Fezabilitate la nivel de Documentații de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru cele 16 proiecte (50,2 km cale dublă de rulare) pentru infrastructura de tramvai nemodernizată din Municipiul București.
Modernizarea liniilor 40 și 55 constituie proiecte complementare din cadrul Programului Operațional POR Măsura 3.2. privind achiziția a 100 de tramvaie pe fonduri europene și sunt prioritare în ordinea execuției lucrărilor.
O parte dintre tronsoanele de linie au fost realizate între anii 1975 – 1985 și în prezent au o stare tehnică improprie circulaţiei tramvaielor în condiţii de confort, de viteză comercială şi atractivitate a transportului public, care să permită menţinerea lor în exploatare.
Se impune modernizarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor, a aparatelor de cale și înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact și stâlpilor de susținere a acesteia, a cablurilor de alimentare cu energie electrică, modernizarea peroanelor existente și realizarea unor peroane noi care să corespundă din punct de vedere al cerințelor legate de accesibilitate și siguranța călătorilor.
Peroanele vor fi prevăzute cu rampe pentru persoanele cu dizabilități, fiind dotate cu adăposturi de călători, indicator de stație, borne reflectorizante, coșuri de gunoi, garduri pentru protecția călătorilor, elemente reflectorizante.
Cele 16 proiecte de modernizare a liniilor de tramvai din Capitală sunt:
- Modernizare linie tramvai 40 - Reabilitare sistem rutier pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărași, Bd. Corneliu Coposu inclusiv bucla Complex Titan;
- Modernizare linie tramvai 55 - Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Pache Protopopescu și Strada Traian;
- Modernizare linie de tramvai 24 – Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul. Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul. Bucureștii Noi, B-dul. Gloriei inclusiv terminal Str. Piatra Morii;
- Modernizare linie de tramvai 16 – Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului;
- Modernizare linie de tramvai 16 și 36 – Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. Dimitrie Pompeiu (inclusiv bucla Dimitrie Pompeiu), Șos. Petricani, B-dul. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reînvierii și Str. Turmelor;
- Modernizare linie de tramvai 5 – Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa;
- Modernizare linie de tramvai 44, 45, 46 – Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. I. Ghe. Duca, Str. Al. I. Cuza, Calea Griviței și B-dul. Dinicu Golescu;
- Modernizare linie de tramvai 23, 27 – Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. Mărășești între B-dul. Dimitrie Cantemir și Str. 11 Iunie;
- Modernizare linie de tramvai 14, 36, 46 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul Chișinău;
- Modernizare linie de tramvai 46 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Basarabia de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918 până la terminal Republica (inclusiv);
- Modernizare linie de tramvai 3 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Expoziției (inclusiv bucla de tramvai Expoziției), Str. Aviator Popișteanu, Str. Puțul lui Crăciun, Str. Dornei și Str. Clăbucet;
- Modernizare linie de tramvai tehnologică – Reabilitare sistem rutier Bucla Gara de Est pe arterele B-dul. Gării Obor, B-dul. Ferdinand (între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului;
- Modernizare linie de tramvai 14 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Ferdinand, între Șos. Mihai Bravu și Str. Traian;
- Modernizare linie de acces în depoul Titan pe Str. Nicolae Teclu;
- Modernizare linie de tramvai tehnologică – Reabilitare sistem rutier pe Str. Dristorului între B-dul. Camil Ressu și Str. Baba Novac;
- Modernizare linie de tramvai tehnologică – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest (inclusiv).
„Prin îndeplinirea obiectivului de modernizare a transportului public de călători, precum și a infrastructurii aferente se răspunde obiectivelor de promovare a strategiilor de reducere a emisiilor poluante în zonele urbane aglomerate, creșterea accesibilității, creșterea fluxului de călători, reducerea timpilor de așteptare în stații, reducerea la minimum a zgomotului și a vibrațiilor produse de rularea tramvaielor şi asigurarea unui transport ecologic la nivel european. Transportul public din Capitală devine astfel mai verde, mai curat, mai accesibil!”, a declarat Adrian Criț, Directorul General STB SA.
Începând din noaptea de marți spre miercuri, 14/15.06.2022, autobuzele liniilor N106 și N112 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor de pe Șos. Olteniței, pe ambele sensuri.
Astfel, autobuzele liniei N106 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor pe tronsonul cuprins ȋntre stațiile „Lunca Bȃrzești” și „Stadion‟, iar autobuzele liniei N112 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor pe tronsonul cuprins ȋntre stațiile „Opriș Ilie” și „Cimitirul Șerban Vodă‟, unde vor efectua opriri în stații la peroanele de tramvai.
Având în vedere măsurile de restricționare a traficului rutier, în contextul desfășurării evenimentului „Străzi Deschise - București Promenadă Urbană”, în zilele de sâmbătă și duminică, 11-12.06.2022, pe Calea Victoriei (pe tronsonul cuprins între Piaţa Victoriei și Splaiul Independenţei), circulația auto nu va fi permisă decât la traversarea intersecțiilor cu Str. Sevastopol, Str. Gheorghe Manu, Bd. Dacia, Str. George Enescu, Str. Știrbei Vodă, Str. C.A. Rosetti, Str. Dem I. Dobrescu, Str. Ion Câmpineanu și Bd. Regina Elisabeta.
Ca urmare, în perioada menționată mai sus, linia de autobuz 361 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre terminalul „Piața Unirii 2‟.
Așadar, autobuzele liniei 361 vor circula pe traseul de bazǎ ȋntre terminalul „Complex Comercial Bǎneasa” şi Piața Victoriei, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Lascǎr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bǎlcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii. Circulația autobuzelor nu va fi modificată pe sensul opus.
Tot în această perioadă, pe Bd. Bucureștii Noi (pe tronsonul cuprins ȋntre Str. Jimbolia și Str. Subcetate) și pe Bd. Unirii (pe tronsonul cuprins ȋntre Piața Unirii și Bd. Mircea Vodă) nu vor mai fi instituite restricții de trafic, astfel că liniile de transport public care funcționează în aceste zone nu vor mai fi deviate.
Începând de sâmbătă, 11.06.2022, tramvaiele liniei 14 și autobuzele liniilor 103, 246 și N102 vor efectua întoarcerea în traseu în interiorul noului terminal multimodal „Pantelimon” (la fel ca tramvaiele liniei 55), ca urmare a asigurării condițiilor de funcționare a acestuia, iar linia 46 va fi suspendată, urmând ca tramvaiele acestei linii să fie redistribuite pe linia 36.
Așadar, linia de tramvai 14 va funcționa între terminalele „Piața Sfânta Vineri" și „Pantelimon" pe următorul traseu:
- Pe sensul spre terminalul „Pantelimon”: terminal „Piața Sfânta Vineri", Str. Sfânta Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărașilor, Str. Train, Bd. Ferdinand, Șoseaua Pantelimon, terminal „Pantelimon”.
- Pe sensul spre terminalul „Piața Sfânta Vineri”: terminal „Pantelimon”, Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Str. Traian, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sfânta Vineri, terminal „Piața Sfânta Vineri".
Linia de autobuz 103 va funcționa între terminalele „Pantelimon” și „Isovolta”, pe următorul traseu:
- Pe sensul spre terminalul „Isovolta”: terminal „Pantelimon”, Șos. Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Industriilor, Drumul Între Tarlale, terminal „Isovolta”.
- Pe sensul spre terminalul „Pantelimon”: terminal „Isovolta”, Drumul Între Tarlale, Șos. Industriilor, Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, terminal „Pantelimon”.
Linia de autobuz 246 va funcționa între terminalele „Complex Comercial Titan” și „Pantelimon”, pe următorul traseu:
- Pe sensul spre terminalul „Pantelimon”: terminal „Complex Comercial Titan”, Bd. Theodor Pallady, Drumul Între Tarlale, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, terminal „Pantelimon”.
- Pe sensul spre terminalul „Complex Comercial Titan”: terminal „Pantelimon”, Șos. Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Drumul Între Tarlale, Bd. Theodor Pallady, terminal „Complex Comercial Titan”.
Linia de noapte N102 va funcționa între terminalele „Piața Unirii 2” și „Pantelimon”, începând cu noaptea de sâmbătă spre duminică, 11/12.06.2022, urmând să efectueze staționarea programată la capăt de linie în noul terminal multimodal „Pantelimon”, în zona alocată liniei 246.
De la aceeași dată, vor fi redenumite următoarele stații de autobuz:
- Stațiile „Granitul”, aferente liniei 102, situate pe ambele sensuri pe Șos. Vergului, precum și cele aferente liniilor 406, 452, 457 și 458, situate pe Șos. Pantelimon, vor fi redenumite „Pantelimon”.
- Stațiile „Granitul”, aferente liniilor 104 și N102, situate pe ambele sensuri pe Șos. Pantelimon (în zona intersecției cu Aleea Pantelimon) vor fi redenumite „Liceul Lucian Blaga”.
- Stația „Pantelimon” aferentă liniei 454, situată în orașul Pantelimon, va fi redenumită „Ferma Pantelimon”.
Totodată, pe sensul spre terminalul „Republica”, autobuzele liniei 454 vor efectua opriri și în stația nou denumită „Pantelimon”, aferentă liniilor 406, 452, 457 și 458.
Luni, 13.06.2022, de Rusalii, toate liniile de transport public vor funcţiona conform programului unei zile de duminicǎ.
Programul de circulație poate fi accesat la acest link: https://stbsa.ro/ora_statii.
Duminică, 12.06.2022, circulația tramvaielor va fi suspendată pe Str. Petricani, pentru a permite executarea unor lucrări la rețeaua de contact a tramvaielor.
Astfel, liniile de tramvai 16 și 36 vor funcționa pe trasee modificate, urmând ca tramvaiele liniei 16 să circule între terminalul „Piața Sf. Vineri” și capătul de linie „Bd. Lacul Tei”, iar în cazul liniei 36, tramvaiele vor circula de la terminalul „Republica” până la capătul de linie „Bd. Lacul Tei”.
Pentru preluarea călătorilor de pe porțiunea de traseu pe care nu vor mai circula tramvaiele liniilor 16 și 36, STB SA va înființa linia navetă de autobuz 636, care va funcționa între terminalul „Platforma Industrială Pipera” și rondul de la intersecţia Str. Petricani/ Bd. Lacul Tei, pe următorul traseu: Bd. Dimitrie Pompeiu, Str. Petricani, Bd. Lacul Tei.
Autobuzele liniei 636 vor efectua opriri în stațiile liniei 243, situate pe Bd. Dimitrie Pompeiu și pe Str. Petricani (cu excepţia staţiei de urcare „Platforma Industrială Pipera”, de pe sensul spre Bd. Lacul Tei, care va fi efectuată la peronul de tramvai din terminal), precum și în fostele stații ale liniei N123, situate pe Bd. Lacul Tei.
Începând de marți, 07.06.2022, autobuzele liniilor 343 și 382 vor efectua opriri și în noua stație „Șoseaua Colentina”, situată pe Str. Gherghiței, la o distanță de 25 de metri după intersecția Str. Gherghiței/ Str. Fabrica de Gheață, pe sensul de mers spre șos. Colentina, ca urmare a finalizării lucrărilor edilitare executate pe Str. Gherghiței (pe tronsonul cuprins între Str. Fabrica de Gheață și Str. Emancipării), precum și a realizării semnalizării rutiere corespunzătoare.
Cu ocazia desfășurării evenimentului sportiv organizat în scop caritabil „Race for the Cure 2022", precum și a disputării finalei Cupei României la fotbal feminin între echipele F.C.U. Olimpia Cluj-Napoca şi Heniu Prundu Bȃrgăului” pe stadionul „Arcul de Triumf”, duminică, 05.06.2022, între orele 09:30 - 11:30, circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Regele Mihai I și pe breteaua destinată virajului la dreapta de pe str. Alexandru Constantinescu pe Bd. Mărăști, pe sensul de mers dinspre Arcul de Triumf către Bd. Mărăști.
Având în vedere aceste măsuri, în perioada mai sus menționată, STB SA va modifica traseele liniilor de autobuz 131, 205, 330, 331, 335, 361 și 783, astfel:
Linia 131 va funcţiona, pe sensul spre terminalul „Complex Comercial Băneasa”, pe traseul de bază între „Piaţa Romană” şi Piaţa Arcul de Triumf, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Piaţa Presei, Şos. Bucureşti-Ploieşti, după care va urma traseul de bază.
Pe sensul spre terminalul „Piaţa Romană”, linia 131 va funcționa pe un traseu modificat de la Piaţa Presei, pe Bd. Mărăști, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Mareșal Constantin Prezan, după care vor urma traseul de bază.
Linia 205 va funcționa pe traseul de bază între terminalul „Gara de Nord” și intersecția Str. Alexandru Constantinescu/ Bd. Mărăști, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri, pe Bd. Mărăști, Piața Presei, Șos. București-Ploiești, după care va urma traseul de bază.
Linia 330 va funcţiona, pe sensul spre terminalul „Faur‟, de la terminalul „Piaţa Presei‟, pe Bd. Mărăşti, Str. Alexandru Constantinescu, Piaţa Arcul de Triumf, Bd. Constantin Prezan, după care va urma traseul de bază.
Pe sensul spre terminalul „Piaţa Presei”, linia 330 va funcționa pe un traseu modificat, de la Piaţa Arcul de Triumf, pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu și Bd. Mărăşti.
Linia 331 va funcţiona, pe sensul spre terminalul „Cartier Dămăroaia”, pe traseul de bază între „Piaţa Romană” şi Piaţa Arcul de Triumf, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Piaţa Presei, Bd. Poligrafiei, după care va urma traseul de bază.
Pe sensul spre terminalul „Piaţa Romană”, linia 331 va funcționa pe un traseu modificat de la Piaţa Presei, pe Bd. Mărăști, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Mareșal Constantin Prezan, după care va urma traseul de bază.
Linia 335 va funcţiona, pe sensul spre terminalul „Complex Comercial Băneasa”, pe traseul de bază între „Faur” şi Piaţa Arcul de Triumf, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Piaţa Presei, Şos. Bucureşti-Ploieşti, după care va urma traseul de bază.
Pe sensul spre terminalul „Faur”, linia 335 va funcționa pe un traseu modificat de la Piaţa Presei, pe Bd. Mărăști, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Mareșal Constantin Prezan, după care va urma traseul de bază.
Linia 361 va funcţiona, pe sensul spre terminalul „Complex Comercial Băneasa”, pe traseul de bază între „Piaţa Unirii” şi Piaţa Arcul de Triumf, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Piaţa Presei, Şos. Bucureşti-Ploieşti, după care va urma traseul de bază.
Pe sensul spre terminalul „Piața Unirii”, linia 361 va funcționa pe un traseu modificat de la Piaţa Presei, pe Bd. Mărăști, Str. Alexandru Constantinescu, Șos. Kiseleff, după care va urma traseul de bază.
Linia 783 va funcţiona, pe sensul spre terminalul „Aeroportul Henri Coandă”, pe traseul de bază între „Piaţa Unirii” şi Piaţa Arcul de Triumf, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Piaţa Presei, Şos. Bucureşti-Ploieşti, după care va urma traseul de bază.
Pe sensul spre terminalul „Piața Unirii”, linia 783 va funcționa pe un traseu modificat de la Piaţa Presei, pe Bd. Mărăști, Str, Alexandru Constantinescu, Șos. Kiseleff, după care va urma traseul de bază.