Comunicate
Începând cu data de 03.03.2020, linia de autobuz 216 va funcționa pe un traseu modificat pe ambele sensuri, între terminalele „Zețarilor” și „Piața Sudului”, pe Str. Zețarilor, Str. Anghel Alexandru, Șos. Giurgiului, Str. Anghel Moldoveanu, Str. Tudor Gociu, Str. Acțiunii, Str. Pogoanele, Str. Luică, Bd. Constantin Brâncoveanu, Str. Nițu Vasile, până la Piața Sudului, unde autobuzele vor întoarce în rond.
Pe traseul modificat, autobuzele liniei 216 vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniei 102 situate pe Șos. Giurgiului și pe Str. Luică, în stația comună cu cea a liniilor 116 și 141 de pe Bd. Constantin Brâncoveanu și în stația comună cu cea a liniilor 73 și 381 de pe Str. Nițu Vasile.
STB SA începe, în noaptea de sâmbătă spre duminică (29.02/ 01.03.2020), decontaminarea tuturor celor aproximativ 1.600 de vehicule aflate în parcul circulant (dintre care 1.110 autobuze, 280 de tramvaie, iar restul - troleibuze).
Procedeul utilizat este acela de a pulveriza în interiorul vehiculelor, cu ajutorul unui atomizor, o ceață densă de decontaminare, pe baza unei substanțe speciale care distruge virusurile. Acest proces se va desfășura permanent și va cuprinde, etapizat, toate vehiculele.
În paralel, tot pe timpul nopții, STB SA a început un program de curățare a celor 480 de refugii, cu mobilierul aferent, borne, copertine, garduri de separare a căii de rulare etc. Totodată, sunt curățați de vegetație și vopsiți la bază un număr de aproximativ 10 la sută din cei 15.000 de stâlpi aflați în administrare.
STB SA face apel la călători să respecte eforturile angajaților săi și păstreze curățenia, atât în vehicule, cât și în stații, dovedind un comportament și spirit civic responsabile.
În cazul în care un vehicul aflat în traseu nu corespunde din punct de vedere al curățeniei, călătorii pot comunica acest lucru, menționând numărul de inventar/ numărul de înmatriculare și linia pe care circulă acesta, la adresa de e-mail relații.publice@stbsa.ro, pentru a se interveni operativ.
În vederea desfășurării lucrărilor de infrastructură din zona intersecției Șos. Pantelimon/ Șos. Vergului, începând cu data de 01.03.2020, ora 10:00, stațiile de autobuz „Granitul” de pe ambele sensuri ale liniilor regionale R406, R452, R457 și R458, situate pe Șos. Pantelimon, vor fi mutate cu aproximativ 200 metri spre periferie.
Începând cu data de 28.02.2019, ora 10:00, stația de autobuz „13 Septembrie” aferentă liniilor 139, 226, 302 și N121, situată pe Str. Petre Ispirescu, pe sensul spre Calea 13 Septembrie, va fi reamplasată la aproximativ 50 de metri spre Str. Mărgeanului.
Cu ocazia desfăşurării evenimentului sportiv „Hope Run for Alexandra”, în ziua de 01.03.2020, între orele 10:00-12:00, circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Regele Mihai I (fostă Șos. Kiseleff), pe sensul spre Piaţa Presei Libere și pe benzile din zona centrală, pe Șos. Kiseleff și pe Bd. Constantin Prezan.
Având în vedere aceste măsuri, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:
Linia de autobuz 131 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Romană” şi intersecţia Calea Dorobanţilor/ Bd. Aviatorilor (Piaţa Charles de Gaulle), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, până la capătul de linie „Complex Comercial Băneasa”.
Linia de autobuz 205 va funcţiona (pe sensul spre „Strǎuleşti”) pe traseul de bază între terminalul „Gara de Nord” şi intersecţia Str. Alexandru Constantinescu/ Bd. Mărăşti, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Mărăşti, Piaţa Presei Libere, Şos. Bucureşti-Ploieşti, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază. Pe celălalt sens, traseul nu va fi modificat.
Linia de autobuz 282 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Șoseaua Fundeni” şi intersecţia Str. Radu Beller/ Calea Dorobanţilor, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Calea Dorobanţilor, Bd. Iancu de Hunedoara, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Bd. Banu Manta, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază.
Linia de autobuz 330 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Faur” şi intersecţia Bd. Iancu de Hunedoara/ Calea Dorobanţilor, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Iancu de Hunedoara, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Mărăşti, Piaţa Presei Libere, cu întoarcere pe Bd. Mărăşti, Şos. Kiseleff, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Ion Mihalache, după care autobuzele vor circula pe traseul de ducere.
Linia de autobuz 331 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Romană” şi intersecţia Calea Dorobanţilor/ Bd. Aviatorilor (Piaţa Charles de Gaulle), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, Piaţa Presei Libere, Bd. Poligrafiei, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază. Autobuzele liniei 331 vor efectua opriri în staţiile liniei 301.
Linia de autobuz 335 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Faur” şi intersecţia Calea Dorobanţilor/ Bd. Aviatorilor (Piaţa Charles de Gaulle), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, până la capătul de linie „Complex Comercial Băneasa”.
Linia de autobuz 361 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Complex Comercial Băneasa” şi intersecţia Şos. Bucureşti-Ploieşti/ Bd. Aerogării, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Aerogării, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, după care autobuzele vor circula pe traseul actual până la „Piaţa Unirii”, cu întoarcere pe Bd. I. C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascǎr Catargiu, Piaţa Victoriei, Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, apoi pe traseul de bază.
Linia expres 783 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Unirii” şi „Piața Victoriei”, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Bd. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Sos. Bucureşti-Ploieşti, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază.
Linia expres 784 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Aeroportul Henri Coandă” şi intersecţia Şos. Bucureşti-Ploieşti/ Bd. Aerogării, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Aerogării, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, după care autobuzele vor circula pe traseul actual pȃnă la „Piaţa Unirii”, cu întoarcere pe Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Bd. I. C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascǎr Catargiu, Piaţa Victoriei, Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogarii, Şos. Bucureşti-Ploieşti, apoi pe traseul de bază.
Începând cu data de 27.02.2020, ora 10:00, autobuzele liniei 301 vor efectua opriri în stația „Erou Iancu Nicolae”, comună cu cea a liniei 135, situată pe Bd. Pipera, pe sensul spre terminalul „Piața Romană”.
În vederea desfășurării lucrărilor de reabilitare a carosabilului pe Autostrada A2, începând cu data de 22.02.2019, traficul rutier va fi restricționat pe sensul spre Orașul Constanța între Kilometrul 11 și Kilometrul 17, circulația în dublu sens a autovehiculelor urmând a se desfășura, temporar, pe partea carosabilă destinată sensului spre Municipiul București.
Având în vedere aceste măsuri, linia regională R472 va funcționa pe un traseu prelungit, de la intersecția Autostrada A2/ Drumul Comunal 55, pe Autostrada A2, până la Centrul de Întreținere și Coordonare, cu întoarcere pe bretelele din vecinătatea acestei instituții, pe Autostrada A2, breteaua spre Cernica, Drumul Comunal 55, apoi pe traseul de bază.
Până la finalizarea lucrărilor, autobuzele liniei R472 nu vor efectua stația „CFR Bălăceanca”, situată pe Drumul Comunal 55, pe sensul spre localitatea Cernica.
Începând cu data de 24.02.2020, ora 10:00, autobuzele liniei regionale R419 vor efectua opriri pe ambele sensuri în stația nou înființată „Gării 96”, amplasată în Comuna Jilava pe Str. Gării, între stațiile „Bumbăcăria Jilava” și „Șoseaua de Centură”.
Ca urmare a reluării circulației rutiere pe breteaua de urcare pe Pasajul Grant din Calea Giuleşti (spre Calea Crângaşi), începând cu data de 19.02.2020, linia de autobuz 178 va reveni la traseul de bază pe sensul spre terminalul „Cartier Militari”, de la intersecţia Calea Giuleşti/ Şos. Orhideelor, pe Calea Giuleşti, Podul Grant, Calea Crângaşi, Şos. Virtuţii, apoi pe traseul actual.
Traseul pe sensul opus nu se modifică.
În vederea desfășurării lucrărilor de realizare a Pasajului Doamna Ghica, începând cu data de 17.02.2019, ora 10:00, până la finalizarea acestora, trei stații de autobuz vor funcționa temporar pe alte amplasamente, astfel:
1. Stația „Șoseaua Colentina”, aferentă liniilor 243, 282 și 343, situată în prezent pe Str. Doamna Ghica, pe sensul spre Bd. Lacul Tei, va fi mutată pe Șos. Colentina, pentru autobuzele liniilor 282 și 343 (la aproximativ 50 m înainte de intersecția cu Str. Doamna Ghica) și pe Str. Doamna Ghica, pentru autobuzele liniei 243 (la aproximativ 170 m înainte de intersecția cu Șos. Colentina).
2. Stația „Doamna Ghica”, aferentă liniei de noapte N108, situată în prezent pe Str. Doamna Ghica după intersecția cu Șos. Colentina, pe sensul spre Str. Baicului, va fi mutată cu aproximativ 35 m spre Str. Heliade între Vii și va fi numită „Șoseaua Colentina”.
3. Stația „Șoseaua Colentina”, aferentă liniei 243, situată în prezent pe Str. Doamna Ghica înainte de intersecția cu Șos. Colentina, pe sensul spre Șos. Pantelimon, va fi mutată cu aproximativ 100 m după această intersecție și va funcționa pe amplasamentul comun cu cel al liniei de noapte N108.
În vederea desfășurării lucrărilor de realizare a Pasajului Doamna Ghica, începând cu data de 17.02.2019, ora 10:00, până la finalizarea acestora, trei stații de autobuz vor fi reamplasate temporar, astfel:
- stația „Șoseaua Colentina”, aferentă liniilor 243, 282 și 343, situată în prezent pe Str. Doamna Ghica, pe sensul spre Bd. Lacul Tei, va fi mutată pe Șos. Colentina, pentru autobuzele liniilor 282 și 343 (la aproximativ 50 m înainte de intersecția cu Str. Doamna Ghica) și pe Str. Doamna Ghica, pentru autobuzele liniei 243 (la aproximativ 170 m înainte de intersecția cu Șos. Colentina)
- stația „Doamna Ghica”, aferentă liniei de noapte N108, situată în prezent pe Str. Doamna Ghica după intersecția cu Șos. Colentina, pe sensul spre Str. Baicului, va fi mutată cu aproximativ 35 m spre Str. Heliade între Vii și va fi numită „Șoseaua Colentina”
- stația „Șoseaua Colentina”, aferentă liniei 243, situată în prezent pe Str. Doamna Ghica înainte de intersecția cu Șos. Colentina, pe sensul spre Șos. Pantelimon, va fi mutată cu aproximativ 100 m după această intersecție și va funcționa pe amplasamentul comun cu cel al liniei de noapte N108
Cu ocazia desfășurării partidei de fotbal între echipele FC DINAMO 1948 și FOTBAL CLUB FCSB pe Stadionul „Arena Națională”, în data de 16.02.2019, începând cu ora 18:30, traficul rutier va fi restricționat pe Bd. Pierre de Coubertin, între str. Vatra Luminoasă și intrarea în stadion.
Având în vedere aceste măsuri, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:
Troleibuzele liniei 86 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Dridu” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.
Troleibuzele liniei 90 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Valea Argeșului” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.
Autobuzele liniei 143 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Bucur Obor” și intersecția Str. Baicului/ Șos. Pantelimon, apoi pe un traseu modificat, prin Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul „Baicului” (comun cu cel al liniilor 69, 86 și 682), cu întoarcere prin Str. Baicului, Str. Paharnicul Tuturea, după care vor urma traseul actual.
De sâmbătă, 15 februarie 2020, linia de tramvai 41 își reia circulația normală pe Podul Grant, ca urmare a finalizării lucrărilor de consolidare a pasajului care afectau circulația tramvaiului pe două fire.
În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele „Ghencea” și „Piața Presei Libere”, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir („la paletă”) în zona Podului Grant.
Începând de vineri, 14.02.2020 - la ora 21:30, până sâmbătă, 15.02.2020 - la ora 05:00, vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulația alternativă a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe același fir.
Așadar, vineri seară, începând cu ora 21:30, tramvaiele liniei 41 nu vor mai circula, până la sfârșitul programului. Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20:00 va funcționa linia navetă de autobuze 641, între terminalele „Ghencea” şi „Piaţa Presei”, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziției.
Pe sensul spre terminalul „Piața Presei”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:
· pe Bd. Ghencea, în staţia „Tudor Vladimirescu”, comună cu cea a liniilor de autobuz 122, 126, 173, 185, 221, 222 şi 385;
· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 173 şi 221, precum și în noile staţii „Oprire”, situate înainte de intersecţia cu Drumul Taberei - ramura de nord și înainte de Bd. Timişoara;
· pe Str. Virtuţii, în noua staţie „Oprire” amplasată după intersecţia cu Bd. Uverturii, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;
· pe Şos. Crângaşi, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;
· pe Str. Turda, în noua staţie „Oprire”, amplasată după Pasajul Grant;
· pe Bd. Mareşal Alexandru Averescu, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache;
· pe Bd. Mărăşti, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 330;
· în terminalul „Piaţa Presei Libere”, comun cu cel al liniei regionale R442.
Pe sensul spre terminalul „Ghencea”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:
· pe Bd. Mărăşti, în cele două staţii nou înființate „Oprire”, amplasate în zona Institutului Agronomic şi după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu;
· pe Str. Turda, în cele două stații „Oprire”, amplasate după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache și înainte de Pasajul Grant;
· pe Şos. Crângaşi şi Str. Virtuţii, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178, precum şi în noua staţie „Oprire” amplasată înainte de Bd. Uverturii;
· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 105, 173 şi 221, precum și în noua staţie „Oprire” situată după intersecţia cu Bd. Timişoara;
· în terminalul „Ghencea”, comun cu cel al liniei regionale R425.
Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor și Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, a finalizat în doar nouă luni consolidarea și reabilitarea Podului Grant, pe tronsonul Turda – Crângași.
Primarul General, Gabriela Firea: „Podul Grant, o legătură importantă între cartierele din nordul și vestul Capitalei, nu a mai intrat în reparații de peste 12 ani. Expertiza tehnică a arătat că lucrările nu mai puteau fi amânate. În aprilie 2019, Podul Grant a intrat în consolidare și reabilitare. Prima etapă a proiectului, între Turda și Crângași, a fost finalizată într-un timp scurt având în vedere că aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizată și calea de rulare a tramvaiului 41, după aproape 20 de ani. A doua etapă, pe sensul Crângași – Turda, va începe când vor fi primite toate avizele pentru restricționarea etapizată a traficului.”
Podul Grant a fost supus unei expertize tehnice în urma căreia a fost inclus în clasa de stare tehnică IV – stare nesatisfăcătoare, doar bretelele de acces fiind încadrate în clasa de stare tehnică III – stare satisfăcătoare. Astfel, a fost realizată documentația de proiectare faza DALI, iar prin lucrările propuse pasajul urmează să fie adus la cerințele de calitate cerute de Legea 10/1995.
Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricționat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulația tramvaielor.
În acest timp au fost realizate lucrări de reparații ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolație nouă, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziționate și montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au așternut mixturile asfaltice, s-au achiziționat noi rosturi de dilatație și de asemenea s-au consolidat pilonii aferenți pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul nopții, achiziția fiind în derulare.
Lucrările de reabilitare și consolidare a Podului Grant sunt realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje. Valoarea totală a contractului, pentru ambele tronsoane ale podului, se ridică la aproape 12 milioane de euro.
Ca urmare a desfășurării lucrărilor de asfaltare din localitatea Manolache, începând cu data de 13.02.2019, linia regională R408 va funcționa pe un traseu scurtat, între terminalul „Complex Comercial Titan” și intersecția Str. Căminului/ Str. Lanului.