Pentru continuarea lucrărilor de construire a magistralei de metrou Drumul Taberei - staţia ,,Eroilor 2”, se restricţionează traficul rutier pe Bd. Eroii Sanitari, tronsonul cuprins între Bd. Eroilor şi Podul Operei.

Din această cauză, începând cu data de 07.05.2015, liniile de transport public din zonă vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:

Linia 236 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Divertiland” şi intersecţia Splaiul Independenţei/Bd. Eroilor, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Eroilor cu întoarcere pe Bd. Eroii Sanitari, Bd. Gh. Marinescu, Sos. Cotroceni, apoi pe traseul de bază.

Linia 336 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Piaţa Rosetti” şi intersecţia Bd. Mihail Kogalniceanu/Splaiul Independenţei, apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Bd. Eroilor, Bd. Eroii Sanitari, Bd. Gh. Marinescu, Şos. Cotroceni, apoi pe traseul de bază.

Celălalt sens nu se modifică.

Pentru continuarea lucrărilor la Pasajul Piaţa Presei, în perioada 04-25.05.2015, se va restricţiona traficul rutier pe Bd. Mărăşti, sensul spre Bd. Expoziţiei, tronsonul cuprins între Piaţa Presei şi Bd. Expoziţiei.

Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va lua următoarele măsuri de reorganizare a transportului public în zonă, astfel:

Accesul autobuzelor liniilor 149, 261, 304 şi 449 în terminalul ,,Piaţa Presei” se va realiza de la rondul Piaţa Presei, prin Şos. Kiseleff, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziţiei.

Celălalt sens nu se modifică.

De asemenea, autobuzele liniei 780 vor circula pe sens ,,Gara Basarab”, de la rondul Piaţa Presei, prin Şos. Kiseleff, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Ion Mihalache, Cal. Griviţei, apoi pe traseul actual.

Celălalt sens nu se modifică.

Autobuzele liniilor 149, 261 şi 304 vor efectua opriri şi în staţiile ,,Muzeul Satului” comun cu cele ale liniilor 131, 205, 331, respectiv ,,Arcul de Triumf” şi ,,Institutul Agronomic”, comun cu cele ale liniei 330.

Pe traseul modificat, autobuzele liniilor 449 şi 780 nu vor efectua staţii intermediare.

Vineri, 01.05.2015, cu ocazia sărbătoririi “Zilei Internaţionale a Muncii”, mijloacele de transport RATB, precum şi centrele de emitere şi reîncărcare carduri de călătorie vor avea un program special, corespunzător unei zile de duminică.

Ca urmare a necesităţii organizării unui terminal care să permită efectuarea, în siguranţă, a manevrelor de întoarcere a autobuzelor din linia 185, începând cu data de 01.05.2015, traseul acestei linii va fi prelungit.

Autobuzele vor circula pe traseul de bază între terminalul Ghencea şi intersecţia Drumul Cooperativei/strada Arefului, apoi pe un traseu modificat pe strada Arefului, strada Dantelei, strada Lavei, Drumul Cooperativei până la Cimitirul Ghencea III.

Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti continuă proiectul de testare a autobuzelor electrice, iniţiat în data de 16.03.2015.

Astfel, miercuri, 29.04.2015, ora 13:00, la autobaza Nordului, Strada Căpriorilor nr. 2-4, sector 1, va începe etapa a doua a programului, în care vor intra în teste două autobuze electrice, produse de compania chineză BYD, important producător de autobuze propulsate de motor electric.

Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piaţa Reşiţa – Piaţa Sudului – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Piaţa Victoriei.

Puse la dispoziţie pentru testare de reprezentanţii CEFIN TRUCKS, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice şi funcţionează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban.

În legătură cu acest tip de transport ecologic, domnul Vincenţiu Daniel Antonescu, Directorul General al RATB apreciază:

“Specialiştii în domeniu s-au pronunţat deja în privinţa avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca soluţie pentru transportul în comun, în special în marile aglomerări urbane, aşa cum este şi Bucureştiul.

Prin astfel de programe, autorităţile locale, în primul rând Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, îşi manifestă disponibilitatea de a găsi noi soluţii pentru îmbunătăţirea serviciului de transport public.

De aceea, şi noi suntem interesaţi de aceste proiecte, prin intermediul cărora putem testa cât mai multe tipuri de vehicule, electrice sau clasice, de mai mică sau mai mare capacitate, cu dotări clasice sau moderne, astfel încât, împreună cu toţi factorii de decizie şi cu specialiştii în domeniu, să putem identifica, în cunoştinţă de cauză, cea mai bună soluţie pentru necesităţile şi structura reţelei de transport din Bucureşti.”

Date relevante despre autobuzul 100% electric BYD, conform producătorului:

Atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferenţiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt ECOLOGIA şi ECONOMIA.

ECOLOGIC – este complet nepoluant: zero emisii de CO2 şi noxe şi zgomot redus faţă de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic şi fără metale grele

.ECONOMIC - motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaţionale – atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât comustibilii clasici) cât şi la costurile cu mentenanţă. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD faţă de un autobuz clasic, pe o durată de viaţă de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. Dupa încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preţ achiziţie, mentenanţă, combustibil).

Autobuzul BYD a obţinut, la începutul anului 2013, omologarea de tip în Uniunea Europeană (produsul are toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare). În România, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, când a debutat primul program de testare în Timişoara, BYD fiind astfel primul producător care a propus un autobuz 100% electric pentru transportul în comun în ţară. Până în prezent, BYD a fost testat în 7 mari oraşe din România, a parcurs peste 14.000 km, demonstrând că este mai economic decât un autobuz clasic (calculul realizat pe baza datelor puse la dispoziţie de operatorii de transport în comun arată că media costurilor cu energia electrică necesară alimentării a fost de 10.30 euro / 100km, faţă de 45.33 euro / 100km  - media costurilor aferente consumului de motorină al unui autobuz clasic).

Începând din data de 16.04.2015, ora 10:00, cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie, se înfiinţează staţia de autobuze “Constantin Cristescu”, ce va fi amplasată pe Strada Ştirbei Vodă, sens Calea Victoriei, pe traseul liniilor 122, 126, 137, 138, 168, 178, 226, 268 şi 368. 

Astăzi, 15.04.2015, se restricţionează temporar traficul rutier pe Bulevardul Dinicu Golescu, tronsonul cuprins între Strada Witing-Strada Mircea Vulcănescu, sens spre Strada Berzei, pentru remedierea unei avarii la o conductă de apă din zona benzinăriei MOL.

Din această cauză, până la finalizarea lucrărilor de remediere, liniile de transport public din zonă vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:

Linia de tramvaie 44 va funcţiona între ,,Cartier 16 Februarie” şi Gara Basarab (capăt de linie 35) pe Calea Giuleşti şi Şoseaua Orhideelor.

Linia de autobuze 178 va funcţiona pe traseul actual între ,,Complex Comercial Militari” şi intersecţia Bd. Dinicu Golescu/Strada Witing, apoi pe un traseu modificat pe sensul spre ,,Sala Palatului”, pe Strada Witing, Calea Plevnei, Strada Mircea Vulcănescu, Bulevardul Dinicu Golescu, apoi pe traseul actual.

Celălalt sens nu se modifică.

Pe acest traseu, autobuzele vor opri pe Calea Plevnei în staţia ,,Witing”, aferentă liniilor 123, 133 şi 163.

Pentru preluarea călătorilor, se înfiinţează linia navetă de autobuze 644, care va funcţiona între ,,Gara Basarab” (comun cu linia de autobuze 282) şi ,,Vasile Pârvan” (comun cu linia de tramvaie 24), pe Bulevardul Dinicu Golescu, Strada Witing, Calea Plevnei, Strada Mircea Vulcănescu, Bulevardul Dinicu Golescu, Strada Berzei, cu întoarcere pe Strada Sf. Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Cobălcescu, Strada Berzei, Strada Mircea Vulcănescu, Bulevardul Dinicu Golescu.

Autobuzele vor efectua opriri pe Bulevardul Dinicu Golescu, în staţiile aferente liniei 178, pe Calea Plevnei, în staţia ,,Witing”, comun cu liniile 123, 133 şi 163, iar pe Strada Sf. Constantin şi Strada Cobălcescu vor opri în staţiile de tramvaie.

Ca urmare a restricţiilor de circulaţie de pe Strada Vatra Luminoasă, tronsonul cuprins între Strada Tony Bulandra și Strada Pierre de Coubertin, precum şi pe B-dul Pierre de Coubertin, cu ocazia partidei de fotbal Steaua-Petrolul, care se va desfăşura în ziua de 09.04.2015, pe Stadionul Arena Naţionalǎ, liniile RATB din zonă vor funcţiona temporar pe trasee modificate, la dispoziţia Brigăzii de Poliţie Rutieră, astfel:

Liniile de troleibuze 86 şi 90 vor funcţiona pe traseul de bază între ,,Dridu” respectiv ,,Valea Argeşului” şi intersecţia Strada Vatra Luminoasă/Strada Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Strada Tony Bulandra până la Depoul Vatra Luminoasă, unde vor întoarce, în incinta acestuia.

Linia de autobuze 104 va funcţiona pe traseul de bază între „Cora Pantelimon” şi intersecţia  Şos. Pantelimon/Bd. Pierre de Coubertin/Şos. Iancului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Şos. Iancului, Şos. Mihai Bravu, Bd. Decebal, apoi pe traseul actual.

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri pe Şos. Iancului, în staţiile aferente liniei 335, iar pe Şos. Mihai Bravu, în staţiile aferente liniilor 135 şi 311.

Linia 614 va funcţiona pe traseul de bază între „Cora Pantelimon” şi intersecţia Şos. Pantelimon/Bd. Pierre de Coubertin/Şos. Iancului.

În vederea asigurării transportului public de suprafaţă pentru participanţii la slujba specială, ocazionată de sărbătorirea Paştelui Ortodox, în noaptea de Înviere, 11/12.04.2015, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va menţine în circulaţie, pe parcursul întregii nopţi, 16 linii de transport ale căror trasee converg către Piaţa Unirii (Patriarhia Română), respectiv liniile N102, N104, N105, N106, N107, N108, N109, N110, N111, N112, N114, N115, N116, N117, N119 şi N121, precum şi linia de tramvaie 41.

De asemenea, în zilele de 12.04.2015 şi 13.04.2015, liniile de transport RATB vor funcţiona după programul de circulaţie corespunzător unei zile de duminică.

Ca urmare a remedierii conductei de apă de pe Bulevardul Dinicu Golescu, zona benzinăriei MOL, începând din data de 08.04.2015, linia de tramvaie 44 şi linia de autobuze 178 revin pe traseele de bază.

De la aceeaşi dată, linia navetă de autobuze 644 se desfiinţează.

Începând cu data de 07.04.2015, se restricţionează traficul rutier pe Bulevardul Dinicu Golescu, tronsonul cuprins între Strada Witing-Strada Mircea Vulcănescu, sens spre Strada Berzei, pentru remedierea unei avarii la o conductă de apă din zona benzinăriei MOL.

Din această cauză, liniile de transport public din zonă vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:

Linia de tramvaie 44 va funcţiona între ,,Cartier 16 Februarie” şi Gara Basarab (capăt de linie 35) pe Calea Giuleşti şi Şoseaua Orhideelor.

Linia de autobuze 178 va funcţiona pe traseul actual între ,,Complex Comercial Militari” şi intersecţia Bd. Dinicu Golescu/Strada Witing, apoi pe un traseu modificat pe sensul spre ,,Sala Palatului”, pe Strada Witing, Calea Plevnei, Strada Mircea Vulcănescu, Bulevardul Dinicu Golescu, apoi pe traseul actual.

Celălalt sens nu se modifică.

Pe acest traseu, autobuzele vor opri pe Calea Plevnei în staţia ,,Witing”, aferentă liniilor 123, 133 şi 163.

Pentru preluarea călătorilor, se înfiinţează linia navetă de autobuze 644, care va funcţiona între ,,Gara Basarab” (comun cu linia de autobuze 282) şi ,,Vasile Pârvan” (comun cu linia de tramvaie 24), pe Bulevardul Dinicu Golescu, Strada Witing, Calea Plevnei, Strada Mircea Vulcănescu, Bulevardul Dinicu Golescu, Strada Berzei, cu întoarcere pe Strada Sf. Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Cobălcescu, Strada Berzei, Strada Mircea Vulcănescu, Bulevardul Dinicu Golescu.

Autobuzele vor efectua opriri pe Bulevardul Dinicu Golescu, în staţiile aferente liniei 178, pe Calea Plevnei, în staţia ,,Witing”, comun cu liniile 123, 133 şi 163, iar pe Strada Sf. Constantin şi Strada Cobălcescu vor opri în staţiile de tramvaie.

În conformitate cu „Hotărârea CGMB privind asigurarea de către RATB a a transportului public local gratuit pentru copiii preşcolari, elevi şi cadrele didactice din Bucureşti care participă la activităţile desfăşurate în cadrul programului Şcoala Altfel, în săptămâna 6-10 aprilie 2015”, grupurile de elevi şi cadre didactice vor putea circula gratuit pe mijloacele de transport RATB pe baza documentelor justificative, care atestă participarea la program, conform reglementărilor ISMB pentru astfel de situaţii.

Se poate călători în aceste condiţii pe orice linie RATB, cu excepţia liniilor Expres 780 şi 783 şi a liniilor preorăşeneşti.

Agenţii de control RATB sunt instruiţi să permită accesul gratuit pentru grupurile de elevi şi cadre didactice în perioada derulării programelor din săptămâna „Şcoala Altfel”.

Pentru documentaţia necesară transportului în condiţii de gratuitate, vă rugăm să accesaţi link-ul de mai jos:

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/18_20150331.pdf.

Ca urmare a avansării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Str. Liviu Rebreanu, până în zona terminalului “Barajul Dunării”, începând cu data de 04.04.2015, liniile 253 şi 335 vor funcţiona pe un traseu prelungit în ambele sensuri, de la capătul de linie ,,Barajul Dunarii”, pe Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul ,,Faur’’.

Pentru asigurarea transportului public de suprafaţă şi preluarea călătorilor care vor participa la slujba specială, ocazionată de sărbătorirea Paştelui Catolic, în noaptea de Înviere, 04/05.04.2015, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va menţine în circulaţie, pe parcursul întregii nopţi, liniile de transport de noapte ale căror trasee converg către principalele biserici catolice, respectiv liniile N106, N109, N112, N117, N119.