Comunicate
În vederea optimizării transportului public şi corelării capacităţii de transport oferite cu cererea existentă în anumite zone ale Capitalei, începând cu data de 09.11.2013, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza liniile de autobuz 101 şi 149, astfel:
Linia 101 va funcţiona între terminalul ,,Faur’’ şi ,,Bucur Obor’’ pe următorul traseu: Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Postăvarului, Bd. Nicolae Grigorescu, Bd. Chişinău, Şos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Şos. Mihai Bravu, Şos. Colentina cu întoarcere pe Şos. Colentina, Str. Ziduri Moşi, Bd. Ferdinand, apoi traseul de bază.
Abonamentele eliberate pe linia 101 rămân valabile până la data de 09.12.2013 şi pe liniile 21, 66 şi 143, între Bucur Obor şi Str. Doamna Ghica.
Linia 149 va funcţiona pe un traseu scurtat de la terminalul ,,Piaţa Presei’’ pe Şos. Bucureşti Ploieşti până la Complexul Comercial Băneasa.
Abonamentele eliberate pe linia 149 rămân valabile până la data de 09.12.2013 pe linia 304, pe tronsonul comun.
De asemenea, de la aceeaşi dată, liniile 148 şi 254, care înregistrează o solicitare scăzută din partea călătorilor, se desfiinţează.
Desfiinţarea liniei 148 şi scurtarea liniei 149 până la Complex Comercial Băneasa se realizează ca urmare a faptului că acestea au traseu comun în proporţie de 70%. De asemenea, în cartierul Străuleşti, ambele linii funcţioneză în paralel cu linia 112, iar pe Şos. Bucureşti – Ploieşti, cu liniile 131, 301, 304 şi 335.
Măsura de desfiinţare a liniei 254 a fost decisă ca urmare a funcţionării în paralel cu linia 21 în proporţie de 95%. Pe traseul comun, tramvaiele din linia 21 circulă la un interval de succedare de 3-5 min şi asigură o capacitate maximă de transport de 3800 călători/ oră şi sens.
Abonamentele eliberate pe linia 148 rămân valabile până la expirare pe linia 301, pe tronsonul comun, iar cele eliberate pe linia 254 rămân valabile până la expirare pe liniile 21, 66 şi 143, de asemenea pe tronsonul comun.
Incepând cu data de 01.11.2013, programul Bucharest City Tour se va încheia.
De la înfiinţare şi până în prezent, linia turistică s-a bucurat de un interes crescut din partea celor care au ales Capitala ca destinaţie de vacanţă, mai mult de jumătate dintre aceştia fiind turişti străini.
Anul acesta, numărul călătorilor care au vizitat Bucureştiul cu autobuzele double decker a fost în creştere faţă de cel de anul trecut, acest fapt datorându-se promovării continue şi persuasive. Şi anume, în 2013, am înregistrat 44.521 călători, dintre care 40.589 adulţi şi 3.932 copii, comparativ cu 2012, când numărul de călători a fost de 39.470, dintre care 35.779 adulţi şi 3.691 copii cu vârsta între 7 – 14 ani.
În cadrul proiectului, anul acesta, s-au introdus mai multe elemente noi, menite să crească popularitatea liniei “Bucharest City Tour” în rândul turiştilor, dar şi să faciliteze achiziţionarea cardurilor de călătorie de către aceştia.
Astfel, harta si flyer-ul “Bucharest City Tour” au avut un design nou, oferind pe lângă datele generale despre traseu şi informaţii cu privire la posibilităţile de petrecere a timpului liber în Capitală, pe perioada funcţionării liniei turistice distribuindu-se 150.000 de flyere şi 50.000 de hărţi.
O altă noutate au reprezentat-o voucherele “Bucharest City Tour” care s-au achiziţionat direct de la recepţiile hotelurilor partenere, la pachet cu tarifele de cazare.
De asemenea, pe lângă ghidul audio în limbile română şi engleză, deja existent, turiştii au avut la dispoziţie un ghid audio în limba franceză şi unul în limba italiană.
În vederea finalizării lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai în intersecţia Calea Griviţei/Strada Buzeşti, începând cu data de 30.10.2013, se închide circulaţia rutieră pe Calea Griviţei, între Strada Gh. Polizu şi Strada Mircea Vulcănescu.
Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza liniile de autobuz 133 şi N117, astfel:
Linia 133 va funcţiona pe sens "Gara Basarab'', de la intersecţia Strada Mircea Vulcănescu/Calea Griviţei, pe Strada Mircea Vulcănescu şi Bd. Dinicu Golescu, iar pe sensul spre ''Bd. Tineretului'', pe un traseu modificat de la intersecţia Calea Griviţei/Strada Gh. Polizu, pe Strada Gh. Polizu, Strada Occidentului, Strada Gh. Manu, Calea Victoriei, Bd. Dacia, urmând apoi traseul actual.
Linia de noapte N117 va funcţiona pe sens ''Ştrand Străuleşti'', de la intersecţia Strada Mircea Vulcănescu/Calea Griviţei, pe Strada Mircea Vulcănescu şi Bd. Dinicu Golescu, Piaţa Gării de Nord, Calea Griviţei, apoi va urma traseul actual, iar pe sensul spre „Piaţa Unirii”, autobuzele vor circula pe un traseu modificat de la intersecţia Calea Griviţei/Strada Gh. Polizu, pe Strada Gh. Polizu, Str. Occidentului, Strada Gh. Manu, Calea Victoriei, Bd. Dacia apoi pe traseul actual.
Autobuzele liniilor 133 şi N117 vor opri pe Strada Gh. Polizu, Strada Occidentului, Strada Gh. Manu, comun cu troleibuzele liniei 86, iar pe Strada Mircea Vulcănescu şi Bd. Dinicu Golescu comun cu autobuzele liniei 178.
În vederea executării lucrărilor de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor de pe Şos. Pantelimon, tronsonul cuprins între terminalul “Granitul” şi Bd. Chişinău, începând cu data de 26.10.2013, RATB va reorganiza circulaţia mijloacelor de transport din zonă, astfel:
Linia 14 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul “Piaţa Sf. Vineri” şi intersecţia Şos. Pantelimon/Bd. Chişinău, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul „Faur Poarta 4”.
Linia 46 va funcţiona pe traseul actual între terminalul “Banu Manta” şi intersecţia Şos. Pantelimon/Bd. Chişinău, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, până la terminalul “Republica”.
Pentru asigurarea unei capacităţii optime de transport pe Şos. Pantelimon, RATB va prelungi traseul liniei navetă 655, astfel încât autobuzele să circule de la terminalul “Cora Pantelimon” pe Şos. Dudeşti - Pantelimon, Şos. Gării Căţelu, Şos. Pantelimon, Şos. Iancului, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, până la Foişorul de Foc.
Abonamentele eliberate pe liniile 14 şi 46 rămân valabile şi pe linia navetă 655, precum şi pe linia 104 pe tronsonul cuprins între Bd. Chişinău şi terminalul “Cora Pantelimon”.
De asemenea, ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a carosabilului şi ridicării restricţiei de circulaţie din zona intersecţiei Şos. Gării Căţelu/ Şos. Pantelimon, liniile 102, 104 şi 246 vor reveni pe traseele de bază, astfel:
Linia 102 va funcţiona de la terminalul “Cora Pantelimon”, pe Şos. Dudeşti-Pantelimon, Şos. Gării Căţelu, Şos. Pantelimon, Str. Vergului, urmând apoi traseul actual până la terminalul “Cet Sud”.
Linia 104 va funcţiona de la terminalul “Cora Pantelimon”, pe Şos. Dudeşti - Pantelimon, Şos. Gării Căţelu, Şos. Pantelimon, Bd. Pierre de Coubertin, urmând apoi traseul actual până la terminalul “Piaţa Operei”.
Linia 246 va reveni pe traseul de bază de la intersecţia Şos. Gării Căţelu/Şos. Dudeşti - Pantelimon, pe Şos. Gării Căţelu, Şos. Pantelimon, până la terminalul ,,Granitul”
ANUNŢ PUBLIC
Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport București organizează, prin Comisia de selecție desemnată prin Hotărârea C.A. nr. 18 din data de 30.08.2013, la sediul Regiei Autonome de Transport București din B-dul Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, București, evaluarea/selecția prealabilă a directorului general şi a directorilor executivi în cadrul RATB.
Selecția vizează ocuparea unui număr de 8 posturi de directori: un post de Director General, un post de Director Financiar - Contabilitate, un post de Director Mentenanță și Administrare Sisteme, un post de Director Achiziții și Marketing, un post de Director Administrativ și Asistență Socială, un post de Director Întreținere Sisteme Energetice și Cale Rulare, un post de Director Programare și Siguranța Circulației, și un post de Director Uzină de Reparații.
Evaluarea/selecția prealabilă se organizează în condiţiile respectării prevederilor O.U.G. nr. 109/30.11.2011 - privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
Procedura de evaluare/selecție prealabilă cuprinde două etape:
- Etapa I – selecția dosarelor ;
- Etapa II – interviu, pentru candidaţii declaraţi ”admis” după etapa I.
Interviul se va susține în limba română și va consta în prezentarea unui « Plan de măsuri și eficientizare a activităţilor specifice postului din cadrul direcţiei pentru care candidează. »
Criteriile de selecție sunt :
1. capacitatea manageriala/viziune, misiune, obiective pe termen scurt, mediu și lung;
2. abilități de comunicare;
3. capacitate de analiză și sinteză;
4. motivația candidatului;
Pentru postul de director general
Condiţii de participare:
- cunoaştere a limbii române, scris și vorbit;
- experienţă în administrarea/managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile, din domeniul de activitate al RATB, inclusiv societăți comerciale din sectorul privat;
- studii superioare;
- domiciliu stabil/rezidență în România;
- capacitate deplină de exerciţiu;
- nu intră sub incidenţa Art. 6 și Art. 7 din O.U.G. 109 din 30.11. 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
- nu face parte din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii publice.
Dosarul de participare trebuie să conţină obligatoriu:
1. Scrisoare de intenţie;
2. Curriculum Vitae (model european conform H.G. 1021/2004);
3. Copie de pe actul de identitate;
4. Copii de pe documentele care atestă educaţia şi pregătirea profesională (diploma de licenţă, master, doctorat şi alte cursuri de specializare/perfecţionare);
5. Documente/adeverinţă în original din care să rezulte experienţa în administrarea/managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile din domeniul de activitate al regiei autonome, inclusiv societăţi comerciale din sectorul privat;
6. Cazier judiciar;
7. Adeverinţă medicală din care să rezulte capacitatea deplină de exerciţiu;
8. Copie de pe carnetul de muncă și extras REVISAL sau adeverinţă, după caz;
9. Declaraţie notarială pe propria răspundere din care să rezulte că, în perioada în care a ocupat o funcţie de administrare/management în cadrul unei regii sau societăţi comerciale din domeniul de activitate al regiei autonome, aceasta a înregistrat profit cel puţin pe parcursul unui exerciţiu financiar;
10. Declaraţie notarială pe propria răspundere dată în conformitate cu prevederile art. 6 și 7 din O.U.G. 109/30.11.2011 – privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice și ale art. 292 din Codul Penal privind falsul în declaraţii;
11. Declarație notarială pe propia răspundere din care să rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 5 alin. 2) lit. (c) din O.U.G. 109/30.11.2011- privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice din care să rezulte că persoana participantă la procedura de evaluare/selecție prealabilă nu este funcţionar public, nu face parte din alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii publice.
Pentru posturile de Director Financiar - Contabilitate, Director Mentenanță și Administrare Sisteme, Director Achiziții și Marketing, Director Administrativ și Așistență Socială, Director Întreținere Sisteme Energetice și Cale Rulare, Director Programare și Siguranța Circulației și pentru postul de Director Uzina de Reparații
Condiţii de participare:
- cunoaştere a limbii române, scris și vorbit;
- experienţă în administrarea/managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile, din domeniul de activitate al RATB, inclusiv societăți comerciale din sectorul privat;
- studii superioare de lungă durată/de preferat în domeniu;
- domiciliu stabil/rezidenţa în România;
- capacitate deplină de exerciţiu;
- nu intră sub incidenţa Art. 6 și Art. 7 din O.U.G. 109 din 30.11. 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
Dosarul de participare trebuie să conţină obligatoriu:
1. Scrisoare de intenţie;
2. Curriculum Vitae (model european conform H.G. 1021/2004);
3. Copie de pe actul de identitate;
4. Copii de pe documentele care atestă educaţia şi pregătirea profesională (diploma de licenţă, master, doctorat şi alte cursuri de specializare);
5. Documente/adeverinţă în original din care să rezulte că are experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/sau în activitatea de administrare de societăţi comerciale ori regii autonome;
6. Cazier judiciar;
7. Adeverinţă medicală din care să rezulte capacitatea deplină de exerciţiu;
8. Copie de pe carnetul de muncă și extras REVISAL sau adeverinţă, după caz;
9. Declaraţie notarială pe propia răspundere dată în conformitate cu prevederile art. 6 şi 7 din O.U.G. 109/30.11.2011 – privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice și ale art. 292 din Codul Penal privind falsul în declaraţii.
Copiile actelor din dosarul de participare se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate de către secretarul comisiei, sau în copii legalizate.
Dosarele de participare se depun până la data de 22.11.2013, ora 15:00, la sediul Regiei Autonome de Transport București, aflat în B-dul Dinicu Golescu nr. 1, sector 1, etajul 6, Secretariat Consiliu de Administrație - Secretariatul Comisiei de evaluare/selecție prealabilă în vederea numirii directorului general şi a directorilor executivi în cadrul RATB. Acestea vor fi prezentate în plic închis și sigilat, pe care va fi menționat numărul de înregistrare, data și ora depunerii.
Plicul va avea menționat „Candidatura pentru funcția de Director .........” în cadrul RATB.
Candidaţii care, conform prevederilor legale, au fost declaraţi "admis" după etapa I – Selecția dosarelor, vor fi anunţaţi cu privire la data, locul şi ora la care va avea loc etapa II – interviu, de către Secretariatul Comisiei de selecţie la numărul de telefon precizat în Curriculum Vitae.
Începând cu data de 23.10.2013, ca urmare a creării condiţiilor de circulaţie a tramvaielor pe Strada Dristorului, RATB va reorganiza circulaţia tramvaielor pe liniile 1 şi 27, astfel:
Linia 1 (secţiunea Şura Mare - Şos. Şerban Vodă - Şos. Mihai Bravu) va funcţiona pe traseul actual între terminalul ”Şura Mare” şi intersecţia Şos. Mihai Bravu/Calea Dudeşti, apoi pe Şos. Mihai Bravu, Str. Dristorului, cu întoarcere pe Bd. Camil Ressu, Şos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Bd. Octavian Goga, urmând apoi traseul de bază.
Linia 27 va funcţiona pe traseul actual de la terminalul “Complex RATB Titan” până la intersecţia Bd. Camil Ressu/Şos. Mihai Bravu/Calea Dudeşti, apoi în ambele sensuri, pe Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, până la terminalul “ Piaţa Unirii”.
Începând cu data de 19.10.2013, ca urmare a finalizării lucrărilor la calea de rulare a tramvaielor din intersecţia Str. Liviu Rebreanu/Bd. Camil Ressu, liniile de tramvai 23 şi 27 vor reveni pe traseele de bază, astfel :
Linia 23 va circula de la terminalul “Zeţari“, pe Calea Ferentari, Calea Rahovei, Bd. Regina Maria, Str. 11 Iunie, Bd. Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, Calea Dudeşti, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, pâna la terminalul “Complex RATB Titan“.
Linia 27 va circula de la terminalul “Piaţa Unirii”, pe Bd. Regina Maria, Str. 11 Iunie, Bd. Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, Bd. Camil Ressu, Bd. Th. Pallady, pâna la terminalul “Complex RATB Titan“.
De asemenea, linia navetă de autobuze 627, care a asigurat capacitatea de transport în zona unde circulaţia tramvaielor a fost suspendată, se desfiinţează începând cu aceeaşi dată.
Începând cu data de 17.10.2013, ca urmare a creării condiţiilor de circulaţie în zona pasajului Basarab (intersecţia Calea Griviţei/ Şos. Nicolae Titulescu), linia 282 va reveni pe traseul de bază, pe sensul spre terminalul “Şos. Fundeni”. Autobuzele vor circula de la terminalul “Gara Basarab”, pe Bd. Dinicu Golescu, Piaţa Gării de Nord, Cal. Griviţei, Şos. Nicolae Titulescu şi Bd. Banu Manta, urmând apoi traseul actual.
Traseul liniei 282 pe sensul Şos. Fundeni - Gara Basarab rămâne neschimbat. Mijloacele de transport din această linie vor opri pe Cal. Griviţei în staţia “Gara de Nord”, staţie ce corespunde şi liniilor 65, 86 şi 105, iar pe Şos. Nicolae Titulescu în staţia nou înfiinţată amplasată pe breteaua pasajului (în zona Ciclop Titulescu).
De la aceeaşi dată, staţiile "Gara de Nord" din Piaţa Gării de Nord, "General Alexandru Cernat" şi "Petru Rareş" de pe Bd. Alexandru Ioan Cuza se suspendă pentru linia 282.
În vederea optimizării transportului public şi a corelării capacităţii de transport oferite cu cererea existentă în anumite zone ale Capitalei, începând cu data de 19.10.2013, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza liniile de autobuz 124, 163 si 181.
- Linia 181 se va desfiinţa, iar linia 124 va fi prelungită până la INMB.
Ţinând cont de cererea scăzută pe traseul liniei 181, precum şi de faptul că aceasta funcţionează în paralel cu linia 202, care asigură o frecvenţă mare, linia 181 se desfiinţează.
Suplimentar, cererea de transport de pe linia 181 va fi preluată şi de linia 124, care va fi prelungită de la intersecţia Calea Vitan / Şos. Vitan Bârzeşti, pe Şos. Vitan Bârzeşti până la terminalul “INMB” şi va funcţiona pe traseul: terminalul “INMB”, Aleea Metrologiei, Şos. Vitan Bârzeşti, Splaiul Independenţei (malul stâng), Şos. Mihai Bravu, Cal. Vitan, Str. Lucian Blaga, Bd. Unirii, Bd. I. C. Brătianu, Str. Halelor, Splaiul Independenţei (malul stâng), Podul Operei, Bd. Eroii Sanitari, terminalul “Piaţa Operei”.
Pe traseul prelungit, autobuzele vor opri în staţiile aferente liniei 202, precum şi în staţia cap de linie ,,I.N.M.B’’ şi vor purta inscripţia de traseu : ,, Linia 124: I.N.M.B.- Piaţa Unirii – Piaţa Operei”.
Abonamentele eliberate pe linia 181 rămân valabile, până la expirare, şi pe liniile 124, 135 şi 202, pe tronsoanele comune.
- Linia 163 va avea un traseu scurtat între Cart. Giuleşti Sârbi şi Vasile Pârvan.
Având în vedere cererea scăzută înregistrată pe tronsonul cuprins între Piaţa M. Kogălniceanu şi Piaţa Universităţii, linia 163 va avea un traseu scurtat şi va funcţiona între ,,Giulesti Sârbi’’ şi ,,Vasile Pârvan’’, pe traseul: Cal. Giuleşti, Bd. Constructorilor, Şos. Virtuţii, Şos. Crângaşi, Cal. Giuleşti, Cal. Plevnei, cu întoarcere pe Str. Vasile Pârvan, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenţei, Str. Ştirbei Vodă, Cal. Plevnei, Şos. Orhideelor, Bd. Regiei, Str. Pascal Cristian, Str. Mihai Zamfirescu, Str. Ceahlau, Şos. Crângaşi, Şos. Virtuţii, Bd. Constructorilor, Cal. Giuleşti.
Tronsonul cuprins între Str. Vasile Pârvan şi Piaţa Rosetti, deservit anterior de linia 163, rămâne în continuare acoperit corespunzător de liniile 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 336 şi 601.
Pe traseul modificat, autobuzele vor opri şi în staţia ,,Facultatea de Drept’’, aferentă liniilor 61, 69, 90, 91, 122, 137, 138, 268, 336, 601 şi vor purta inscripţia: ,,163: Giuleşti Sârbi -Piaţa Crângaşi-Vasile Pârvan”.
Abonamentele eliberate pe linia 163 rămân valabile, până la data de 19.11.2013, şi pe liniile 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91, 92, 122, 137, 138, 268, 336, 601 între Piaţa Mihail Kogălniceanu şi Piaţa Rosetti.
În vederea descongestionării traficului rutier din zona terminalului „Piaţa Unirii”, conform avizului Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, începând cu noaptea de 12/13.10.2013, liniile de noapte vor fi reorganizate, astfel:
1. Liniile de noapte care funcţionează pe Bd. Dimitrie Cantemir şi pe Bd. Unirii, respectiv N103, N104, N105, N106, N107, N109, N111, N112 şi N123, vor staţiona la peronul nou construit pe Bd. I. C. Brătianu, amplasat în faţa magazinului Unirea.
Pentru a se asigura accesul la noua staţie, autobuzele liniei N109 vor circula pe traseul actual între „Republica” şi intersecţia Bd. Corneliu Coposu/Bd. Mircea Vodǎ, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Mircea Vodǎ, Bd. Unirii, Bd. I.C. Brǎtianu, cu întoarcere pe Str. Halelor, Aleea 3, Aleea 2, Bd. I.C. Brǎtianu, Bd. Corneliu Coposu, după care urmează traseul actual.
Celălat sens nu se modifică.
De asemenea, autobuzele liniei N123 vor circula pe traseul actual între „Bd. Lacul Tei” şi intersecţia Str. Sf. Vineri/Bd. Corneliu Coposu, apoi un traseu modificat pe Str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodǎ, Bd. Unirii, Bd. I.C. Brǎtianu cu întoarcere pe Str. Halelor, Aleea 3 Aleea 2, Bd. I.C. Brǎtianu, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri, după care urmează traseul actual.
Celălat sens nu se modifică.
La sosirea din cartiere, autobuzele liniilor N103, N104, N105, N106, N107, N109, N111, N112 şi N123 vor staţiona la staţia nou înfiinţată „Piaţa Unirii 4”, amplasată la peronul menţionat, iar la plecarea spre cartiere, vor efectua opriri şi în staţia „Piaţa Unirii 3”, amplasată pe Aleea 2 în zona capătului de linie 783.
2. Liniile de noapte care funcţionează pe zonele de nord şi vest ale Capitalei, respectiv N101, N102, N108, N110, N113, N114, N115, N116, N117, N118, N119, N120, N121 şi N122, vor staţiona, la fel ca în prezent, în staţia ,,Piaţa Unirii 2’’ (comun cu linia 783).
La plecarea spre cartiere, liniile N114, N115, N120, N121 şi N122 vor efectua opriri în staţia de tranzit „Piaţa Unirii 5”, amplasată la noul peron de pe Bd. I. C. Brătianu, în faţa magazinului Unirea.
La plecarea spre cartiere, liniile N101, N102, N108, N110, N113, N116, N117, N118 şi N119 vor efectua opriri în staţia de tranzit „Piaţa Unirii 6”, amplasată la noul peron de pe Bd. I. C. Brătianu, în faţa magazinului Unirea.
3. Traseul liniei 783 nu se modifică.
Vezi hărţile amplasamentelor (pdf): >>>> Piata Unirii - Linii de noapte Piata Unirii - Statii peron1 Piata Unirii - Statii peron2
Astazi, 01.10.2013, de la ora 15.35, din cauza unei avarii la o conducta de apa din zona intersectiei Cal. Calarasilor/Str. Romulus, terasamentul din perimetrul liniei de tramvai a fost afectat, fapt pentru care am fost nevoiti sa deviem liniile de tramvaie 14, 40 si 56 pe rute alternative, pana la finalizarea lucrarilor de catre Apa Nova.
Circulatia tramvaielor se va desfasura pe urmatoarele rute:
Linia 40 va functiona pe traseul de baza de la Complex RATB Titan pana la intersectia Bd. Basarabia/Bd. Chisinau, apoi pe un traseu modificat prin Bd. Chisinau, Sos. Pantelimon, Str. Ziduri Mosi, Calea Mosilor pana la terminalul Piata Sf. Vineri.
Linia 14 va functíona pe traseul de baza de la Granitul pana la intersectia Str. Traian/Cal. Calarasilor, apoi pe Cal. Calarasilor, Bd. Basarabia pana la terminalul Republica.
Linia 56 va functíona pe traseul de baza de la Republica pana la intersectia Cal. Calarasilor/Str. Traian, apoi pe Str. Traian, Bd. Ferdinand pana la terminalul Granitul.
De la ora 18.20, ca urmare a finalizarii lucrarilor din intersectia Calea Calarasilor/Str. Romulus, tramvaielor din liniile 14, 40 si 56 au revenit pe traseele de baza.
În vederea executării lucrărilor de modernizare a căii de rulare a tramvaielor din zona Pasajului Muncii, începând cu data de 23.09.2013, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va lua următoarele măsuri:
Linia 1 de tramvaie va fi reorganizată în două secţiuni, astfel:
Linia 1 (secţiunea Şura Mare - Şos. Şerban Vodǎ - Calea Vitan) va funcţiona de la terminalul ,,Şura Mare”, pe traseul: Şos. Giurgiului, Şos. Şerban Vodǎ, Bd. Gheorghe Şincai, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, cu întoarcere pe Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gheorghe Şincai, Şos. Şerban Vodǎ, Şos. Olteniţei, Str. Şura Mare.
Linia 1 (secţiunea Şura Mare - Şos. Viilor - Pasajul Basarab - Piaţa Iancului) va funcţiona de la terminalul ,,Şura Mare”, pe traseul: Şos. Giurgiului, Şos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Progresului, Bd. Timişoara, Bd. Vasile Milea, Pasajul Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, Şos. Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu cu întoarcere la Piaţa Iancului, apoi pe Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Bd. Vasile Milea, Bd. Timişoara, Şos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Viilor, Şos. Olteniţei, Str. Şura Mare.
Pentru preluarea fluxului de călători de pe Şos. Mihai Bravu, tronsonul cuprins între intersecţia Şos. Mihai Bravu/Calea Dudeşti şi Piaţa Iancului, RATB va prelungi traseul liniei de autobuze 634, de la intersecţia Şos. Mihai Bravu/Str. Baba Novac pe Şos. Mihai Bravu pânǎ la Bucur Obor.
Autobuzele vor opri pe Şos. Mihai Bravu comun cu liniile 135, 311, 330, 335 şi vor purta inscripţia de traseu: ,,Linia 634: Romprim-Şos. Mihai Bravu- Bucur Obor”.
Abonamentele eliberate pe linia 1 vor fi valabile şi pe linia navetă 634, pe tronsonul cuprins între Cal. Vitan şi Bucur Obor.
În vederea optimizǎrii condiţiilor de transport şi luând în considerare solicitǎrile cǎlǎtorilor pentru prelungirea traseului liniei navetă 697, începând cu data de 13.09.2013,aceasta va funcţiona pe traseul actual între terminalul ,,Ştrand Străuleşti” şi intersecţia Bd. Bucureştii Noi/Bd. Gloriei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Bucureştii Noi, Şos. Chitilei, terminal „Mezeş” (capǎt de linie 45).
Pe traseul modificat, autobuzele vor opri în staţiile liniilor 422 şi N117, precum şi în noua staţie capǎt de linie „Mezeş” (coborâre), situatǎ pe Şos. Chitilei, sens Bd. Laminorului.
Traseu deviere trafic Bucurestii Noi (document pdf)
Ca urmare a demarării lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou până la staţia ,,Ştrandul Străuleşti” şi a restricţionării traficului rutier general pe Bd. Bucureştii Noi, tronsonul cuprins între Str. Jimbolia şi Str. Constantin Godeanu, începând cu data de 08.09.2013, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza circulaţia mijloacelor de transport din zonă, astfel:
Linia 20 de tramvaie şi linia 97 de troleibuze vor fi suspendate.
Pentru preluarea corespunzătoare a fluxurilor de călători, RATB va înfiinţa linia navetă de autobuze 697, care va funcţiona între ,,Cartier Dămăroaia” şi noul terminal ,,Ştrand Străuleşti”, amenajat în zona intersecţiei Şos. Bucureşti – Târgovişte cu Str. Constantin Godeanu. Autobuzele liniei navetă vor circula pe următorul traseu: Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mitropolit Varlaam, Str. Ardealului, Str. Episcopul Vulcan, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mănăstirea Dealul, Str. Romeo Popescu, Str. Constantin Godeanu, cu întoarcere pe Str. Constantin Godeanu, Str. Vârful Înalt, Str. Nazarcea, Bd. Bucureştii Noi,Str. Cricovului, Str. Floare de Crâng, Bd. Laminorului, Str. Ocna Mureş, Str. Mitropolit Varlaam, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii, ,,Cartier Dămăroaia”.
Autobuzele vor opri în staţiile liniilor 97 şi 460, precum şi în staţiile nou înfiinţate, amplasate pe Str. Romeo Popescu, după intersecţia cu Str. Truşeşti (sens ,,Ştrand Străuleşti”), pe Str. Constantin Godeanu respectiv pe Str. Vârful Înalt,după intersecţiacu Str. Truşeşti, pe Bd. Laminorului, după intersecţia Str. Floare de Crâng.
Abonamentele eliberate pe liniile 20, 97şi 304 rămân valabile, până la expirare, pe linia navetă 697 (pe tronsoanele comune).
De asemenea, liniile de autobuze din zona respectivă vor fi reorganizate astfel:
Linia de autobuze 112 va funcţiona pe traseul actual între ,,C.F.R. Constanţa” şi intersecţia Bd. Bucureştii Noi/Str. Mitropolit Varlaam, apoi pe un traseu modificat pe: Str. Mitropolit Varlaam, Str. Ardealului, Str. Episcopul Vulcan, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mănăstirea Dealul, Str. Vârful Înalt, Str. Nazarcea, Bd. Bucureştii Noi, Str. Cricovului, Str. Floare de Crâng, Bd. Laminorului, Şos. Chitilei, terminalul ,,Complex Comercial Coloseum”, cu întoarcere pe Şos. Chitilei, Bd. Laminorului, Str. Ocna Mureş, Str. Mitropolit Varlaam, Bd. Bucureştii Noi, apoi traseul de bază.
Linia de autobuze 205 va funcţiona pe traseul actual între ,,Gara de Nord” şi noul terminal ,,Ştrand Străuleşti”.
Linia de autobuze 304 va funcţiona pe traseul actual între ,,Piaţa Presei” şi noul terminal ,,Ştrand Străuleşti”.
Linia de autobuze 460 va funcţiona între ,,Cartier Dămăroaia” şi ,,Preventoriu Mogoşoaia” pe Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mitropolit Varlaam, Str. Ardealului, Str. Episcopul Vulcan, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mănăstirea Dealul, Str. Romeo Popescu, Str. Constantin Godeanu, Bd. Bucureştii Noi, Şos. Bucureşti-Târgovişte, localitatea Mogoşoia, cu întoarcere pe Şos. Bucureşti-Târgovişte, Bd. Bucureştii Noi, Str. Constantin Godeanu, Str. Vârful Înalt, Str. Nazarcea, Bd. Bucureştii Noi, Str. Cricovului, Str. Floare de Crâng, Bd. Laminorului, Str. Ocna Mureş, Str. Mitropolit Varlaam, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii.
Linia de autobuze 460BIS va funcţiona între ,,Cartier Dămăroaia” şi ,,Buftea”, pe Str.Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mitropolit Varlaam, Str. Ardealului, Str. Episcopul Vulcan, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mănăstirea Dealul, Str. Romeo Popescu, Str. Constantin Godeanu, Bd. Bucureştii Noi, Şos. Bucureşti-Târgovişte, localitatea Buftea, cu întoarcere pe Şos. Bucureşti-Târgovişte, Bd. Bucureştii Noi, Str. Constantin Godeanu, Str. Vârful Înalt, Str. Nazarcea, Bd. Bucureştii Noi, Str. Cricovului, Str. Floare de Crâng, Bd. Laminorului, Str. Ocna Mureş, Str. Mitropolit Varlaam, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii.
Linia de transport de noapte N117 va funcţiona pe traseul actual între„Piaţa Unirii” şi intersecţia Bd. Bucureştii Noi/Str. Mitropolit Varlaam, apoi pe un traseu modificat pe: Str. Mitropolit Varlaam, Str. Ardealului, Str. Episcopul Vulcan, Bd. Bucureştii Noi, Str. Mănăstirea Dealul,Str. Romeo Popescu, Str. Constantin Godeanu, cu întoarcere pe Str. Constantin Godeanu, Str. Vârful Înalt, Str. Nazarcea, Bd. Bucureştii Noi,Str. Cricovului, Str. Floare de Crâng, Bd. Laminorului, Str. Ocna Mureş, Str. Mitropolit Varlaam, Bd. Bucureştii Noi, apoi traseul de bazǎ.
Traseu deviere trafic Bucurestii Noi (document pdf)