Comunicate
Regia Autonomă de Transport Bucureşti a început, în acestă săptămână, să distribuie vouchere “Bucharest City Tour” hotelurilor partenere. Aceste vouchere vor fi folosite de turiştii ce se cazează în hotelurile din Capitală, pentru călătoria cu autobuzele double-decker, fără să mai fie necesară achitarea cardului de transport la îmbarcare.
În schimbul acestor vouchere, ce pot fi achitate direct la recepţiile hotelurilor, la pachet cu tarifele de cazare, turiştii primesc cardul de călătorie valabil pentru traseul turistic.
Reamintim faptul că, începând cu 1 Mai 2013, RATB a relansat linia “Bucharest City Tour”, într-un concept mult mai prietenos cu turiştii.
Cei peste 4.500 de călători, înregistraţi deja în intervalul 01.05.2013 – 20.05.2013, reprezintă o cifră încurajatoare pentru demararea proiectului, care, în acest an, aduce o serie de noutăţi.
O primă noutate o reprezintă harta „Bucharest City Tour”, cu un design nou şi atractiv, care, pe lângă datele generale, privind traseul şi funcţionarea liniei (program, preţ, staţii), oferă şi informaţii despre posibilităţile de petrecere a timpului liber în Bucureşti. Reperele partenerilor din categoria cluburi-baruri-restaurante sunt marcate pe hartă cu diverse simboluri pentru a orienta turiştii către aceste locaţii. Harta va fi disponibilă, cu titlu gratuit, la recepţiile unităţilor hoteliere, la toate centrele de emitere şi reîncărcare carduri din reţeaua de vânzări RATB, la punctele de informare turistică, în aeroport şi în principalele gări din Bucureşti.
Începând din acest an, flyerele „Bucharest City Tour”, ce conţin informaţii generale bilingve privind linia turistică, sunt prezente în camerele hotelurilor partenere RATB în acest proiect (marcate în secţiunea albastră de pe harta „Bucharest City Tour”), precum şi în centrele de vânzare RATB, în punctele de informare turistică, în aeroport şi în principalele gări din Bucureşti.
De asemenea, în acest an, pe lângă ghidul audio în limbile română şi engleză, deja existent, clienţii au la dispoziţie un ghid audio în limba franceză şi, în scurt timp, vor avea şi unul în limba italiană.
Cele 14 staţii situate pe traseul liniei turistice oferă o imagine nouă, mult mai atractivă, datorită recolantării stâlpilor ce le marchează, cu un design unitar cu materialele informative tipărite.
Site-ul special dedicat proiectului „Bucharest City Tour”, http://bucharestcitytour.ratb.ro, precum şi pagina de Facebook, https://www.facebook.com/bucharestcitytour au fost reactualizate, în acord cu noul concept de promovare, astfel că, începând din acest an, clienţii interesaţi au posibilitatea de a identifica cu mai multă uşurinţă obiectivele turistice şi culturale ale Capitalei. Programul „Bucharest City Tour”-2013, derulat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti, oferă turiştilor ce vizitează Capitala un concept modern, integrat modelelor aplicate cu succes în întreaga lume. |
![]() |
Cu ocazia desfăşurării evenimentului cultural “NOAPTEA MUZEELOR”, în noaptea de 18/19.05.2013, între orele 21.00 - 04.00, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va înfiinţa o linie specială pe următorul traseu: Palatul Parlamentului (Muzeul Naţional de Artă Contemporană), Cal. 13 Septembrie, Str. Izvor, Bd. B. P. Hasdeu, Str. Vasile Pârvan, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcănescu (Muzeul Militar Naţional), Str. Baldovin Pârcălabul, Bd. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, Cal. Griviţei, Bd. Dacia (Muzeul Literaturii), Piaţa Romană, Cal. Dorobanţilor (Muzeul Naţional al Harţilor şi Cărţii Vechi), Bd. Constantin Prezan, Arcul de Triumf, Şos. Kiseleff (Muzeul Naţional de Geologie, Muzeul Grigore Antipa, Muzeul Ţăranului Român), Piaţa Victoriei, Cal. Victoriei (Muzeul Naţional George Enescu, Muzeul Naţional de Artă al României, Muzeul Municipiului şi Muzeul Naţional de Istorie), Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Cal. Şerban Vodă, Piaţa Eroii Revoluţiei (Muzeul Bellu) cu întoarcere pe Şos. Viilor, Str. Dr. Istrate, Parcul Carol (Muzeul Tehnic Naţional) Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. Libertăţii, Cal. 13 Septembrie.
Pe acest traseu se vor efectua opriri pe Cal. 13 Septembrie la Muzeul Naţional de Artă Contemporană, pe Str. Mircea Vulcănescu la Muzeul Militar, pe Bd. Dacia la Muzeul Literaturii (situat la intersecţia Bd Dacia/Str. Nicolae Iorga), în staţia Piaţa Romană, aferentă liniilor 79 şi 86, pe Cal. Dorobanţilor în staţia ,,Piaţa Dorobanţilor’’ pentru Muzeul Naţional al Harţilor şi Cărţii Vechi, pe Şos. Kiseleff înainte de intrarea în Piaţa Victoriei pentru Muzeul Naţional de Geologie, Muzeul Grigore Antipa, Muzeul Ţăranului Român, pe Cal. Victoriei înainte de intersecţia cu Str. Gh. Manu pentru Muzeul Naţional George Enescu, în Piaţa Revoluţiei pentru Muzeul Naţional de Artă al Romaniei, precum şi după intersecţiile cu Bd. Regina Elisabeta pentru Muzeul Municipiului şi Str. Lipscani pentru Muzeul Naţional de Istorie, la Piaţa Unirii în staţia ,,Piaţa Unirii 1’’, în Piaţa Eroii Revoluţiei în dreptul Cimitirului Şerban Vodă, iar pe Str. 11 Iunie în staţia Parcul Carol I pentru Muzeul Tehnic Naţional.
În plus, participanţii la eveniment vor putea utiliza, pe tot parcursul nopţii, autobuzele celor 23 linii de noapte, care vor face legătura între Piaţa Unirii şi cartierele bucureştene.
Ca urmare a desfăşurării ,,Semimaratonului Internaţional Bucureşti’’, ediţia Mai 2013, în ziua de 19.05.2013, între orele 06:00-15:00, Brigada de Poliţie Rutieră va restricţiona traficul rutier pe traseul Piaţa Constitutiei, Bd. Libertăţii, Piaţa Coşbuc, Bd. Libertăţii, Bd. Unirii, Piata Unirii, Bd. Unirii, Piaţa Alba Iulia, Bd. Decebal, Piaţa Hurmuzachi, Bd. Basarabia, până la intersecţia cu Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, Stadionului Naţional, Bd. Basarabia, Piaţa Hurmuzachi, Bd. Decebal, Piaţa Alba Iulia, Bd. Unirii, Piaţa Constitutiei, Bd. Libertăţii, Bd. Naţiunile Unite, Splaiul Independenţei (malul drept) Piaţa Unirii, Str. Halelor, Splaiul Independenţei (malul stâng), Calea Victoriei până în dreptul teatrului Odeon, cu întoarcere pe Calea Victoriei, Splaiul Independenţei (malul stâng), Pod Eroilor, Splaiul Independenţei (malul drept), Bd. Libertăţii, Piaţa Constituţiei.
Din această cauză, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va modifica traseele mijloacelor de transport din zona respectivă, după cum urmează:
A. Liniile de troleibuze din zona menţionată vor funcţiona pe durata întregii zile pe trasee modificate, astfel:
Linia 61 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Master SA şi intersecţia Şos. Cotroceni/Bd. Gh. Marinescu, apoi pe un traseu modificat pe Şos. Cotroceni, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Parcălabul, Str. Gării de Nord, Gara de Nord, cu întoarcere prin Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Şos. Cotroceni şi Bd. Iuliu Maniu.
Linia 66 va funcţiona pe traseul de bază numai între terminalul Spitalul Fundeni şi Piata Rosetti, cu întoarcere prin Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon şi Str. Tudor Arghezi.
Linia 85 va funcţiona pe traseul de bază numai între terminalul Baicului şi Piata Rosetti, cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon şi Str. Tudor Arghezi.
Linia 90 va funcţiona pe traseul de bază numai între terminalul Stadionul Naţional şi Piata Rosetti, cu întoarcere prin Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon şi Str. Tudor Arghezi.
Liniile 69, 91, 70, 79 şi 92 nu vor circula în data de 19.05.2013.
Pentru preluarea călătorilor din zona Bd. Basarabia-Str. Baba Novac, unde nu vor circula troleibuze în ziua de 19.05.2013, RATB va înfiinţa linia navetă de autobuze 670, care va funcţiona între ,,Bd. Basarabia’’ şi intersecţia Str. Baba Novac/Şos.Mihai Bravu/Str. Dristorului, pe traseul: Str. Lucreţiu Patrăşcanu, Str. Constantin Brâncuşi şi Str. Baba Novac.
B. Liniile de tramvaie şi autobuze din zona respectivă vor funcţiona pe trasee modificate până la ridicarea restricţiilor de circulaţie, după cum urmează:
Traseul circular al liniei 1 va fi împarţit in doua secţiuni, astfel:
Linia 1 (secţiunea Şura Mare – Calea Dudeşti) va funcţiona între terminalul Şura Mare şi intersecţia Cal. Dudeşti/Şos. Mihai Bravu, pe următorul traseu: Str. Şura Mare, Piaţa Eroii Revoluţiei, Calea Şerban Vodă, Bd. Gheorghe Şincai, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Cal. Dudeşti, cu întoarcere pe Şos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gheorghe Sincai, Calea Şerban Vodă, Şos. Olteniţei, Str. Sura Mare.
Linia 1 (secţiunea Şura Mare – Piaţa Iancului) va funcţiona între terminalul Şura Mare şi Piaţa Iancului, pe următorul traseu: Str. Şura Mare, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrate, Şos. Progresului, Bd. Timisoara, Bd. Vasile Milea, Şos. Orhideelor, Pasaj Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu.
Liniile 40 şi 56 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalul Piaţa Sf. Vineri şi intersecţia Cal. Călăraşilor/Str. Traian, apoi pe un traseu modificat pe Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon, Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, urmând apoi traseele actuale.
Linia 104 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Cora Pantelimon şi intersecţia Str. Vatra Luminoasă/Şos. Mihai Bravu, apoi pe un traseu modificat pe Şos. Mihai Bravu, Pasajul Hurmuzachi, Şos. Mihai Bravu, Cal. Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, Pasaj Unirii, Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Universităţii, Bd. Carol I, până la Piaţa Rosetti.
Liniile 116 şi 313 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele Gara Progresul, respectiv Turnu Magurele şi Piaţa Unirii (intersecţia Bd. Dimitrie Cantemir/Splaiul Unirii), apoi pe un traseu modificat prin Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, urmând apoi traseele actuale.
Linia 117 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Bacău şi Piaţa Unirii, apoi pe un traseu modificat prin Str. Bibescu Vodă, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, apoi traseul de bază.
Linia 122 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Cartier Latin, de la Piata Romană, pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Dinicu Golescu, Str. Ştirbei Vodă, Bd. Eroilor, apoi traseul actual. Pe sensul Cartier Latin – Piaţa Victoriei, autobuzele vor circula pe traseul de bază.
Linia 123 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul C.E.T. Sud Vitan şi intersecţia Cal. Vitan/Cal. Dudeşti/Bd. Octavian Goga, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Octavian Goga, Pasaj Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, Pasaj Unirii, Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Universităţii, Bd. Nicolae Balcescu, Bd. G-ral Gheorghe Magheru, Bd. Dacia, Cal. Grivitei, Piata Garii de Nord, Str. Witing, Cal. Plevnei, Sos. Orhideelor, Gara de Nord, Str. Witing, Cal. Plevnei, Str. Stirbei Voda, Calea Victoriei, Str. Dem. I. Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Piaţa Universităţii, Bd. I.C. Brătianu, Pasaj Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Pasaj Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, Cal. Vitan, CET Sud Vitan.
Linia 133 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Gara Basarab şi intersecţia Str. Traian/Bd. Pache Protopopescu, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Pache Protopopescu, Şos. Mihai Bravu, Pasajul Hurmuzachi, Şos. Mihai Bravu, Cal. Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, apoi traseul actual.
Linia 136 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul C.E.T. Vest Militari şi intersecţia Şos. Pandurilor/Cal. 13 Septembrie, unde autobuzele vor întoarce.
Liniile 137, 138 şi 268 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele Carrefour Militari, Cartier Militari respectiv Valea Oltului şi intersecţia Calea Victoriei/Str. C.A. Rosetti, apoi pe un traseu modificat pe Cal. Victoriei, Str. Dem Dobrescu, Bd. N. Balcescu, Bd. Magheru, Piata Romană, cu întoarcere pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Dinicu Golescu, Str. Ştirbei Vodă, Bd. Eroilor, urmând apoi traseele actuale.
Linia 163 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Cartier Giuleşti Sârbi şi intersecţia Cal. Plevnei/Str. Stirbei Vodă, apoi pe Str. Ştirbei Vodă, Cal. Victoriei, Str. Dem Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Carol I, Piaţa Rosetti, cu întoarcere pe Bd. Carol I, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gh. Magheru, Piaţa Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Cal. Plevnei, urmând apoi traseul actual.
Linia 232 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Real Berceni şi Piaţa Unirii, apoi pe un traseu modificat prin Str. Bibescu Vodă, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. Dr. C-tin Istrate, urmând apoi traseul actual.
Linia 312 va funcţiona pe traseul de bază între Piaţa de Gros şi Piaţa Unirii (intersecţia Bd. Dimitrie Cantemir/Splaiul Unirii), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Unirii, Calea Văcăreşti, urmând apoi traseul de bază.
Liniile 236 şi 336 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele West Park Militari, respectiv Apusului şi intersecţia Splaiul Independenţei/Bd. Eroilor, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Eroilor, Bd. Eroii Sanitari, Bd. Gh. Marinescu, urmând apoi traseele actuale.
Linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Valea Oltului şi intersecţia Cal. 13 Septembrie/Str. Tudor Vladimirescu, apoi pe un traseu modificat prin Str. Tudor Vladimirescu, Bd. George Coşbuc, Bd. Regina Maria, Str. Bibescu Vodă, Piaţa Unirii, cu întoarcere pe Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Str. Tudor Vladimirescu, urmând apoi traseul de bază.
Linia 601 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Semănătoarea şi intersecţia Splaiul Independenţei (malul drept)/Bd. Eroilor (Podul Eroilor), apoi pe Str. Stirbei Vodă, Cal. Victoriei, Str. Dem Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Carol I, Piaţa Rosetti, cu întoarcere pe Bd. Carol I, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gh. Magheru, Piaţa Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Cal. Plevnei, Str. Stirbei Vodă, Splaiul Independenţei, urmând apoi traseul actual.
Linia 668 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Valea Oltului şi intersecţia Bd. Eroilor/Splaiul Independenţei (malul drept), apoi pe un traseu modificat pe Podul Eroilor, Splaiul Independenţei (malul stâng), Pod Cotroceni, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei (malul drept), Bd. Eroilor, urmând apoi traseul actual.
Linia 783 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Aeroportul Henri Coand şi Pasajul Unirii, apoi prin Pasajul Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Str. Bibescu Vodă, Piaţa Unirii, cu întoarcere pe Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii, Bd. I. C. Brătianu, urmând în continuare traseul actual.
Linia turistică Bucharest City Tour va funcţiona pe traseul de bază între Piaţa Presei şi intersecţia Cal. Victoriei/Str. Dem I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat prin Str. Dem Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gh. Magheru, urmând traseul actual.
Precizăm că liniile de troleibuze vor funcţiona pe trasee modificate pe toata durata zilei, iar liniile de tramvaie şi autobuze vor reveni pe traseele de bază odată cu ridicarea restricţiilor de circulaţie.
Ca urmare a informaţiilor apărute în presă privind salariile directorilor Regiei Autonome de Transport Bucureşti, pentru o corectă informare a opiniei publice, facem următoarele precizări:
Directorul General RATB beneficiază de o remuneraţie lunară acordată prin contractul de mandat, stabilită în conformitate cu OUG nr. 79/2008, la nivelul indemnizaţiei lunare acordate prin lege pentru funcţia de viceprimar, aceasta fiind în cuantum net de 4.477 lei.
Directorii executivi sunt încadraţi conform grilei de salarizare din Contractul Colectiv de Muncă aplicabil.
Astfel, veniturile nete lunare obţinute de directorii executivi RATB sunt următoarele:
-
Director Infrastructură – 6.724 lei;
-
Director Resurse Umane – 6.724 lei;
-
Director Tehnic – 6.898 lei;
-
Director Exploatare – 6.898 lei;
-
Director Economic – 6.898 lei;
-
Director Comercial – 6.464 lei;
-
Director Uzina RATB – 5.442 lei.
De asemenea, dorim să precizăm că suma de 23.000 lei, vehiculată în presă ca reprezentând salariul lunar al unui director RATB, nu este conformă cu realitatea.
De aceea, pentru a elimina confuziile şi dezinformarea opiniei publice, subliniem faptul că acestă sumă a fost obţinută în iulie 2010, de către Directorul de Resurse Umane, domnul Gheorghe Rebegeanu, atunci când a ieşit la pensie.
Această cifră nu reprezintă salariul lunar al fostului director, ci venitul obţinut de acesta, conform Contractului Clectiv de Muncă, din cumularea salariului lunar + prima de vacanţă (80% din salariul de bază) + 2 salarii de bază acordate angajaţilor la pensionare.
În vederea executării lucrărilor de reparaţie a căii de rulare pentru tramvaie de pe Str. Piatra Morii, începând din data de 11.05.2013, linia 24 de tramvaie se suspendă.
Pentru preluarea călătorilor din zonă, se înfiinţează linia navetă de autobuze 624, care va funcţiona între terminalele “ Cartier Dămăroaia” şi “ Clăbucet”, pe Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucureştii Noi, Cal. Griviţei, Str. Clăbucet, cu întoarcere pe Bd. Bucureştii Noi.
Pe acest traseu, autobuzele vor efectua staţiile corespunzătoare liniilor 97, 331 şi 460.
Autobuzele vor purta inscripţia: “ 624: Cartier Dămăroaia- Bd. Bucureştii Noi- Clăbucet”.
Având în vedere Hotarârea Guvernului României nr. 79/06.03.2013 - pentru stabilirea zilelor de 02.05.2013 şi 03.05.2013 ca zile libere, în perioada 01.05 – 06.05.2013, liniile de transport public de suprafaţă, precum şi centrele de emitere şi reîncărcare carduri vor funcţiona după un program corespunzător unei zile de week-end.
În noaptea de Înviere (04.05/05.05.2013), Regia Autonomă de Transport Bucureşti va pune în circulaţie 51 de autobuze care se vor succeda la intervale de 40 minute pe liniile de noapte şi la 30 de minute pe linia expres 783.
Autobuzele liniilor de noapte, respectiv N101, N102, N103, N104, N105, N106, N107, N108, N109, N110, N111, N112, N113, N114, N115, N116, N117, N118, N119, N120, N121, N122 şi N123, (http://www.ratb.ro/v_noapte.php), vor asigura legături de transport între cartierele bucureştene şi Piaţa Unirii.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reintroduce autobuzele double decker pe linia turistică Bucharest City Tour, începând din data de 01.05.2013.
Linia va funcţiona între orele 10.00-22.00, pe un traseu cu o lungime de 15,4 km, ce cuprinde 14 staţii şi poate fi parcurs în aproximativ 50 minute: Piaţa Presei, Muzeul Satului, Arcul de Triumf, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, Palatul Parlamentului, Piaţa Unirii, Universitate, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, Piaţa Charles de Gaulle, Şos. Kiseleff şi Piaţa Presei.
Tarifele de transport pentru această linie sunt neschimbate: 25 lei/card, pentru adulţi şi 10 lei/card, pentru copiii cu vârste între 7 şi 14 ani.
Copiii cu vârsta de până la 7 ani, însoţiţi de adulţi, beneficiază de transport gratuit.
Cardul de călătorie este valabil 24 de ore de la prima validare şi se poate procura din autobuzele turistice.
Începând cu anul acesta, linia va beneficia de un concept integrat de funcţionare şi promovare.
Informaţii detaliate vor fi prezentate prin intermediul presei, după Sărbătorile Pascale, în cadrul unui eveniment de lansare a noului concept "Bucharest City Tour".
1.Numǎrul total de solicitǎri de informaţii de inters public : 37.638
2. Domenii de interes:
- informaţii referitoare la organizarea reţelei de transport: modificǎri trasee, infiinţarea de noi linii, modificarea amplasǎrii staţiilor, modificǎri programe de circulaţie etc.
- informaţii cu privire la utilizarea anumitor trasee;
- informaţii privind obligaţiile de serviciu ale personalului aflat în contact direct cu publicul cǎlǎtor: conducǎtori auto, controlori bilete, casieri;
- informaţii privind programul de circulaţie; frecvenţa de succedare a vehiculelor, orarul de plecare de la cap linie;
- informaţii privind oferta tarifarǎ şi procurarea cardurile de cǎlǎtorie;
- informaţii generale privind derularea proiectelor de modernizare finanţate;
- informaţii despre achiziţiile mijloacelor de transport;
- informaţii despre proiectele de viitor şi bugetul alocat;
3. Numǎrul de solicitari rezolvate favorabil: 37638
4. Numǎrul de solicitari respinse : 0
5. Numǎrul de solicitari adresate:
- poştǎ : 0
- pe suport electronic: 1446
- telefonic la nr. de telefon 9391 : 34.922
- telefonic la nr. de telefon relaţii publice: 1270
6. Numǎrul de solicitǎri adresate de persoane fizice : 37.521
7. Numǎrul de solicitǎri adresate de persoane juridice: 117
8. Numǎrul de reclamaţii administrative : 0
9. Numǎrul de plângeri în instanţǎ : 0
În vederea executării unor lucrări de modernizare în intersecţia Şos. Pantelimon/Şos. Gării Căţelu/Bd. Biruinţei, începând cu data de 19.04.2013, Brigada de Poliţie Rutieră va restricţiona virajul la stânga din Şos. Garii Căţelu în Şos. Pantelimon.
Din această cauză, liniile de autobuze din zonă vor circula pe trasee modificate, astfel:
Linia 102 va funcţiona, pe sensul spre “C.E.T. Sud Vitan”, de la intersecţia Aleea de acces Cora Pantelimon/Şos. Dudeşti-Pantelimon, pe Şos. Dudeşti-Pantelimon, Bd. Basarabia, Str. Ion Sahighian, Şos. Vergului, apoi traseul iniţial. Celălalt sens nu se modifică.
Staţia “Spitalul Nicolae Malaxa”, situată pe Şos. Vergului, sens “C.E.T. Sud Vitan”, va fi reamplasată cu circa 20 m spre Şos. Morarilor.
Linia 104 va funcţiona, pe sensul spre “Piaţa Operei”, de la intersecţia Aleea de acces Cora Pantelimon/Şos. Dudeşti-Pantelimon, pe Şos. Dudeşti-Pantelimon, Bd. Basarabia, Str. Ion Sahighian, Şos. Vergului, rond Granitul, Şos. Pantelimon, apoi traseul actual. Celălalt sens nu se modifică.
Linia 246 va funcţiona, pe sensul spre “Granitul”, de la intersecţia Şos. Gării Căţelu/Şos. Dudeşti-Pantelimon, pe Şos. Dudeşti-Pantelimon, Bd. Basarabia, Str. Ion Sahighian, Şos. Vergului, rond Granitul, cu întoarcere pe Şos. Pantelimon, Şos. Gării Căţelu, apoi traseul actual. Celălalt sens nu se modifică.
Staţia "Şos. Dudeşti - Pantelimon", situată pe Şos. Gării Căţelu, sens "Granitul", va fi reamplasată cu circa 90 m înainte de intersecţia cu Şos. Dudeşti - Pantelimon.
Ca urmare a informaţiilor apărute în presă privind controlul efectuat la Regia Autonomă de Transport Bucureşti de către Corpul de Control al Primului-Ministru, conducerea RATB precizează următoarele:
Verificările efectuate de Corpul de Control au vizat perioada 2010 – 2012, în prezent Regia având un alt Consiliu de Administraţie şi un alt Director General.
De asemenea, precizăm faptul că RATB a luat la cunoştinţă de constatările făcute de Corpul de Control al Primului-Ministru numai din Sinteza Raportului prezentată pe site-ul Guvernului.
Având în vedere că în această Sinteză nu se face referire la salarizarea directorilor RATB, însă în presă au fost vehiculate anumite informaţii pe această temă, apreciem că cifrele publicate sunt neconforme cu realitatea.
Exemplificăm cu salariile celor trei directori RATB menţionaţi de presă.
Suma de 23.000 de lei, menţionată de unele publicaţii, a fost obţinută în anul 2010, de către Directorul de Resurse Umane, domnul Gheorghe Rebegeanu, atunci când a ieşit la pensie.
Această cifră nu reprezintă salariul lunar al fostului director, ci venitul obţinut de acesta, conform Contractului Colectiv de Muncă, din cumularea salariului lunar + prima de vacanţă (80% din salariul de bază) + 2 salarii de bază acordate angajaţilor care se pensionează.
Este un drept de care angajaţii RATB beneficiază o singură dată, înainte de pensionare.
Cifrele publicate drept salarii ale Directorului de Infrastructură şi Directorului Transport Electric, 12.500 lei respectiv 11.500 lei, reprezintă, de asemenea, venitul obţinut conform CCM, din cumularea salariului lunar cu prima de vacanţă, drept de care angajaţii RATB beneficiază o singură dată pe an.
Conducerea RATB va exprima un punct de vedere şi îşi va asuma public poziţia faţă de cele constatate numai după ce va primi Raportul Corpului de Control al Primului-Ministru privind verificările la RATB, în integralitatea lui.
Ca urmare a informaţiilor apărute în presă privind controlul efectuat la Regia Autonomă de Transport Bucureşti de către Corpul de Control al Primului-Ministru, conducerea RATB precizează că va exprima un punct de vedere şi îşi va asuma public poziţia faţă de cele constatate numai după ce va primi Raportul de control privind verificările la RATB, în integralitatea lui.
Subliniem că verificările efectuate de Corpul de Control au vizat perioada 2010 – 2012, în prezent Regia având un alt Consiliu de Administraţie şi un alt Director General.
De asemenea, precizăm faptul că RATB a luat la cunoştinţă de constatările făcute de Corpul de Control al Primului-Ministru numai din Sinteza Raportului prezentată pe site-ul Guvernului.
Având în vedere că în această Sinteză nu se face referire la salarizarea directorilor RATB, însă în presă au fost vehiculate anumite informaţii pe această temă, apreciem că cifrele publicate sunt neconforme cu realitatea.
Exemplificăm cu salariile celor trei directori RATB menţionaţi de presă.
Suma de 23.000 de lei, menţionată de unele publicaţii, a fost obţinută în anul 2010, de către Directorul de Resurse Umane, domnul Gheorghe Rebegeanu, atunci când a ieşit la pensie.
Această cifră nu reprezintă salariul lunar al fostului director, ci venitul obţinut de acesta, conform Contractului Colectiv de Muncă, din cumularea salariului lunar + prima de vacanţă (80% din salariul de bază) + 2 salarii de bază acordate angajaţilor care se pensionează.
Este un drept de care angajaţii RATB beneficiază o singură dată, înainte de pensionare.
Cifrele publicate drept salarii ale Directorului de Infrastructură şi Directorului Transport Electric, 12.500 lei respectiv 11.500 lei, reprezintă, de asemenea, venitul obţinut conform CCM, din cumularea salariului lunar cu prima de vacanţă, drept de care angajaţii RATB beneficiază o singură dată pe an.
Vom reveni cu alte amănunte după studierea Raportului în varianta integrală.
Ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier din intersecţia Bd. Dinicu Golescu/ Str. Berzei / Str. Ştirbei Vodă, începând cu data de 11.04.2013, liniile de autobuze 126, 168, 226 şi 368 vor reveni pe traseele de bază, pe sensul spre Eroilor, de la intersecţia Str. Mircea Vulcănescu/Bd. Dinicu Golescu, prin Bd. Dinicu Golescu, Str. Ştirbei Vodă, urmând apoi traseele iniţiale.
Asociaţia Sportivă RATB şi Federaţia Română de Şah organizează, în perioada 02.03.2013 – 27.03.2013, Festivalul Internaţional de Şah „Memorial Victor Ciocîltea”, aflat la cea de-a XXX-a ediţie.
Un turneu cu tradiţie în România, devenit o adevărată emblemă sportivă a Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Festivalul „Memorial Victor Ciocîltea” promovează şahul în memoria unuia dintre cei mai iubiţi campioni ai acestui sport în România.
În intervalul 15-27 martie, este programat cel mai puternic turneu, rezervat marilor maeştri internaţionali, cu oaspeţi de peste hotare.
Programul competiţiei include şi “Turneul Ziariştilor”, eveniment la care reprezentanţii mass-media sunt invitaţi, în data de 26.03.2013, începând cu ora 15:00, să participe la concursurile dedicate lor.
Informaţii şi înscrieri la telefon 031.425.04.82 sau e-mail: asociatia.sportiva@ratb.ro
Regia Autonoma de Transport Bucureşti (RATB) cu sediul în Bucureşti , b-dul Dinicu Golescu nr.1 sector 1, organizeaza o procedură de negociere directă în vederea valorificării pentru dezmembrare a 37 vagoane de tramvai T4R TATRA.
Oferta şi documentaţia care însoţesc oferta se vor depune la sediul RATB din b-dul Dinicu Golescu nr.1, sector 1, etajul 6, la Serviciul Achiziţii Publice până la data de 27,12,2012, ora 09:00. Ora de începere a negocierii cu fiecare ofertant în parte va fi comunicată la data depunerii ofertelor în funcţie de ordinea depunerii.
Alte informaţii se pot obţine zilnic la sediul RATB, tel: 0213074203 / 0210213074133, fax: 02131474136 / 0213074555