Comunicate
Numitul Vişan Cristian Stefan, cu ultimul domiciliu cunoscut în comuna / sat Bogaţi nr.431, judeţul Argeş este citat la Tribunalul Bucureşti- Secţia a V a Civilă, Bd.Unirii nr. 37, sect.3, Bucureşti, pentru data de 20.04.2010, ora 8.30, camera 106, r8, în calitate de intimat în dosarul nr. 12739/301/2008 având ca obiect 'pretenţii', în contradictoriu cu reclamanta Regia Autonoma de Transport Bucureşti.
In caz de neprezentare, cauza se va judeca în lipsă.
In scopul realizării lucrărilor de lărgire a străzii şi de modernizare a structurii drumului şi a căii de rulare a tramvaielor de pe Str. Buzesti, incepând cu data de 13.03.2010, liniile de transport public din zona vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:
Liniile 20, 24 şi 45 vor funcţiona pe traseele de bază până la intersecţia Bd. Ion Mihalache/ Str. Dr. Felix, apoi pe un traseu modificat, prin Str. Dr. Felix, Sos. Nicolae Titulescu, până la terminalul Banu Manta.
Linia 42 va funcţiona pe traseul de bază între Piaţa Presei şi intersecţia Str. Puţul lui Craciun/ Bd. Ion Mihalache, apoi pe un traseu modificat, prin Bd. Ion Mihalache, Bucureştii Noi, Sos. Chitilei, până la Mezeş.
Pentru asigurarea capacităţii necesare de transport, se înfiinţează linia navetă de autobuze 620, care va funcţiona între terminalul Clabucet şi Calea Plevnei, pe următorul traseu:
Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Str. Buzeşti, Str. Berzei, Piaţa Virgiliu, Str. Stirbei Vodă, Cal. Plevnei, cu întoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Cobalcescu, Str. Berzei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache.
In scopul realizării lucrărilor de lărgire a străzii şi de modernizare a structurii drumului şi a căii de rulare a tramvaielor, începand cu data de 06.03.2010, ora 9:00, se închide circulaţia pe Str. Berzei, pe tronsonul cuprins între Calea Plevnei si Str. Cobalcescu.
Din această cauză, liniile de transport public din zona Str. Berzei, vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:
Linia 20 de tramvaie va funcţiona pe traseul de baza între Laromet şi intersecţia Str. Buzesti/Bd. A.I.Cuza, apoi prin Bd. A.I. Cuza, Bd. I. Gh. Duca, Gara de Nord, cu întoarcere prin Cal.Grivitei, Str. Buzeşti apoi traseul de ducere.
Linia navetă de autobuze 635 va funcţiona pe traseul actual între Ghencea şi Gara de Nord, apoi pe un traseu modificat prin Piaţa Gării de Nord, Cal. Griviţei, Str. Polizu, Str. Buzeşti, Str. Berzei, Str. Stirbei Vodă, Cal. Plevnei, cu întoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Cobalcescu, Str. Berzei, Str. Buzeşti, apoi traseul de ducere.
In vederea executarii unor lucrări de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor din intersecţia Bd. Camil Ressu/ Str.Dristorului, începând cu data de 06.03.2010, liniile de transport public din zonă vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:
Linia 19 va funcţiona între terminalul 'Sura Mare' şi intersecţia Sos. Mihai Bravu/ Cal.Dudeşti, pe următorul traseu:
Piaţa Eroii Revoluţei, Cal.Serban Vodă, Bd. Gh. Sincai, Pod Timpuri Noi, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Cal. Vitan, Sos. Mihai Bravu, cu întoarcere prin Cal. Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Pod Timpuri Noi, Bd. Gh. Sincai, Cal. Serban Voda, Piaţa Eroii Revoluţiei, Sura Mare,
Linia 23 va funcţiona între terminalul 'Sura Mare' şi intersecţia Cal. Dudesti/Sos. Mihai Bravu pe urmatorul traseu:
Sos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zeţari, Calea Ferentari, Cal. Rahovei, Bd. George Coşbuc, Str. 11 Iunie, Bd. Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, Cal. Dudeşti, cu întoarcere prin Sos. Mihai Bravu, Cal. Vitan, Bd. Octavian Goga, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. George Coşbuc, Cal. Rahovei, Calea Ferentari, Str. Zeţari, Str. Anghel Alexandru, Sos. Giurgiului.
Linia 27 va funcţiona pe Bd. Th. Pallady, numai între Complex RATB Titan şi Piaţa Titan.
Pentru asigurarea capacităţii necesare de transport, se înfiinţează următoarele linii navetă:
Linia navetă de autobuze 619, care va funcţiona între 'FAUR Poarta 4' si Str. Nerva Traian, pe traseul:
Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Th. Pallady, Bd. Camil Ressu, Cal. Dudeşti Bd. Octavian Goga, cu întoarcere prin Str. Nerva Traian, Bd. Unirii, Str. Lucian Blaga, Cal. Dudeşti, apoi traseul de ducere.
Linia naveta de autobuze 623, care va funcţiona între 'FAUR Poarta 4' şi Str. Nerva Traian, pe traseul:
Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Camil Ressu, Cal. Dudeşti Bd. Octavian Goga, cu întoarcere prin Str. Nerva Traian, Bd. Unirii, Str. Lucian Blaga, Cal. Dudeşti, apoi traseul de ducere.
De asemenea, se înfiinţează linia 28 de tramvaie, între Depoul Dudeşti si Piaţa Unirii, pe urmatorul traseu:
Cal. Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria.
Pentru facilitarea întoarcerii autobuzelor in terminalul 'Baicului', începand cu data de 05.03.2010, linia 143 va funcţiona pe traseul actual între 'Bucur Obor' şi intersecţia Str. Baicului/Bd. Gării Obor apoi pe un traseu modificat pe Str. Baicului, Sos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor.
Ca urmare a numeroaselor solicitări sosite pe adresa regiei din partea locuitorilor Complexului Confort City, începând cu data de 06.03.2010, se infiinţează linia de autobuze 223, care va funcţiona între CET Sud Vitan şi Soseaua de Centură, pe urmatorul traseu:
Bd. Energeticienilor, Calea Vitan, Sos. Mihai Bravu, Splaiul Unirii (malul drept), cu întoarcere pe Splaiul Unirii (malul stâng), Sos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Bd. Energeticienilor.
Pentru facilitarea lucrărilor la calea de rulare pentru tramvaie din bucla de întoarcere a tramvaielor “Zeţari”, începând cu data de 03.03.2010, liniile 139, 141 şi 323 vor funcţiona pe un traseu modificat de la intersecţia Prelungirea Ferentari/Str. Toma Constantin, apoi în ambele sensuri prin Str. Toma Constantin, Str. Iacob Andrei, până în incinta autobazei Ferentari.
1. Numărul total de solicitări de informaţii de inters public : 23.244
2. Domenii de interes:
-informaţii referitoare la organizarea reţelei de transport: modificări trasee, înfiinţarea de noi linii, modificarea amplasării staţiilor, modificări programe de circulaţie etc.
-informaţii cu privire la utilizarea anumitor trasee ;
-informaţii privind obligaţiile de serviciu ale personalului aflat în contact direct cu publicul călător: conducatori auto, controlori bilete, casieri;
-informaţii privind programul de circulaţie; frecvenţa de succedare a vehiculelor, orarul de plecare de la cap linie;
-informaţii privind oferta tarifară şi procurarea cardurile de călătorie;
-informaţii generale privind derularea proiectelor de modernizare finanţate;
-informaţii despre achiziţiile mijloacelor de transport;
-informaţii despre proiectele de viitor şi bugetul alocat;
3. Numărul de solicitări rezolvate favorabil: 23.244
4. Numărul de solicitări respinse : 0
5. Numărul de solicitări adresate:
-poştă : 48
-pe suport electronic: 857
-telefonic : 22.339
6. Numărul de solicitări adresate de persoane fizice : 23.137
7. Numărul de solicitări adresate de persoane juridice: 107
8. Numărul de reclamaţii administrative : 0
9. Numărul de plângeri în instanţă : 0
Admite în parte acţiunea formulată de reclamanta REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT BUCURESTI-R.A., cu sediul în Bucureşti, B-dul Dinicu Golescu nr. 1, sector 1, împotriva pârâtului ROGOBETE VALENTIN CATALIN, cu ultimul domiciliu cunoscut situat în Bucureşti, Str. Turnu Magurele nr. 19, bl. S1, sc. 3, ap. 480, sector 4, citat şi prin afişare la uşa instanţei şi prin publicarea citaţiei într-un cotidian de largă circulaţie.
Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 2584,91 de lei despăgubiri civile şi la plata dobânzii legale, de la data introducerii acţiunii (24.02.2009) şi până la plata efectivă. Obligă pârâtul la plata sumei de 32,5 lei reprezentand cheltuieli de judecată.
Cu drept de recurs în 15 zile de la comunicare.
Pronunţată în şedinţa publică azi, 24.04.2009.
In conformitate cu Hotărârea nr. 139/2006 a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, toate categoriile de pensionari cu domiciliul stabil în Bucureşti, indiferent de cuantumul pensiei, beneficiază de gratuităţi 100% pe mijloacele de transport în comun ce aparţin de RATB.
In anul 2007 a început implementarea Sistemului Automat de Taxare, prin care, cu acelaşi card, se poate călători atât cu RATB, cât şi cu metroul.
Prima prioritate a acestui sistem a fost înlocuirea abonamentelor (lunare) de tip carton cu aceste carduri ACTIV inteligente, valabile cel putin 4 ani ca durată de viaţă.
Azi, avem peste 800.000 de carduri care se folosesc în sistem.
In a doua etapă, se prevede eliminarea biletelor de hârtie şi înlocuirea lor, pentru călătorii ocazionali, cu aplicatia 'portofel electronic' de pe cardul ACTIV sau cu un card MULTIPLU, care se poate încărca cu 2-10 călătorii (pe linii urbane, preorăşeneşti, Expres) şi cu abonamente de o zi.
In acest sens, am început o campanie de pregătire a călătorilor în vederea acestei schimbări, atât prin centrele de vânzare bilete şi abonamente, cât şi prin pliante de informare, distribuite călătorilor.
In paralel, efectuăm un sondaj prin care dorim să aflam gradul de cunoaştere şi de folosire a aplicaţiei 'portofel electronic' în rândul călătorilor, pentru a putea găsi cele mai bune variante de eliminare a titlurilor de călătorie pe suport de hârtie.
In baza Protocolului de cooperare încheiat între RATB şi Direcţia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti, de prevenire şi combatere a faptelor antisociale, în vederea creării unui climat de ordine şi siguranţă în mijloacele de transport public şi a sancţionării abaterilor săvârşite, în primele 6 luni din acest an au avut loc 40 de acţiuni comune de verificare a modului cum se achită contravaloarea taxei de călătorie de către publicul călător. Acţiunile s-au desfăşurat în zonele Clabucet, Soseaua Chitila, Gara de Nord, Soseaua Salaj, Trafic Greu, Bulevardul Ghencea, Cartier Ferentari, Calea Vitan, Bulevardul Metalurgiei, Piaţa Rahova, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Nicolae Grigorescu, Republica, Soseaua Olteniţei, Soseaua Viilor.
Controlul s-a desfăşurat în 4710 vehicule şi au fost verificati 104.756 calatori. Au fost aplicate 7.217 sancţiuni, din care:
- 2566 suprataxe
- 4651 procese-verbale
De asemenea, pe baza raportarilor personalului RATB, cît şi a sesizărilor publicului călător, săptămânal, la interval de trei zile, se transmit informaţii către Directia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti; se menţine o legătură permanenta între Dispeceratul RATB şi Centrul Operaţional al unităţii de jandarmi, în vederea asigurării unui flux de informaţii în timp real, pentru dirijarea oportună şi eficientă a efectivelor, atunci când este necesar să intervină şi să ia măsurile corespunzătoare în cazuri de agresiune, vandalism, persoane în stare de ebrietate etc. Astfel, în cursul semestrului I, au fost comunicate 14 cazuri de agresiune (fizică sau verbală), 18 cazuri de vandalism şi 5 cazuri care vizau persoane în stare de ebrietate aflate în mijloacele de transport în comun. Cele două instituţii vor continua să intreprindă astfel de acţiuni, în scopul efectuării controalelor privind legalitatea utilizării serviciului de transport, prevenirea şi identificarea vinovaţilor în cazurile de vandalizare a vehiculelor şi de agresare a personalului regiei sau a călătorilor.
Pentru a veni în sprijinul călătorilor, RATB a introdus o modalitate modernă de plată a călătoriilor prin intermediul cardurilor bancare. Incepând cu data de 01.01.2009, călătorii au posibilitatea de a achita contravaloarea titlurilor de călătorie şi prin intermediul dispozitivelor bancare POS, instalate la toate cele 93 centre de abonamente din reţea.
Astfel, datorită facilităţilor permise de Sistemul Automat de Taxare implementat de RATB, în prezent încărcarea cardurilor Activ poate fi realizata atât prin achitarea cu numerar, cât şi electronic prin intermediul cardului bancar.
Beneficiile aduse călătorilor şi facilitaţile create acestora de Sistemul Automat de Taxare implementat de RATB, au fost reconfirmate la începutul acestui an când s-a înregistrat o cerere sporită pentru procurarea titlurilor de călătorie şi reîncărcarea abonamentelor de diferite tipuri (numai în ziua de 06 ianuarie au fost încărcate peste 50.000 abonamente).
Astfel, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2006 când funcţiona vechiul sistem, acum, prin intermediul SAT, timpul necesar încărcării/reîncărcării unui card s-a redus cu 50% faţă de timpul necesar eliberarii unui abonament pe suport de carton. Chiar dacă la centrele de abonamente s-a înregistrat o mare afluenţă de solicitări, timpul de aşteptare a fost scurt, procurarea sau reîncărcarea titlurilor de transport efectuandu-se operativ.