Comunicate
Având în vedere acuzaţiile formulate de domnul Andrei Chiliman, Preşedintele filialei PNL Bucureşti, la adresa Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în comunicatul „RATB- vandalism politic şi slugărnicie pedistă, pe banii bucureştenilor”, emis în data de 11.04.2011, facem următoarele precizări:
Nu a existat şi nu există nicio solicitare din partea organizaţiei PNL Bucureşti pentru montarea afişelor publicitare pe stâlpii aflaţi în administrarea RATB.
Menţionăm că agrearea unei convenţii privind exploatarea spaţiilor de expunere, obligă RATB să verifice dacă amplasarea materialelor publicitare respectă prevederile Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 2/2011, privind aprobarea Regulamentului local de publicitate al Municipiului Bucureşti, precum şi normele de siguranţa circulaţiei, conform OUG nr. 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, art. 30, alin.1, alin. 7.
De asemenea precizăm că, stâlpii în cauză sunt în administrarea RATB şi nu a existat o convenţie privind acceptul nostru pentru montarea afişelor publicitare respective. Prin încheierea unei convenţii pentru exploatarea spaţiilor de expunere, RATB îşi exercită prerogativele de proprietar şi totodată verifică dacă nu sunt încălcate prevederile legale, stabilind în acest sens condiţiile standard privind locaţia, perioada, aşezarea, dimensiunile, etc.
Pentru încălcarea dispoziţiilor legale şi a regimului proprietăţii, RATB urmează a se îndrepta împotriva celor vinovaţi.
SERVICIUL RELAŢII PUBLICE
telefon: 021. 307.43.58
e-mail: relatii.publice@ratb.ro
Ca urmare a finalizării lucrărilor pe Şos. Orhideelor (tronsonul cuprins între Calea Giuleşti şi Bd. Dinicu Golescu) şi Bd. Dinicu Golescu (tronsonul cuprins între Şos. Orhideelor şi Str. Fluviului), începând cu data de 11.04.2011, liniile de autobuze din zonă vor reveni pe traseele de bază, astfel:
Liniile 105, 178 şi 635 vor reveni pe traseele de bază, în ambele sensuri, de la intersecţia Şos. Orhideelor/Calea Giuleşti/Calea Plevnei, pe Şos. Orhideelor, Gara Basarab, Bd. Dinicu Golescu, urmând apoi traseele actuale.
De asemenea, tot din data de 11.04.2011, ca urmare a instituirii sensului unic de circulaţie pe Str. Afluentului, dinspre Str. Fluviului spre Calea Plevnei, linia 282 va funcţiona pe un traseu modificat de la intersecţia Calea Plevnei/Str. Barierei, pe Str. Barierei până la terminalul Fluviului.
Începând din luna mai a acestui an, se va demara procedura de eliminare a biletelor de hârtie, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din oferta RATB.
Precizăm că, prin validare, cardul ACTIV şi cel MULTIPLU oferă regiei informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator care contribuie la realizarea unui obiectiv major al RATB şi anume, adaptarea capacităţii de transport la cerinţele publicului călător.
Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, RATB va introduce, până la sfârşitul anului, plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum şi noi titluri de călătorie.
În momentul de faţă se fac testări pentru lansarea în parteneriat cu BCR a unui card dual, card ce încorporează aplicaţia de transport RATB (utilizând tehnologie contactless). Cardul va fi pus la dispoziţia publicului călător după finalizarea testelor şi punerea la punct a întregului sistem.
De asemenea, RATB a iniţiat un proiect similar şi cu BRD pentru diversificarea ofertei de instrumente de plată a călătoriei şi îşi manifestă dorinţa de a încheia parteneriate similare şi cu alte instituţii financiare.
„Este momentul ca RATB să-şi uniformizeze sistemul de colectare a contravalorii titlurilor de transport, ţinând cont de investiţiile făcute în sistemul automat de taxare. Doar în acest mod putem avea o imagine completă a utilizării mijloacelor de transport în comun şi a cererii de transport”, a declarat Adrian Criţ, directorul general RATB.
Ca urmare a finalizării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Str. Tunari, precum şi a reorganizării circulaţiei rutiere pe Bd. Dacia, începând cu data de 07.04.2011, linia 5 va reveni pe traseul de bază. Tramvaiele vor circula între terminalul Pasaj Băneasa şi Piaţa Sf. Gheorghe, pe următorul traseu: Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Piaţa Gemeni, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu şi Calea Moşilor. Abonamentele eliberate pe linia 5 vor putea fi utilizate până la expirare si pe liniile 34 şi 46 între Str. Barbu Văcărescu şi Bucur Obor, pe linia 21 între Str. Turmelor şi Piaţa Sf. Gheorghe cât şi pe liniile 16 şi 36 pe Str. Lizeanu şi Str. Reînvierii. De la aceeaşi dată, cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie, staţia Piaţa Gemeni (linii 79, 86, 133, 135), situată pe Bd. Dacia, pe sensul spre Piaţa Romană, se reamplasează înainte de intersecţia cu Str. Viitorului.
Pentru prevenirea evenimentelor de circulaţie şi evitarea ambuteiajelor din zona intersecţiei Str. Ceahlau/ Str. George Mihail Zamfirescu, precum şi în zona capătului de linie Cartier Giuleşti Sârbi, începând cu data de 12.03.2011, autobuzele liniilor 162 şi 163 vor circula pe trasee modificate, astfel:
Linia 162 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Bd. Regiei, de la intersecţia Calea Crângaşi/ Str. Ceahlau, prin Calea Crângaşi, Calea Giuleşti, Aleea Tibleş, Str. Pascal Cristian, urmând apoi traseul actual. Celalalt sens nu se modifică.
Linia 163 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Bd. Regiei, de la terminalul Cartier Giuleşti Sârbi, prin Str. Răsadniţei, Str. Sculptorilor, Str. Entuziasmului, cu intoarcere prin Calea Giuleşti, Bd. Constructorilor, Sos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Calea Giuleşti, Aleea Tibleş, Str. Pascal Cristian, apoi traseul actual. Celalalt sens nu se modifică.
Autobuzele liniei 163 vor opri şi în noua staţie, denumita Răsadniţei, amplasata pe Str. Sculptorilor, înainte de intersecţia cu Str. Entuziasmului.
Ca urmare a avansării lucrărilor de construcţie a Bulevardului Uranus, începând cu data de 05.03.2011, Brigada de Poliţie Rutieră a avizat restricţionarea traficul rutier pe Str. Berzei, tronsonul cuprins între Str. Cameliei şi Str. Mircea Vulcănescu.
Din aceasta cauză, linia 635 va funcţiona pe traseul actual între terminalul Ghencea şi intersecţia Str. Polizu/ Calea Griviţei, apoi pe un traseu modificat pe Calea Griviţei, Piaţa Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Str. Stirbei Vodă, Calea Plevnei, cu întoarcere prin Str. Vasile Pârvan, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenţei, Str. Stirbei Vodă, Bd. Dinicu Golescu, Piaţa Gării de Nord, Calea Griviţei, Str. Polizu, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, Bd. Banu Manta, Bd. Alexandru Ioan Cuza, Bd. Gheorghe Duca, Piaţa Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Str. Fluviului, apoi traseul de ducere.
Ca urmare a avansării lucrărilor la Pasajul Pipera, începând din data de 24.02.2011, ora 20.00, se va restricţiona traficul rutier pe Sos. Pipera, tronsonul cuprins între Str. Elena Caragiani şi Calea Floreasca, precum şi pe Str. Avionului.
Din această cauză, la solicitarea Primariei Municipiului Bucureşti, liniile de autobuze 112 şi 135 vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:
Linia 112 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre terminalul C.F.R. Constanţa, de la intersecţia Str. Aviator Serbănescu/ Str. Avionului, prin Str. Aviator Serbănescu, Str. Barbu Văcărescu, Str. Ceaikovski, Calea Floreasca, Str. Fabrica de Glucoză, Str. Barbu Văcărescu, Sos. Pipera, terminal C.F.R. Constanţa.
Linia 135 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre terminalul C.E.T. Sud Vitan, de la intersecţia Str. Nicolae Caramfil/Sos. Pipera, pe Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aviatorilor, Str. Mircea Eliade, Calea Floreasca, Str. Polonă, apoi traseul actual. Celalalt sens nu se modifică.
RATB, ASTRA VAGOANE Arad şi SIEMENS au decis încheierea unui parteneriat pentru fabricarea de tramvaie cu podea joasă, complet coborâtă, acord cadru ce va fi întărit de către municipalitate şi consiliul general.
Proiectul vizează amenajarea spaţiilor de la Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale, retehnologizarea liniei de producţie tramvaie, proiectarea prototipului, construcţia seriei 0, producţia de serie, asigurarea serviciilor de întreţinere şi mentenanţă, astfel încat URAC să se alinieze standardelor necesare susţinerii unui proiect de o asemenea anvergură.
In cadrul acestui parteneriat, RATB participă cu spaţiile de producţie, utilităţile şi forţa de muncă, în timp ce ASTRA VAGOANE Arad, deţinătoarea licenţei Siemens şi a documentaţiei necesare, contribuie cu investiţii în amenajarea spaţiilor şi retehnologizarea liniei de producţie tramvaie din cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale din RATB, utilizând în acest demers know-how-ul acumulat în domeniul construcţiei de vehicule.
'Voi transforma URAC într-un spaţiu de producţie modern, eficient, capabil de a realiza proiecte performante şi competitive. In cadrul acestei colaborări, vom fabrica cel puţin 300 de unităţi, vehicule cu adresabilitate extinsă tuturor categoriilor de călători, indiferent de vârstă şi mobilitate', a declarat Adrian Criţ, Directorul General RATB.
In conformitate cu art 27 alin. 1 din HG nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001
1. | Numărul total de solicitări de informaţii de inters public: 28158 | ||||||||||||||||
2. |
Domenii de interes:
|
||||||||||||||||
3. | Numarul de solicitări rezolvate favorabil: 28157 | ||||||||||||||||
4. | Numărul de solicitări respinse: 1 | ||||||||||||||||
5. |
Numărul de solicitări adresate:
|
||||||||||||||||
6. | Numărul de solicitări adresate de persoane fizice: 28100 | ||||||||||||||||
7. | Numărul de solicitări adresate de persoane juridice: 58 | ||||||||||||||||
8. | Numărul de reclamaţii administrative: 0 | ||||||||||||||||
9. | Numărul de plângeri în instanţă: 0 |
Incepând cu data de 31.01.2011, odată cu finalizarea lucrărilor la reţeaua de tramvaie de pe Calea Vitan, linia 34 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Banu Manta şi intersecţia Sos. Mihai Bravu/ Calea Dudeşti, apoi pe un traseu modificat pe Sos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Calea Dudeşti, Depoul Dudeşti, cu întoarcere pe Calea Dudeşti, Sos. Mihai Bravu, apoi traseul actual până la terminalul Banu Manta.
Ca urmare a finalizării lucrărilor la reţeaua de tramvaie de pe Calea Vitan, în zona intersecţiei Calea Vitan/ Calea Dudeşti, începând cu data de 26.01.2011 linia 19 va reveni pe traseul de bază.
Tramvaiele vor circula de la Complex RATB Titan, pe Bd. Theodor Pallady, Bb. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Camil Ressu, Sos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gheorghe Sincai, Calea Serban Vodă, până la terminalul Sura Mare.
In vederea asigurării unei mai bune legături de transport cu Gara de Nord, începând cu data de 25.01.2011, călătorii ce utilizează tramvaiele din liniile 20, 24, 42 şi 45 au la dispoziţie linia 635.
Aceasta va funcţiona între terminalul Vasile Pârvan şi Ghencea, pe următorul traseu: Str. Vasile Pârvan, Bd. M. Kogălniceanu, Splaiul Independenţei, Str. Berzei, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, Bd. Banu Manta, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Piaţa Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Str. Fluviului, Cal. Plevnei, Sos. Orhideelor, Bd. Vasile Milea, Drumul Taberei, Str. Lt. Nicolae Găina, Drumul Sării, Bd. Ghencea, cu întoarcere pe Bd. Ghencea, Drumul Sării, Str. Lt. Nicolae Găina, Drumul Taberei, Bd. Vasile Milea, Sos. Orhideelor, Cal. Plevnei, Str. Barierei, Str. Fluviului, Bd. Dinicu Golescu, Piaţa Gării de Nord, Bd. Gh. Duca, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Banu Manta, Bd. Ion Mihalache, Str. Buzeşti, Str. Berzei, Str. Stirbei Vodă, Cal. Plevnei.
Având în vedere modificarea traseului liniei 635 prin Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache şi Bd. Banu Manta, linia naveta de autobuze 620 se desfiinţează.
Abonamentele eliberate pe linia 620 vor rămâne valabile până la expirare pe liniile 20 şi 300, între Clăbucet şi intersecţia Bd. Ion Mihalache/ Str. Dr. Felix, precum şi pe linia 635 între intersecţia Bd. Ion Mihalache/ Bd. Banu Manta şi Vasile Pârvan.
Având în vedere finalizarea lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Bd. Dacia, din zona Piaţa Gemeni, începând cu data de 22.01.2011, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va relua funcţionarea liniilor 79, 86, 133 şi 135 pe traseele de bază, astfel:
Linia 79 va funcţiona între Bd. Basarabia şi Gara de Nord, pe Str. Lucreţiu Pătrăşcanu, Str. Baba Novac, Str. Delea Nouă, Str. Delea Veche, Str. Popa Nan, Foişorul de Foc, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Lascăr Catargiu, Str. Gheorghe Manu, Str. Occidentului, Str. Polizu, Gara de Nord, cu întoarcere prin Bd. Gheorghe Duca, Bd. Alexandru Ioan Cuza, Str. Dr. Leonida Varnali, Str. Polizu, urmând apoi traseul iniţial.
Linia 86 se reînfiinţează între Stadionul Naţional Lia Manoliu şi Cartierul Pajura, pe traseul: Str. Vatra Luminoasă, Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Foişorul de Foc, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Lascăr Catargiu, Str. Gheorghe Manu, Str. Occidentului, Str. Polizu, Calea Griviţei, Bd. Bucureştii Noi, Str. Pajurei, terminal Dridu.
Linia 133 va reveni pe traseul de bază pe sensul spre terminalul Fluviului, de la intersecţia Bd. Dacia/ Str. Mihai Eminescu pe Bd. Dacia, Piaţa Romană, urmând apoi traseul iniţial.
Linia 135 va reveni pe traseul de bază pe sensul spre terminalul C.F.R. Constanţa, de la intersecţia Bd. Dacia/Str. Mihai Eminescu pe Bd. Dacia, Str. Polonă, urmând apoi traseul iniţial.
De asemenea, tot din data de 22.01.2011, odată cu revenirea liniilor 79, 86, 133 şi 135 pe traseele de bază în zona Piaţa Gemeni, linia navetă de autobuze 616 se desfiinţează.
Pentru executarea unor lucrări la reţeaua de tramvaie pe Calea Vitan în zona intersecţiei Calea Vitan/ Calea Dudeşti, în perioada 22.01.2011 - 25.01.2011, linia 19 va funcţiona pe traseul de bază între 'Complex RATB Titan' şi intersecţia Bd. Camil Ressu/ Cal. Dudeşti/ Sos. Mihai Bravu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri prin Cal. Dudeşti, Bd. Octavian Goga, urmând traseul de bază până la terminalul Sura Mare.
Modificarea reţelei de tramvaie din intersecţia menţionata este necesară, deoarece RATB intenţionează să utilizeze traseul Calea Vitan - Calea Dudeşti pentru linia 34, care momentan, datorită lucrarilor de construcţie a Pasajului Mihai Bravu, funcţioneaza până la Depoul Dudeşti.