In vederea demarării lucrărilor de construire a Pasajului Mihai Bravu peste Splaiul Unirii şi Calea Văcăreşti, începând cu data de 17.01.2011 şi până la finalizarea lucrărilor, Regia Autonomă de Transport Bucureşti reorganizează traseele de transport public din zona Sos. Mihai Bravu - Calea Văcăreşti, astfel:

Linia 34 de tramvaie va funcţiona pe traseul actual între terminalul Banu Manta şi intersecţia Sos. Mihai Bravu/ Calea Dudeşti, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Calea Dudeşti până la Depoul Dudeşti.
Această situaţie este una provizorie, RATB intenţionând să utilizeze traseul Calea Vitan - Calea Dudeşti, dupa modificarea reţelei de tramvai din intersectia Calea Vitan/ Calea Dudeşti.
Pentru preluarea călătorilor de pe linia 34 afectată de lucrări, RATB înfiinţează linia navetă de autobuze 634, între Baba Novac şi terminalul Romprim, pe următorul traseu: Sos. Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Piaţa Sudului, Sos. Olteniţei, terminalul Romprim.
Abonamentele eliberate pe linia 34 vor fi valabile şi pe linia navetă de autobuze 634.

Menţionăm că traseele liniilor de autobuze 312, 313 şi 381, care funcţionează în zona lucrărilor, nu vor fi modificate, însă, staţia Sos. Mihai Bravu amplasată pe Calea Văcăreşti, sens Piaţa Sudului, se suspendă, autobuzele liniilor amintite vor opri în staţia Bd. Tineretului, comună cu cea a liniei 133.

Linia 77 de troleibuze va funcţiona pe traseul de bază, între Piaţa Reşiţa şi Piaţa Sudului, cu un numar suplimentar de vehicule, iar linia 76 se suspendă.
Abonamentele eliberate pe linia 76 vor fi valabile până la expirare, pe liniile 77, 381 şi pe liniile 312 şi 313, pe traseul fostei linii 76.

Ca urmare a adresei Primariei Oraşului Măgurele, prin care ni se solicită suspendarea serviciului de transport public între Bucureşti şi Satul Alunişu, din cauza cererii scăzute şi a imposibilităţii primariei de a suporta cheltuielile de transport, începând din data de 15.01.2011, linia de autobuze 431 se va desfiinţa.

Precizăm că între Bucureşti şi Oraşul Măgurele va funcţiona în continuare linia 453 până în Satul Pruni, precum şi linia 427 până în Satul Vârteju.

Activitatea de transport public pe liniile preorăşeneşti dintre Municipiul Bucureşti şi localităţile din Judeţul Ilfov poate fi asigurată numai la solicitarea primăriilor care încheie contract cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, prin care îşi asumă responsabilitatea susţinerii serviciilor prestate de Regie pentru locuitorii comunei şi onorării obligaţiilor de plată revenite prin contract.

 

Ca urmare a solicitării Primariei Comunei Domneşti, de suspendare a serviciului de transport public între Bucureşti şi Comuna Domneşti, dincauza lipsei fondurilor şi a imposibilităţii susţinerii financiare a acestei activităţi, începând din data de 14.01.2011, liniile de autobuze 408 şi 428 vorfi desfiinţate.

Precizăm că activitatea de transport public pe liniile preorăşeneăti dintre Municipiul Bucuresti şi localităţile din Judeţul Ilfov poate fi asigurată numai la solicitarea primăriilor care încheie contract cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, prin care îşi asumă responsabilitatea susţinerii serviciilor prestate de Regie pentru locuitorii comunei şi onorării obligaţiilor de plată revenite prin contract.

Ca urmare a numeroaselor solicitări primite din partea locuitorilor din cartierul Rahova, începând cu data de 30.12.2010, Regia Autonomă de Transport Bucureşti înfiinţează linia de autobuze 227 între Depoul Alexandria şi Piaţa Pucheni.

Autobuzele vor circula pe Sos. Bucureşti-Măgurele, Str. Caracal, Str. Teius, Sos. Alexandriei, Str. Pucheni, cu întoarcere pe Str. Teodor Mazilu, Str. Munţii Carpaţi, Str. Caporal Preda, Str. Soldat Croitoru, Sos. Alexandriei.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti va pune la dispoziţia bucureştenilor 29 de linii de transport în comun, care vor circula în noaptea de 31.12.2010- 01.01.2011, între orele 23.30 - 5.30.
Mijloacele de transport se vor succeda la intervale de 30 minute şi vor asigura legături între cartiere şi zona centrală a Capitalei, astfel:

Liniile 5, 16 şi 21 vor funcţiona pe un traseele de bază până la intersecţia Cal. Moşilor/ Str. Cavafii Vechi, apoi pe un traseu prelungit pe Cal. Moşilor, Str. Sf. Vineri, până la terminalul Piaţa Sf. Vineri;

Linia 7 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul CFR Progresul şi Piaţa Unirii;

Linia 11 va funcţiona între Cartier 16 Februarie şi Ghencea, pe Cal. Giuleţti, Sos. Orhideelor, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Timişoara, Sos. Progresului, Cal. 13 Septembrie şi Bd. Ghencea ;

Linia 20 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Laromet şi Banu Manta;

Linia 27 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Complex RATB Titan şi Piaţa Unirii;

Linia 32 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Depoul Alexandria şi Piaţa Unirii;

Linia 34 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Romprim şi Banu Manta;

Linia 41 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Ghencea şi Piaţa Presei Libere;

Linia 45 va functţona pe traseul de bază între terminalul Mezeş şi Banu Manta;

Linia 46 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Granitul şi Banu Manta;

Linia 55 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Granitul şi Piaţa Sf. Vineri;


Linia 76 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Piaţa Reşiţa şi Piaţa Unirii;

Linia 85 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Baicului şi Gara de Nord;

Linia 93 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Valea Ialomiţei şi Gara de Nord;


Linia 104 va funcţiona pe traseul de bază doar între Stadionul Naţional Lia Manoliu şi Piaţa Unirii ;

Linia 117 va funcţiona pe traseul de bază între Cartierul Sălaj şi Piaţa Sf. Vineri;

Linia 123 va funcţiona pe traseul de bază numai între terminalul C.E.T. Sud Vitan şi Piaţa Unirii;

Linia 131 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Complex Comercial Băneasa şi Piaţa Romană;

Linia 137 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Piaţa Universităţii, de la intersecţia Str. Stirbei Vodă/ Str. Luterană prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Magheru, Bd. N. Bălcescu, Piaţa Universităţii, apoi traseul de bază;

Linia 168 va functţona pe un traseu modificat pe sensul spre Piaţa Romană, de la intersecţia Str. Stirbei Vodă/ Str. Luterană prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, Piaţa Lahovari şi Piaţa Romană;

Linia 178 va funcţiona pe traseul de bază până la Sala Palatului, apoi pe un traseu prelungit prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, Piaţa Lahovari, cu întoarcere la Piaţa Romană;

Linia 311 va funcţiona pe traseul de bază până la Piaţa Rosetti, apoi pe un traseu prelungit prin Bd. Carol I, Piaţa Universităţii, Bd. I. C. Brătianu, cu întoarcere la Piaţa Unirii;

Linia 313 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Turnu Măgurele şi Piaţa Sf. Vineri;

Linia 323 va funcţiona pe traseul de bază până la intersecţia Cal. Serban Vodă/ Bd. D. Cantemir, apoi pe un traseu modificat prin Bd. D. Cantemir, cu întoarcere la Piaţa Unirii;

Linia 331 va funcţiona pe traseul de bază între Cartierul Pajura şi Piaţa Romană;

Linia 368 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Piaţa Romană, de la intersecţia Str. Stirbei Vodă/ Str. Luterană prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, Piaţa Lahovari şi Piaţa Romană;

Linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Valea Oltului şi intersecţia Cal. 13 Septembrie/ Sos. Pandurilor, apoi pe un traseu modificat prin Sos. Pandurilor, Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii, până la Piaţa Sf. Vineri.


De asemenea, ca urmare a organizării Revelionului în Piaţa George Enescu şi Piaţa Constituţiei, în perioada 31.12.2010 ora 19:30 - 01.01.2010, ora 02:00, se închide traficul rutier general pe Cal. Victoriei (între Piaţa Victoriei şi Str. Ion Câmpineanu), pe Str. Stirbei Vodă (între Str. Luterană şi Cal. Victoriei), Str. George Enescu, Str. Episcopiei, Str. Dem Dobrescu, Str. C.A. Rosetti, precum şi pe Cal. 13 Septembrie, Bd. Libertăţii, Bd. Naţiunile Unite (în zona Palatului Parlamentului).

Din această cauză, în data de 31.12.2010, începând cu ora 19.30 şi până la retragere, liniile RATB care tranzitează zonele amintite vor funcţiona pe trasee modificate, astfel:

Linia 122 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Piaţa Victoriei, de la intersecţia Str. Stirbei Vodă/ Str. Luterană, apoi prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Lascăr Catargiu, Piaţa Victoriei;

Liniile 126, 168, 226 si 368 vor funcţiona pe traseele de bază până la intersecţia Str. Stirbei Vodă/ Str. Luterană, apoi pe un traseu modificat prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, Piaţa Lahovari, Str. George Enescu, Piaţa Romană;

Linia 136 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul C.E.T. Vest Militari şi intersecţia Sos. Pandurilor/ Str. Dr. Rainer, apoi pe un traseu modificat prin Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei (malul drept), cu întoarcere la Podul Izvor;

Liniile 137, 138 şi 268 vor funcţiona pe traseele de bază până la intersecţia Str. Stirbei Vodă/ Str. Luterană, apoi pe un traseu modificat prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Magheru, Bd. N. Bălcescu, Piaţa Universităţii;

Linia 178 va funcţiona pe traseul de bază până la Sala Palatului, apoi prin Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Cal. Dorobanţilor, Piaţa Lahovari, până la Piaţa Romană;

Linia 300 va funcţiona pe traseul de bază doar între terminalul Clăbucet şi Piaţa Romană ;

Linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Valea Oltului şi intersecţia Cal. 13 Septembrie/ Sos. Pandurilor, apoi pe un traseu modificat prin Sos. Pandurilor, Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei, apoi traseul de bază.

Precizăm că în zilele de 01 şi 02.01.2011, în intervalul orar 4.30 - 24.00 vor funcţiona toate liniile RATB, cu un program corespunzator unei zile de duminică.

Ca urmare a finalizării lucrărilor la linia de tramvai din zona Pasajului Basarab (porţiunea cuprinsă între Bulevardul Vasile Milea şi Calea Giuleşti), începând cu data de 21 decembrie 2010, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va relua circulaţia tramvaielor de pe linia 11 până în Cartierul Giuleţti.

Tramvaiele vor circula de la terminalul Romprim, pe Sos. Olteniţiei, Sos. Viilor, Str. Dr. Istrate, Sos. Progresului, B-dul Timişoara, B-dul Vasile Milea, Sos. Orhideelor, Pasajul Basarab (la sol), Calea Giuleşti până la terminalul Cartier 16 Februarie.

De la aceeaşi dată, linia navetă de autobuze 644, care funcţionează între Cartier 16 Februarie şi terminalul Fluviului, se desfiinţează.

Ca urmare a desfăşurării evenimentului Târguşorul Brâncovenilor la Mogoşoaia, în perioada 15.12.2010 - 15.01.2011, RATB înfiinţează linia 462, care va realiza transportul călătorilor din centrul capitalei spre Parc Mogoşoaia.

Linia va asigura legătura directă între Piaţa Victoriei şi Parc Mogoşoaia, pe traseul: 

Bd. Ion Mihalache, Bd. Bucureştii Noi, Sos. Bucureşti-Tîrgovişte.
Autobuzele vor purta inscripţia: 462 Piaţa Victoriei - Bd. Bucureştii Noi - Parc Mogoşoaia.

Vestitele tramvaie din Viena vor avea caroseria făcuta la RATB în cadrul Uzinei proprii.


In data de 09.12.2010, Regia Autonoma de Transport Bucureşti, cel mai mare operator de transport public de suprafaţă din ţară şi Siemens Austria, unul dintre cei mai mari producători şi furnizori de tehnologie în domeniul transporturilor la nivel mondial, au pus bazele unei noi colaborări prin care se doreşte modernizarea parcului industrial, Regia reuşind să se ridice la pretenţiile de calitate cerute de Siemens.

RATB va produce in Uzina proprie module complete de caroserie pentru tramvaiele Siemens. Primul modul va fi livrat în vara anului 2011, păţtile convenind asupra extinderii contractului, pe viitor urmând a se furniza un numar de 60 bucăţi

Conducerea Regiei a demarat încă de la instalare, discuţii pentru ca în Uzină să se execute şi comenzi externe, în condiţiile în care, aici îşi au locul de munca circa 1200 de angajaţi.

Contractul a fost semnat de către Adrian Criţ, director general, şi de Andreas Schwendemann, director Divizia Transport Public Siemens.

Ca urmare a desfăşurării lucrărilor la Pasajul Pipera, se va realiza restricţionarea virajelor stânga în intersecţia Str. Aviator Serbănescu cu Str. Avionului.

In consecinţă, începând cu data de 10.12.2010, traseul liniei RATB 135 va fi modificat prin Str. Aviator Serbănescu, Str. Stefan Burileanu, Str. Nicolae Caramfil, Sos. Pipera, Calea Floreasca, apoi linia va funcţiona pe traseul actual.

Pe traseul modificat, autobuzele vor opri pe Sos. Pipera după intersecţia cu Str. Nicolae Caramfil.

In vederea asigurării transportului călătorilor la noul sediu 'Petrom City', începând cu data de 13.12.2010, o parte din autobuzele liniei RATB 331 va ajunge şi la noul terminal situat pe Str. Strauleşti.

Autobuzele vor purta inscripţia: '331 BIS: Petrom City via Str. Natatiei' şi vor efectua plecări din staţia 'Piaţa Romană' la orele 06:36, 07:15, 15:04, 15:38, 16:32, 17:08.

Vehiculele vor circula pe traseul de bază al liniei 331 până la staţia Dridu, apoi pe Str. Nataţiei, Str. Piatra Morii, Str. Coralilor, Sos. Străuleşti, cu întoarcere pe aleile din incinta sediului 'Petrom City', Str. Coralilor, Str. Piatra Morii, Str. Jiului, urmând iar traseul de bază al liniei 331.

Pe porţiunea de traseu nou înfiinţată, autobuzele vor efectua opriri în staţiile amplasate pe Str. Coralilor, iar pe Sos. Străuleşti, în cele comune cu ale liniilor 112, 148 şi 149, precum şi în staţia capăt de linie Petrom.

Ca urmare a solicitării Primăriei Comunei Chiajna, de suspendare a serviciului de transport public, din cauza lipsei fondurilor şi a imposibilităţii susţinerii financiare a acestei activităţi, începând din data de 01.01.2011, linia de autobuze 406 va fi desfiinţată.

Precizăm că activitatea de transport public pe liniile preorăşeneşti dintre Municipiul Bucureşti şi localităţile din Judeţul Ilfov poate fi asigurată numai la solicitarea primăriilor care încheie contract cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, prin care îşi asumă responsabilitatea susţinerii serviciilor prestate de Regie pentru locuitorii comunei şi onorării obligaţiilor de plată revenite prin contract.

La solicitarea Primăriei Municipiului Bucureşti, în perioada 8.12.2010 - 10.12.2010, ca urmare a demolării unui imobil situat la intersecţia Calea Plevnei cu Str. Berzei, se va întrerupe alimentarea cu energie electrică a reţelei de contact RATB. Drept urmare, troleibuzele liniilor 79 şi 85 vor circula pe traseele actuale numai între terminalele B-dul Basarabia respectiv Baicului şi terminalul Vasile Pârvan.

Pentru preluarea călătorilor, Regia Autonomă de Transport Bucureşti înfiinţează linia naveta de autobuze 685, care va funcţiona între terminalul Vasile Pârvan şi terminalul Fluviului, pe Calea Plevnei, Str. Vasile Pârvan, B-dul Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenţei, Str. Stirbei Vodă, Calea Plevnei, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Pârcălabul, Str. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, B-dul Dinicu Golescu, Str. Fluviului, cu întoarcere pe Str. Fluviului, Calea Plevnei, intersecţia cu Soseaua Orhideelor, Calea Plevnei, până la Vasile Pârvan.

Abonamentele eliberate pe liniile de troleibuze 79 şi 85 vor fi valabile pe linia navetă de autobuze 685.

In perioada 29.11.2010 - 01.03.2011, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va organiza o campanie de informare, în scopul atragerii elevilor şi studenţilor către utilizarea, în mod regulat, a abonamentului lunar RATB cu reducere 50%.


La achiziţionarea abonamentelor lunare pentru elevi şi studenţi pe una, două sau pe toate liniile, RATB acordă reducere 50% faţă de tariful integral, conform H.C.G.M.B. nr. 129/13.09.1996. Pentru restul de 50%, decontarea se face ulterior, prin instituţiile de învăţământ, conform H.G. nr. 309/06.05.1996.

Campania va consta în postarea unui număr mare de afişe informative în mijloacele de transport RATB şi în centrele universitare, precum şi în prezentarea unui clip de promovare a abonamentului cu tarif redus pentru elevi şi studenţi, pe monitoarele LCD amplasate în autobuze şi pe site-ul www.ratb.ro.

In vederea finalizării lucrărilor la calea de rulare de pe Bd. Theodor Pallady, în zilele de 04.12.2010 şi 05.12.2010, liniile din zonă vor funcţiona pe trasee modificate, dupa cum urmeaza: 

Linia 19 va funcţiona între FAUR Poarta 4 şi Sura Mare, pe traseul: Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Camil Ressu, Sos. Mihai Bravu, Cal. Vitan, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Bd. Gh. Sincai, Calea Serban Voda, Sos. Olteniţei, Str. Sura Mare, cu întoarcere prin Sos. Giurgiului. 

Linia 27 va funcţiona între Piaţa Titan şi Piaţa Unirii, pe Bd. Camil Ressu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria. 

Linia 40 va funcţiona pe traseul actual numai între FAUR Poarta 4 şi Piaţa Sf. Vineri, pe traseul: Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călăraşilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri. 

Pentru preluarea călătorilor se înfiinţează următoarele linii navetă: 

-Linia 627, va funcţiona între Piaţa Titan şi Complex R.A.T.B. Titan, pe Bd. Th. Pallady, cu întoarcere în sensul giratoriu de la Sos. Libertăţii. Autobuzele vor efectua opriri pe Bd. Th. Pallady în staţiile nou înfiinţate amplasate în zona staţiilor de tramvaie, după trecerile pentu pietoni, iar la cap de linie Complex R.A.T.B. Titan, amplasamentele staţiilor vor fi comune cu cele ale liniei 246. 

-Linia 640 va funcţiona între Faur Poarta 4 si Complex R.A.T.B. Titan, pe Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Th. Pallady, cu întoarcere în sensul giratoriu de la Sos. Libertăţii. Autobuzele vor efectua opriri pe Bd. 1 Decembrie 1918 în staţii comune cu cele ale liniei 311, precum şi în noile amplasamente din zona staţiilor de tramvaie, după trecerile pentru pietoni. Pe Bd. Th. Pallady, autobuzele vor efectua opriri în staţiile nou înfiinţate amplasate în zona staţiilor de tramvaie, după trecerile pentru pietoni, iar la cap de linie Complex R.A.T.B. Titan, amplasamentele staţiilor vor fi comune cu cele ale liniei 246. 

Abonamentele eliberate pe liniile 19, 27 şi 40 vor fi valabile şi pe liniile 627 şi 640.