Comunicate
Cu ocazia desfăşurării competiţiei sportive „Maratonul Internaţional Bucureşti 2020”, duminică, 11.10.2020, circulația rutieră va fi restricţionată în ambele sensuri pe următorul traseu: Bd. Libertății (înainte de intersecţia cu Calea 13 Septembrie), Piaţa Constituţiei, Bd. Unirii, Piaţa Alba Iulia, Piața Unirii, Str. Halelor, Splaiul Independenței, pȃnă la Podul Haşdeu.
Totodată, în vederea asigurării pregătirilor pentru acest eveniment, sâmbătă, 10.10.2020, începând cu ora 18:00, circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Libertăţii, între breteaua din fața Parchetului General şi breteaua din fața Ministerului Lucrărilor Publice şi Dezvoltării, pe cele trei benzi de pe sensul Calea 13 Septembrie - Bd. Naţiunile Unite.
Având în vedere aceste măsuri, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:
În data de 10.10.2020, începând cu ora 18:00, pe sensul spre terminalul „Pod Izvor” autobuzele liniei 136 vor circula pe traseul de bază între terminalul „C.E.T. Vest Militari” și intersecția Calea 13 Septembrie/ Bd. Libertății, apoi pe un traseu modificat, din Bd. Libertăţii, pe breteaua din fața Parchetului General, pe breteaua din fața Ministerului Lucrărilor Publice şi Dezvoltării, pe Bd. Libertăţii, Bd. Naţiunile Unite, după care acestea vor urma traseul actual.
În data de 11.10.2020, începȃnd cu ora 08:00, următoarele linii de autobuz vor funcționa pe trasee modificate:
Linia 104 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Cora Pantelimon” şi intersecţia Şos. Mihai Bravu/ Bd. Decebal/ Bd. Basarabia, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Şos. Mihai Bravu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, prin Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii (comun cu linia 381), Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Universităţii, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Bd. Eroii Sanitari, cu întoarcere pe Bd. Eroii Sanitari, Bd. Eroilor, Splaiul Independenței, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Piaţa Universităţii, Bd. I.C. Brătianu, prin Pasajul Unirii (comun cu linia 381), Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, prin Pasajul Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, Calea Dudeşti, Şos. Mihai Bravu, apoi pe traseul actual.
Linia 116 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Gara Progresul” şi intersecţia Bd. Dimitrie Cantemir/ Splaiul Unirii, apoi pe un traseu modificat, pe Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, după care autobuzele vor circula pe traseul actual.
Linia 313 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa de Gros” şi intersecţia Bd. Dimitrie Cantemir/ Splaiul Unirii, apoi pe un traseu modificat, pe Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, după care autobuzele vor circula pe traseul actual.
Linia 117 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Cartier Confort Urban” şi Piaţa Unirii, unde autobuzele vor întoarce din Bd. Regina Maria, pe Str. Bibescu Vodă, Aleea II (capătul liniei 783), Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, apoi pe traseul de bază.
Linia 123 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „C.E.T. Sud Vitan” şi intersecţia Calea Vitan/ Calea Dudeşti/ Bd. Octavian Goga, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Octavian Goga, prin Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, prin Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii (comun cu linia 381), Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Universităţii, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Str. Constantin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Calea Plevnei, Şos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, cu întoarcere pe Str. Witting, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Splaiul Independenței, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Piaţa Universităţii, Bd. I.C. Brătianu, prin Pasajul Unirii (comun cu linia 381), Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, prin Pasajul Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, după care autobuzele vor circula pe traseul actual.
Linia 133 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Gara Basarab” şi intersecţia Str. Traian/ Calea Călăraşilor, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Calea Călăraşilor, Str. Delea Nouă, Str. Dristorului, Şos. Mihai Bravu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Cal. Văcăreşti, pȃnă la capătul de linie „Bd. Tineretului” .
Linia 136 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „C.E.T. Vest Militari” şi intersecţia Cal. 13 Septembrie/ Bd. Libertății (Piața Francofoniei), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Libertății, cu întoarcere în rondul Piața Regina Maria. Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri pe Bd. Regina Maria (în rond), în stația liniei de autobuz 117.
Linia 232 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Platforma Comercială Arcade Berceni” şi Piaţa Unirii, unde autobuzele vor întoarce din Bd. Regina Maria, pe Str. Bibescu Vodă, Aleea II (capătul liniei 783), Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. Dr. C-tin Istrate, apoi pe traseul actual.
Linia 312 va funcţiona între terminalul „Piaţa de Gros” şi intersecţia Bd. Dimitrie Cantemir/ Splaiul Unirii, apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Unirii, Calea Văcăreşti, după care autobuzele vor circula pe traseul actual.
Linia 361 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Complex Comercial Bǎnesa” şi intersecţia Calea Victoriei/ Bd. Regina Elisabeta, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Regina Elisabeta, pânǎ la Piaţa Universității, cu întoarcere pe Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, după care autobuzele vor circula pe traseul actual.
Linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Valea Oltului” şi intersecţia Calea 13 Septembrie/ Bd. Tudor Vladimirescu, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Tudor Vladimirescu, Bd. George Coşbuc, Bd. Regina Maria, Str. Bibescu Vodă, Aleea II (capătul liniei 783), cu întoarcere pe Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Bd. Tudor Vladimirescu, Calea 13 Septembrie, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază.
Linia Expres 783 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Aeroportul Henri Coandă” şi Piaţa Universitǎţii, apoi pe Bd. I. C. Brătianu, prin Pasajul Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Str. Bibescu Vodă, Aleea II, Piaţa Unirii, cu întoarcere pe Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii, Bd. I. C. Brătianu, după care autobuzele vor circula pe traseul actual.
Linia Expres 784 va funcționa pe traseul de bază între terminalul „Aeroportul Henri Coandă” şi intersecţia Calea Victoriei/ Bd. Regina Elisabeta, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Regina Elisabeta, Piaţa Universitaţii, Bd. I.C. Brătianu, prin Pasajul Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Str. Bibescu Vodă, Aleea II, Piaţa Unirii, cu întoarcere pe Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii, Bd. I. C. Brătianu, după care autobuzele vor circula pe traseul actual.
Începând cu data de 07.10.2020, liniile şcolare T1, T2, T3 şi T4 vor fi suspendate temporar, ca urmare a închiderii Şcolii nr. 195 (Hamburg) din Sectorul 3.
Începând cu data de 06.10.2020, linia școlară T13 funcționează pe un traseu deviat pe sensul de mers către terminalul „Școala Gimnazială Elena Cuza”, în vederea desfășurării lucrărilor la rețeaua de termoficare de pe Str. Moinești.
Astfel, autobuzele liniei T13 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Complex Comercial Apusului” și intersecția Str. Apusului/ Bd. Iuliu Maniu, apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Iuliu Maniu, Str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, după care vor urma traseul de bază.
Circulația autobuzelor pe sensul opus nu va fi modificată.
Pe traseul deviat, autobuzele vor efectua opriri pe Str. Apusului, în stația „Bd. Iuliu Maniu”, aferentă liniilor 178 și 278.
Începând de luni, 05.10.2020, ora 10:00, terminalul liniei de autobuz 601, „Semănătoarea Poarta 2”, va fi reamplasat la o distanță de aproximativ 130 metri spre Pasajul Basarab și va fi redenumit „Semănătoarea”.
De asemenea, stația de urcare „Semănătoarea” va funcționa în continuare cu aceeași denumire.
Începând cu data de 03.10.2020, liniile de autobuz 137 și 138 vor funcționa pe un traseu deviat pe sensul de mers către terminalul „Piața 21 Decembrie”, ca urmare a lucrărilor la rețeaua de termoficare de pe Str. Moinești, astfel:
Autobuzele liniei 137 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Carrefour Militari” și intersecția Bd. Iuliu Maniu/Str. Valea Cascadelor, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, după care vor urma traseul de bază.
Autobuzele liniei 138 vor circula pe traseul de bază între terminalul „ Cartier Militari” și intersecția Bd. Iuliu Maniu/Str. Valea Cascadelor, apoi pe un traseu modificat, pe Str. Valea Cascadelor, Bd. Timişoara, după care vor urma traseul de bază.
Circulația autobuzelor pe sensul opus nu va fi modificată.
Pe traseul deviat, autobuzele liniilor 137 și 138 vor efectua opriri în stațiile liniei 136.
Începând cu data de 01.10.2020, autobuzele liniei 243 efectuează opriri în noul amplasament al stației „Șoseaua Colentina”, situat pe Str. Doamna Ghica, înaintea intersecției cu Șos. Colentina, pe sensul spre Șos. Pantelimon.
Totodată, stația de autobuz de pe traseul liniei N108, amplasată pe Str. Doamna Ghica, după intersecția cu Șos. Colentina (pe sensul spre Șos. Pantelimon), funcționează cu denumirea „Doamna Ghica”.
De asemenea, stația „Bd. Lacul Tei”, aferentă liniilor de autobuz 243 și 343, situată pe Str. Doamna Ghica, după intersecția cu Bd. Lacul Tei (pe sensul Bd. Lacul Tei – Șos. Colentina), este reamplasată la aproximativ 30 de metri spre Șos. Colentina.
Începând cu data de 25.09.2020, linia regională R421 va funcționa pe traseu prelungit, ca urmare a amenajării unui nou terminal în localitatea Cornetu.
Astfel, de la intersecția Șos. Alexandriei/ Str. Slt. Gheorghiță Stanciu, autobuzele vor circula (în ambele sensuri) pe Str. Slt. Gheorghiță Stanciu, Str. Zăvoiului, Str. Constructorului, până la noul terminal „Cornetu”.
Pe traseul prelungit, autobuzele liniei R421 vor efectua opriri pe ambele sensuri în stațiile: „Slt. Gheorghiță Stanciu” (situată pe Str. Slt. Gheorghiță Stanciu), „Barajului” și „Zăvoiului” (situate pe str. Zăvoiului), precum și în stațiile „Cornetu” (situate la capătul de linie).
Linia regională R462 va reveni la traseul programat inițial, cuprins între terminalele „Remat Buftea” şi „Oraş Buftea”, în urma finalizării lucrărilor edilitare ce s-au desfășurat pe Str. Independenței, din orașul Buftea.
Astfel, începând cu data de 24.09.2020, autobuzele liniei R462 vor circula pe următorul traseu: DN7, Str. Milano, Str. Independenței, Aleea cu Brazi, Str. Cloșca, Str. Știrbei Vodă, Șos. București-Târgoviște, Str. Industriei, cu întoarcere pe Șos. București-Târgoviște, Bd. Mihai Eminescu, Str. Șantierului, Str. Viilor, Șos. București-Târgoviște, Str. Știrbei Vodă, Str. Cloșca, Aleea cu Brazi, Str. Independenței, Str. Milano, DN7.
Începând cu data de 23.09.2020, ora 10:30, staţia de autobuz „Pod Ciurel” (aferentă liniilor 178, 601 și N110), situată pe Şos. Virtuţii, pe sensul spre Bd. Uverturii, funcționează, temporar, la o distanță de aproximativ 80 de metri spre Piaţa Crângaşi.
Începând cu noaptea de 22/23.09.2020, linia N101 va funcționa pe un traseu modificat în ambele sensuri, de la intersecția Șos. Colentina/ Șos. Fundeni, pe Șos. Fundeni până la terminalul „Institutul Oncologic”, astfel:
Pe traseul de ducere, autobuzele vor circula de la terminalul „Pasaj Colentina” pe Șos. Colentina, cu întoarcere sub pasajul rutier, pe Șos. Colentina, Șos. Fundeni, cu întoarcere sub pasajul rutier la Institutul Oncologic, pe Șos. Fundeni, Șos. Colentina, Șos. Mihai Bravu, Bd. Ferdinand, Șos. Pantelimon, Str. Gării Cățelu, Str. Industriilor, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul „Faur”.
Pe traseul de întoarcere, autobuzele vor circula de la terminalul „Faur”, pe Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Str. Industriilor, Str. Gării Cățelu, Șos. Colentina, Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Șos. Mihai Bravu, Șos. Colentina, Șos. Fundeni, cu întoarcere sub pasajul rutier la Institutul Oncologic, pe Șos. Fundeni, Șos. Colentina, până la terminalul „Pasaj Colentina”.
Pe Șos. Colentina, autobuzele liniei N101 vor efectua opriri în stațiile comune cu cele ale liniilor 182, 253 și 343: „Cartier Colentina” (pe sensul spre Șos. Pantelimon), „Ițcani” (pe ambele sensuri), „Institutul Oncologic” (pe sensul spre Șos Pantelimon) și „Colegiul Național Victor Babeș” (pe sensul spre Șos. Colentina”).
Liniile de tramvai 1 și 10 vor funcționa pe trasee modificate în nopțile de 22/23.09.2020 și 23/24.09.2020, între orele 00:30 – 04:00, având în vedere întreruperea alimentării cu energie electrică a rețelei de contact pentru tramvaie din zona Pasajului Basarab.
Astfel, tramvaiele liniei 1 vor circula pe traseu scurtat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Bd. Banu Manta”, pe Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Nicolae Titulescu, cu întoarcere pe breteaua Șos. Nicolae Titulescu – Bd. Banu Manta.
Tramvaiele liniei 10 vor circula pe un traseu modificat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Depoul Militari”, pe Șos. Olteniței, Șos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Șos. Progresului, Bd. Timișoara, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei. Pe traseul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stații comune cu cele ale liniilor 8, 25 şi 35.
Pe fondul unei dezvoltări urbane în zona de nord a Capitalei, Societatea de Transport București STB SA înființează, începând cu data de 20.09.2020, linia de autobuz 231 (cu 5 autobuze în zi de lucru, respectiv 3 în zi de sărbătoare).
Aceasta va funcționa între noul terminal „Cartier Henri Coandă” și „Piața Presei”, pe următorul traseu:
* Sensul de mers „Cartier Henri Coandă” - „Piața Presei” pe Strada Biharia, Bulevardul Mircea Veroiu, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Strada Câmpul Pipera, Bulevardul Pipera, Pasaj CFR Pipera, Șoseaua Pipera, Strada Nicolae Caramfil, Bulevardul Beijing, Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul M-șal Constantin Prezan, Strada Alexandru Constantinescu, Bulevardul Mărăști. Traseul are 9 stații.
* Sensul de mers „Piața Presei” - „Cartier Henri Coandă” pe Bulevardul Kiseleff, Arcul de Triumf, Piața Charles de Gaulle, Bulevardul Aviatorilor, Strada Nicolae Caramfil, Șoseaua Pipera, Pasaj CFR Pipera, Bulevardul Pipera, întoarcere în intersecția cu sens giratoriu Bulevardul Pipera/ Șoseaua București Nord, Bulevardul Pipera, Strada Câmpul Pipera, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Bulevardul Mircea Veroiu, Drumul Nisipoasa, Bulevardul George Constantin, Strada Biharia. Traseul are 14 stații.
Intervalul de succedare în stații este de 20 de minute în orele de vârf, și de 30 de min în restul zilei.
Prin înființarea acestei linii, STB SA dezvoltă rețeaua de transport către noile cartiere rezidențiale și face astfel legătura atât cu mijloacele de transport de suprafață din zona centrală a Capitalei, cât și cu metroul. Mii de locuitori vor putea accesa mult mai ușor mijloacele de transport în comun, fără a mai fi nevoiți să se bazeze exclusiv pe autoturismul personal.
Primăria Capitalei și Societatea de Transport București STB SA se implică activ în dezvoltarea unui plan integrat de transport public în comun, astfel încât toți cetățenii să beneficieze de servicii fiabile și calitative.
Pe fondul unei dezvoltări urbane în zona de nord a Capitalei, Societatea de Transport București STB SA înființează, începând cu data de 20.09.2020, linia de autobuz 231 (cu 5 autobuze în zi de lucru, respectiv 3 în zi de sărbătoare).
Aceasta va funcționa între noul terminal „Cartier Henri Coandă” și „Piața Presei”, pe următorul traseu:
* Sensul de mers „Cartier Henri Coandă” - „Piața Presei” pe Strada Biharia, Bulevardul Mircea Veroiu, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Strada Câmpul Pipera, Bulevardul Pipera, Pasaj CFR Pipera, Șoseaua Pipera, Strada Nicolae Caramfil, Bulevardul Beijing, Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul M-șal Constantin Prezan, Strada Alexandru Constantinescu, Bulevardul Mărăști. Traseul are 9 stații.
* Sensul de mers „Piața Presei” - „Cartier Henri Coandă” pe Bulevardul Kiseleff, Arcul de Triumf, Piața Charles de Gaulle, Bulevardul Aviatorilor, Strada Nicolae Caramfil, Șoseaua Pipera, Pasaj CFR Pipera, Bulevardul Pipera, întoarcere în intersecția cu sens giratoriu Bulevardul Pipera/ Șoseaua București Nord, Bulevardul Pipera, Strada Câmpul Pipera, Strada Ștefan Mihăilescu-Brăila, Bulevardul Mircea Veroiu, Drumul Nisipoasa, Bulevardul George Constantin, Strada Biharia. Traseul are 14 stații.
Intervalul de succedare în stații este de 20 de minute în orele de vârf, și de 30 de min în restul zilei.
Prin înființarea acestei linii, STB SA dezvoltă rețeaua de transport către noile cartiere rezidențiale și face astfel legătura atât cu mijloacele de transport de suprafață din zona centrală a Capitalei, cât și cu metroul. Mii de locuitori vor putea accesa mult mai ușor mijloacele de transport în comun, fără a mai fi nevoiți să se bazeze exclusiv pe autoturismul personal.
Primăria Capitalei și Societatea de Transport București STB SA se implică activ în dezvoltarea unui plan integrat de transport public în comun, astfel încât toți cetățenii să beneficieze de servicii fiabile și calitative.
Pentru a marca celebrarea celor 561 de ani de la prima atestare documentară a Bucureștiului, Primăria Capitalei, prin Creart, în parteneriat cu Societatea de Transport București STB SA, propune publicului proiectul special „Bucharest – One Heart. One Story.”
Evenimentul se desfășoară în aer liber, în perioada 16 – 20 septembrie 2020.
Cu acest prilej orașul este sărbătorit prin unitate, mesaje, culoare și frumos. Proiectul nu presupune aglomerarea participanților în cadrul unor adunări publice dedicate, ci aducerea actelor artistice pe traseul lor zilnic, prin:
* Expoziție de artă urbană în mișcare: tramvaie personalizate cu graffiti;
* Festivalul Internațional iMapp Bucharest 2020 online;
* Proiecții video pe fațadele unor clădiri din inima orașului – Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, Hotel InterContinental și Universitatea din București - 20 septembrie, între orele 20:30 și 23:00.
Din 20 septembrie și până pe 10 decembrie, 7 tramvaie de pe liniile 1, 10, 21, 25, 27, 40 și 41 vor încânta privile pasionaților de street art și ale trecătorilor, în drumul lor spre casă, serviciu sau alte destinații. Aceștia vor descoperi un București efervescent și vibrant, cu povești care transcend imaginile și provoacă privitorul să vadă dincolo de ele și să descopere, într-un alt mod, acest fenomen al artei urbane, precum și mesajele frumos conturate ale artiștilor.
Tot în acest context social-cultural, Societatea de Transport București STB SA organizează duminică, 20 septembrie, între orele 11:00 și 13:00, „Parada Tramvaielor de Epocă.” Vehiculele vor străbate centrul Capitalei, circulând pe traseul Depoul Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare, Obor, Calea Moșilor, Piața Sfântul Gheorghe și retur. Pentru a respecta măsurile de prevenire a infectării cu noul Coronavirus, tramvaiele vor circula fără călători. Ele vor staționa la terminalul Piața Sfântul Gheorghe, unde pasionații de istorie și tradiție vor putea admira și fotografia vehiculele de epocă.
Din convoi va face parte tramvaiul tip V056, fabricat în anul 1956 prin modernizarea tramvaiului Doyle-Thompson. Caracteristicile tehnice ale acestuia sunt: număr de osii – 2; lungime – 10.3 m; lăţime – 2.182 m; greutate (gol) – 12.2 t; locuri pe scaune – 13, capacitate – 16 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 1981.
Un alt tramvai din cadrul paradei, tip EP/V3A, a fost produs în anul 1976, prin modernizarea tot în cadrul Uzinei de Reparaţii, a tramvaiului Electroputere Craiova (fabricat în 1955). Caracteristicile tehnice sunt: număr de osii – 4; lungime 14.1 m; lăţime – 2.27 m; greutate (gol) – 20.4t; locuri pe scaune – 20; capacitate – 156 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002.
Cel de-al treilea tramvai va fi Rathgerber tip 3.16, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul STB (fostă RATB) în anul 1999. Caracteristicile tehnice sunt: lungime – 16.7 m; lăţimea – 2.35 m; greutate – 23.3 t; locuri pe scaune – 40; capacitate – 151 călători. A circulat în Bucureşti până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparaţii a STB.