Linia de autobuz 236 va funcționa între terminalele „Piața Operei” și “West Park”, începând cu data de 14.09.2020.

Astfel, autobuzele acestei linii vor circula pe traseul: Bd. Eroii Sanitari, Bd. Gheorghe Marinescu, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Autostrada A1, pasajul spre Carrefour Militari, drumul local Carrefour Militari-DNCB, DNCB, bretea Autostrada A1, Complexul Comercial „West Park”, cu întoarcere pe Autostrada A1, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei, Bd. Eroii Sanitari, Piaţa Operei.

Odată cu începerea noului an școlar în contextul epidemiologic actual, Societatea de Transport București desfăşoară în acest weekend (12-13 septembrie) o acțiune suplimentară de curățare şi igienizare a vehiculelor, astfel încât elevii să călătorească fără grija îmbolnăvirii, într-un mediu sigur, care respectă toate măsurile de prevenire a infecției cu virusul SARS COV 2, conform prevederilor legale.

Astfel, sâmbătă şi duminică, aproximativ 500 de angajaţi s-au mobilizat în autobaze şi depouri pentru a curăţa şi igieniza mijloacele de transport din parcul STB SA. În fiecare vehicul care va ieși pe traseu, fie că vorbim de autobuze, tramvaie sau troleibuze, vor fi igienizate și dezinfectate barele de susținere, scaunele, toate suprafețele cu care călătorii intră în contact.

În plus, toate mijloacele de transport din dotarea STB SA sunt igienizate zilnic, iar în această perioadă, având în vedere riscul infectării cu noul coronavirus, sunt incluse și în programe de dezinfectare. Procedeul utilizat este acela de a pulveriza în interiorul vehiculelor, cu ajutorul unui atomizor, o ceață densă de decontaminare, pe baza unei substanțe speciale, care distruge virusurile.

Cu toate acestea, păstrarea curăţeniei din vehicule depinde și de comportamentul călătorilor. Din acest motiv, facem apel la călători să respecte eforturile angajaților și să păstreze curățenia, atât în vehicule, cât și în stații, dovedind un spirit civic responsabil.

(Cei interesaţi pot descărca imagini surprinse în timpul acţiunii de igienizare de la adresa de internet: http://stbsa.ro/media_pag ).

 

Poliția Rutieră restricționează circulația rutieră, duminică, 13.09.2020, între orele 06:30 – 16:00, pe banda I din axul central de pe Bd. Regele Mihai I, precum şi pe Şos. Kiseleff, pe tronsonul cuprins între Piaţa Arcul de Triumf şi Piaţa Victoriei (fără afectarea traficului în intersecţii), în vederea desfăşurării evenimentului sportiv „Turul României”.

Având în vedere aceste măsuri, Societatea de Transport Bucureşti STB SA va modifica circulaţia mijloacelor de transport din zonă, sub coordonarea agenţilor de la Brigada Rutieră, astfel:

Linia de autobuz 361 va funcţiona pe traseul de bază între terminalele „Complex Comercial Bǎneasaˮ şi intersecţia Şos. Kiseleff/ Bd. Mareşal Constantin Prezan (Piaţa Arcul de Triumf), apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Mareşal Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Str. Dem I Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor opri în staţiile „Arcul de Triumf” (aferentă liniilor 131, 282, 330, 331 și 335), situată pe Bd. Constantin Prezan și „Piaţa Victoriei”, situată pe Bd. Aviatorilor, înaintea intersecţiei cu Piaţa Victoriei.

Pe sensul opus, traseul liniei nu va fi modificat.

Liniile expres 783 şi 784 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalul „Aeroportul Henri Coandǎ” şi intersecţia Şos. Kiseleff/ Bd. Mareşal Constantin Prezan (Piaţa Arcul de Triumf), apoi pe un traseu modificat, pe Bd. Mareşal Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Str. Dem I Dobrescu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piața Unirii.

Pe traseul modificat, autobuzele vor opri în staţia „Arcul de Triumf” (aferentă liniilor 131, 282, 330, 331 și 335), situată pe Bd. Constantin Prezan.

Pe sensul opus, traseele nu vor fi modificate.

STB SA continuă proiectul de fluidizare a traficului rutier general și extinde banda unică pentru circulația autobuzelor pe linia de tramvai.

Începând de mâine, 12 septembrie, autobuzele liniei 232 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor de pe Șoseaua Olteniței între Piața Eroii Revoluției şi Piața Sudului, numai pe sensul spre terminalul „Platforma Comercială Arcade Berceni” și între Str. Netea şi Str. Şura Mare - pe sensul spre terminalul „Piaţa Unirii”.

Pe acest traseu, autobuzele vor efectua opriri la peroanele de tramvaie în stațiile: „Cimitirul Şerban Vodă” (ambele sensuri), „Opriş Ilie” (ambele sensuri), „Bd. Constantin Brâncoveanu” (ambele sensuri), „Huşi” (ambele sensuri), „Piața Sudului” (ambele sensuri vis-a-vis de benzinăria MOL) şi „Piața Sudului” (sensul către Str. Şura Mare, vis-a-vis de Mall Sun Plazza).

Acest proiect a fost deja implementat cu succes, într-o primă etapă, la începutul lunii iunie, pentru autobuzele de pe liniile 135, 182 și 330, care circulă, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 și 46. Ulterior, proiectul s-a extins și pentru autobuzele liniilor 143, 682 și R409 care circulă, de la începutul lunii august, pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Şoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni.

Pentru a asigura călătorilor un transport public sigur, comod și rapid, s-a pus la punct un sistem de semaforizare inteligentă pentru prioritizarea în trafic și s-a separat traficul rutier general de linia de tramvai.

Liniile 138, 178 și 278 vor funcționa pe traseu modificat în zona Militari - Chiajna în perioada 11.09.2020 - 16.09.2020, în vederea asigurării condițiilor necesare executării lucrărilor edilitare pe Str. Rezervelor.

Astfel, de la intersecția Drumul Osiei cu Str. Rezervelor, pe sensul spre Comuna Chiajna, autobuzele acestor linii vor circula pe Str. Macului, Str. Acvilei, Str. Apeductului, Str. Tineretului, terminalul „Cartier Militari”.

Pe celălalt sens, traseul nu se modifică.

Pe traseul modificat, autobuzele liniilor 138, 178 și 278 vor efectua opriri în stațiile: „Macului” (situată pe str. Macului, la aproximativ 50 m după strada Rezervelor), „Acvilei” (situată pe str. Macului”, cu 30 m înainte de intersecția cu str. Acvilei), „Apeductului” (situată pe str. Apeductului, la aproximativ 50 m după intersecția cu str. Acvilei), „Rezervelor” (situată pe str. Apeductului) și „Biserică” (situată pe str. Apeductului, înainte de intersecția cu Rezervelor).

Începând cu data de 10.09.2020, autobuzele liniei regionale R447 BIS vor efectua opriri pe ambele sensuri în noua stație „Andronache”, situată în localitatea Micșunești Moară, între stațiile „La Troiță” și „Orhideelor”.

Stația de autobuz „Petuniei”, aferentă liniilor 137 și 138, situată pe Str. Moinești pe sensul spre terminalul „Piața 21 Decembrie 1989”, va funcționa, temporar, la o distanță de aproximativ 120 de metri spre Bd. Timișoara, începând cu data de 09.09.2020, ora 10:00, din cauza unor lucrări edilitare desfășurate de RADET în zona stației.

Liniile de tramvai 1 și 10 vor funcționa pe trasee modificate în nopțile de 08/09.09.2020, 09/10.09.2020, 10/11.09.2020, între orele 00:30 – 04:00, din cauza întreruperii alimentării cu energie electrică a rețelei de contact pentru tramvaie din zona Pasajului Basarab, în vederea asigurării condițiilor de lucru pentru realizarea unor amenajări peisagistice urbane în această zonă.

Astfel, tramvaiele liniei 1 vor circula pe traseu scurtat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Bd. Banu Manta”, pe Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Nicolae Titulescu, cu întoarcere pe breteaua Șos. Nicolae Titulescu – Bd. Banu Manta.

Tramvaiele liniei 10 vor circula pe un traseu modificat în ambele sensuri, între terminalele „Romprim” şi „Depoul Militari”, pe Șos. Olteniței, Șos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Șos. Progresului, Bd. Timișoara, Str. Valea Cascadelor, Str. Preciziei. Pe traseul modificat, tramvaiele vor efectua opriri în stații comune cu cele ale liniilor 8, 25 şi 35.

Începând cu data de 09.09.2020, stația de autobuz „Aeroport Henri Coandă Plecări”, aferentă liniilor expres 780, 783 și 784, va reveni pe amplasamentul inițial (situat la intrarea de la terminalul Plecări), ca urmare a reluării unor operațiuni aeroportuare referitoare la fluxurile de pasageri și de vehicule în zona terminalului Aeroportului.

Începând cu data de 05.09.2020, ora 17:00, autobuzele liniei 185 vor circula pe traseu modificat pe sensul spre terminalul „Parfumului” (Bragadiru), ca urmare a măsurilor de restricţionare a virajului la stânga din Prelungirea Ghencea în Drumul Cooperativei.

Astfel, de la intersecţia cu Drumul Cooperativei, autobuzele vor circula pe Prelungirea Ghencea până la noul rond construit în zona intersecției cu Str. Râul Doamnei, unde vor întoarce și vor circula pe Prelungirea Ghencea până la Drumul Cooperativei, după care vor urma traseul de ducere. 

Pe traseul modificat, autobuzele vor efectua opriri pe Prelungirea Ghencea şi în staţia  „Drumul Cooperativei” (aferentă liniilor 122, 185, 222, 385, R422, R423 și R425) situată pe sensul spre Râul Doamnei.

Linia regională R462 va reveni, parțial, la traseul programat inițial, datorită finalizării lucrărilor edilitare de pe Str. Independenței, pe tronsonul cuprins între Str. Milano și Str. Horia.

Astfel, începând cu data de 05.09.2020, autobuzele liniei R462 vor circula pe următorul traseu cuprins între terminalele „Remat Buftea” şi „Oraş Buftea”: DN7, Str. Milano, Str. Independenţei, Str. Horia, Str. Știrbei Vodă, Șos. București-Târgoviște, Str. Viilor, Str. Șantierului, Bd. Mihai Eminescu, Șos. București-Târgoviște, Str. Industriei, cu întoarcere pe Șos. București-Târgoviște, Bd. Mihai Eminescu, Str. Șantierului, Str. Viilor, Șos. București-Târgoviște, Str. Știrbei Vodă, Str. Horia, Str. Independentei, Str. Milano, DN7.

Referitor la informațiile apărute pe pagina de socializare a unui candidat la funcția de Primar General al Capitalei, care susține nefondat că Registrul Auto Român ar fi respins omologarea primului autobuz Diesel Euro 3 cu motor convertit la alimentarea cu gaz natural comprimat, cu normă de poluare Euro 6, Societatea de Transport București STB SA face următoarele:

PRECIZĂRI

Societatea de Transport București - STB SA își reafirmă neutralitatea politică, mai ales în perioada unei campanii electorale virulente. În acest context STB, cea mai mare societate de transport public din România, se află astăzi în situația de a semnala difuzarea unor informații false în mediul public, fapt care are ca efect denigrarea muncii și eforturilor angajaților săi.

Unul dintre candidații la funcția de Primar General a distribuit pe o rețea de socializare informații complet eronate, cu scopul vizibil de a minimiza eforturile depuse în ultimii ani în vederea implementării celui mai mare proiect de modernizare a flotei STB SA.

STB SA dezminte datele prezentate în postarea respectivă, care sunt dovada lipsei de informare și încercarea de a muta în domeniul tehnic lupta pentru obținerea fotoliului de primar.

Considerăm că acest gest este o jignire la adresa oamenilor implicați în acest demers unic la nivel european, întrucât STB SA este prima companie care a realizat conversia omologată a unui motor Diesel Euro 3 în motor pe gaz natural comprimat (GNC) cu normă de poluare Euro 6.

Acest prim autobuz a fost deja declarat apt din punct de vedere tehnic și urmează să intre în procedura de omologare la Registrul Auto Român (R.A.R), unde va fi testat de specialiști, după care va intra în circulație, pentru probe. Această procedură, care include formalitatea de respingere a unui vehicul modificat, este una standard pentru reomologarea acestuia: până la finalizarea testelor, este necesar, procedural, ca Registrul Auto Român să-l declare respins.

Ca urmare, STB SA solicită formularea de scuze în mod public față de angajații societății, care fac eforturi pentru creșterea calității serviciilor oferite călătorilor și reducerea poluării în București. Este vorba despre o încercare de manipulare politică și socială prin interpretarea unor informații primare, neverificate.

Chiar și fără a face vreo verificare privind procedurile R.A.R, orice persoană interesată de adevăr putea afla foarte simplu, și doar citind presa, că motorul acestui prototip de autobuz GNC a trecut deja testele realizate de Institutul BOSMAL din Polonia, recunoscut și acreditat la nivel european, și îndeplineşte toate cerinţele standardului Euro 6. Pe de altă parte, este notoriu faptul că, atât caroseria, cât și interiorul autobuzului, sunt fabricate de compania germană Mercedes-Benz, fiind omologate deja de R.A.R de când a fost introdus acest model pe piață.

STB SA dă asigurări bucureștenilor că va continua eforturile de creștere a calității serviciilor oferite și de modernizare a flotei, în condiții de menținere a neutralității politice, indiferent de interesul politicienilor pentru bazinul electoral reprezentat de cei peste 11.000 de salariați ai societății.

Începând cu data de 05.09.2020, stația de autobuz „Drumul Cooperativei” (aflată pe sensul spre centru), aferentă liniilor 122, 185, 222, 385, R422, R423 și R425, va reveni pe amplasamentul inițial, situat la aproximativ 40 de metri după intersecția cu Drumul Cooperativei, ca urmare a reconfigurării tramei stradale pe Prelungirea Ghencea (pe tronsonul cuprins între Str. Râul Doamnei și Str. Brașov) și inaugurării noilor benzi de circulație pe această arteră.

Vineri, 04.09.2020, începând cu ora 18:00, circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Pierre de Coubertin, pe tronsonul cuprins între Str. Vatra Luminoasă și intrarea în Stadionul „Arena Națională”, în vederea asigurării condițiilor necesare desfășurării partidei de fotbal România – Irlanda de Nord pe „Arena Națională”.

Având în vedere aceste măsuri, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonă, astfel:

Troleibuzele liniei 86 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Dridu” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.

Troleibuzele liniei 90 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Valea Argeșului” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.

Autobuzele liniei 143 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Bucur Obor” și intersecția Str. Baicului/ Șos. Pantelimon, apoi pe un traseu modificat, pe Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul „Baicului” (comun cu cel al liniilor 69, 86 și 682), cu întoarcere prin Str. Baicului, Str. Paharnicul Turturea, după care autobuzele vor urma traseul actual.

Pe traseul modificat, autobuzele liniei 143 vor efectua opriri pe Șos. Pantelimon (în stațiile liniei 101) și pe Bd. Gării Obor (în stațiile liniilor 69, 85 și 682).

Linia de autobuz 655 va funcționa pe traseul de bază între stația „Granitul” și intersecția Șos. Pantelimon/ Șos. Iancului, apoi pe un traseu modificat, pe Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul „Baicului” (comun cu cel al liniilor 69, 86 și 682), cu întoarcere prin Str. Baicului, Șos. Pantelimon.

Pe traseul modificat, autobuzele liniei 655 vor efectua opriri pe Șos. Pantelimon (în stațiile liniei 101) și pe Bd. Gării Obor (în stațiile liniilor 69, 86 și 682).